Gå til innhold

Ny ascona

Ranger emnet


drturbo

Anbefalte innlegg

Idag har jeg funnet meg en ny Ascona b, nemlig en 1980 2.0d 4d. Bilen har såklart mye rust, men et strøkent dieselpanser og mange andre brukbare deler.

 

Hva jeg gjør med den er forløpig uklart, men jeg lurer på om det er mulig å konvertere motoren til bensinmotor?

 

Så vidt meg bekjent, så er veiva grommere, og frontdekselet tøffere enn på bensin cih motor, og smidde stempler har jeg liggende.....Sa noen turbo???Bilder kommer når jeg vet om bilen blir min 100%......

Noen som vet?

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt bilen enda, men har meldt min interesse. Bilder kommer hvis jeg får den. Er det for mye rust, tar jeg av forstillinga og noen andre deler, og sender resten til høgger'n.....

Tommy

 

Uff.. hehe.. kunne tenkt meg noe småtteri selv. Bakaksel, mellomaksel. Trenger bakaksel med 2,0 utvekling, men alt er av interesse. Har 1,9l bakaksel nå, men med den så gjør'n ikke mere enn 170km/t. Sukk. Men det drar jo desto bedre. Men siden motorbytte er i annmars, så. ja kunne jeg tenke meg en bil som paserer 200... hehe..

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. hehe.. kunne tenkt meg noe småtteri selv. Bakaksel, mellomaksel. Trenger bakaksel med 2,0 utvekling, men alt er av interesse. Har 1,9l bakaksel nå, men med den så gjør'n ikke mere enn 170km/t. Sukk. Men det drar jo desto bedre. Men siden motorbytte er i annmars, så. ja kunne jeg tenke meg en bil som paserer 200... hehe..

 

er nok 3.67 utveksling på både 1.9 og 2.0 bakakslen.

 

er vel bare manta gsi som har 3.44, og det er etter min mening mye bedre med 3.67!

 

skal du over 200km/t (why?) så bytt til 5 trinns.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok 3.67 utveksling på både 1.9 og 2.0 bakakslen.

 

er vel bare manta gsi som har 3.44, og det er etter min mening mye bedre med 3.67!

 

skal du over 200km/t (why?) så bytt til 5 trinns.

 

hmm, da må det være 1,6l bakaksel jeg har, for jeg lå side om side med kammeraten min sin Ascona B SR 2,0. og da hadde jeg 160km/t på speedometeret, og omlag 6000rpm, (litt vanskelig da den hopper å spretter slik, hehe) og han sa'n hadde mye igjen på 4giret.

Husker bare det sto i boka at toppfarta på 1,9 var ca 175 og 2,0 var 180. og etter min erfaring går de omtrent like bra (2,0s og 1,9s)

Er jo glad i bil som akselrerer litt, men er dritt lei å ligge på 3000rpm i 80km/t. hehe. Ikke rart det skjer ting når en trår på da...

 

Femtrinnskassa tåler ikke så mye. Desuten har jeg ikke funnet noen 5trinns girkasser som virker ok. Getrag er bra, men folk skal ha så mye for dem... Vurderer volvo 4trinns kassa, da slipper jeg dette Opel trea giret. Men har kun en gammel og slitt adapterplate til quaif girkasse, koster meg 1500kr å få laget en kopi. hva tåler en orginal 5trinns girkasse fra Ford da?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem skal ha deg til og tro at 5-trinns kassa ikke holder?

 

har kjørt gris med den i mange år,

og har aldri hatt noe problem (ikke med 4-trinns'n heller)

 

greit, den tåler kanskje ikke en LET i lengden,

men det er da ikke akkurat det du har heller.

 

har en 5-trinnskasse liggende jeg.

 

Gi bud på pm.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem skal ha deg til og tro at 5-trinns kassa ikke holder?

 

har kjørt gris med den i mange år,

og har aldri hatt noe problem (ikke med 4-trinns'n heller)

 

greit, den tåler kanskje ikke en LET i lengden,

men det er da ikke akkurat det du har heller.

 

har en 5-trinnskasse liggende jeg.

 

Gi bud på pm.

 

 

Hei jeg er rimeli desperat etter en 5-trinskasse.. min 4-trins kasse lager bare vanvitti rare lyder.. den tålte ingen ting.. jeg er deperat!! bruker bilen hver eneste dag på jobb (7 mil) =/ så jeg er ganske avhengi av den.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår