RAPNordland Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Fjernlysene på min -89 240 sluttet plutselig å virke her om dagen. Har sjekket sikringene, der er alt OK, pærene er ok. Indikatorlampen i dashbordet lyser heller ikke. Lyshornet skal vel virke selv om ikke nærlysene er slått på?! Har prøvd med en testlampe direkte på kontaktene på fjernlysbryteren, men her var det ingen strøm på noen av kontaktene (forutenom til blinklysene). Styrestrømmen til fjernlysene går vel gjennom hovedlysbryteren til fjernlysbryteren? Da skal det vel være mulig å måle seg til om feilen ligger her eller noen andre steder? Hvilke ledninger går hvor? Er det samme rele som styrer langlysene som nærlysene? Skal ha 50 mil med nattekjøring neste torsdag og da hadde det vært kjekt med fjernlys! Og nå går hele denne helga med til langtur til svigers :eek: , så jeg får ikke så god tid til å leke elektriker som jeg skulle ønske! Så hvis noen kan peke meg i riktig retning så hadde det vært kjekt! Siter Rållf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 sjekk hovedlysreleet. det store "blanke" releet på sjåførsiden i motorrommet. festet på venstre innerskjerm helt oppe under panseret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88230fk Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Sjekk releet som sitter bak pedalene, hos meg var kontaktene brent. Byttet kontakter så var det i orden igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg