S2POWER Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 noen som kan si meg hvor mange hk det er i denna? gjærne dreimoment å? Og hvor mange ekstra hk jeg kan regne med vis jeg slenger på kam, innsug og ny gasser??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granada Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 http://www.mustang-club.com.ar/potencia.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 NB. Varierer fra år til år og om det er 2v eller 4v ++. De vanligste er vel fra 200 - 300 hk/400 - 500 nm. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 er det stor forskjell på 302 og 351 blokka? begge er jo small block, og 351 Windsor skal vel ha samme blokka som 302? vurderer å kikke etter 351 istede for 302 for Mustangen min... så litt info hadde vært nyttig :p Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Catch22 Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Heisann De ser helt like ut, men blokka til 351 er 7,6 cm høyere målt til toppen av originale ventildeksler, og blir derfor bredere også, siden toppene kommer lenger fra hverandre. Mer støpejern, så den er også 44 kg tyngre. Oljepanna er forskjellig, 302 bruker baksump, 351 frontsump. Du vil da trenge baksumpkit + ny oljepumpe. Annen tenningsrekkefølge på 351 enn vanlig 302. Dette er uviktig med tanke på valg av blokk, MEN tidlige 351w tar ikke rullekam, noe som er kjipt da du etterhvert blir bitt av mye-vil-ha-mer-basillen og vil trimme mer. :fire: Ser at du ha 6er i bilen din, så du bør ha kraftigere motorfester, men det gjelder også 302. Enkelte som har gjort dette byttet i Fox-bodies har vært nødt til å bruke motorfester som plasserer motoren lavere (lett å få tak i), eller har brukt hood-scoop for å få plass i høyden. Regner med at du vet at du må oppgradere drivlinje og fjærer ol. foran pga økte krefter og vekt. (Personlig ville jeg valgt å kjøpe/bygge en liten, lett og hissig 302, men smaken er som kjent delt) Ellers foreslår jeg at du bruker amcardelen her inne, eller http://www.norskmustangclub.no/ sine forum-sider. Sjelden det er mye aktivitet her på merkedelen av forumet PS kult at du bruker tid og penger på Mustang av din årgang, er ikke mange som gjør det Inspirasjon? http://carcraft.com/featuredvehicles/52478/ Siter 5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S2POWER Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Noen her som kan svare meg på hvor mange RPM ca 351 w tåler med orginale råder og stempler?? Skal ha den i en 19 fots båt! Kan komme over ett edelbrock RPM innsug som funker best mellom ca 5000-8000RPM, men det er vell liten vits vis motorn tåler 4500?? Eller er det effekt for det? Har en kvas kam og, så kunne håpet att den takla litt turtall. Noen her som også kan svare meg på om det er orginalt med holley gasser på windsor, og om den gir nok besin osv, med kam og innsug? Eller om det er noen justerings skrue for dette? Passer clevland 351 toppene på windsor 351 blokka (78mod)?, mener og ha hørt det engang? Mener og huske jeg fikk 100 ekstra hk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.