auto82 Skrevet August 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Sikkert dyr ny ja. Går på knoksen heller og får tak i en brukt. Sikkert like god den. Men, hvorfor ryker denne motstanden egentlig? Er det normalt? Eller er det noe galt en plass? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Det er en motstandstråd som oftest.. Disse blir varme og etterhvert brennes de av. Ren slitasje kan man si, eller svakheter i metallet. Det blir som på en lyspære som går. Jeg kjenner til flere tilfeller der dette har skjedd. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet August 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Den delen dere snakker om? Den heter tilfeldigvis ikke blåse enhet/komponent? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Tror ikke det nei. Det er jo en elektriskmotstand, men er ikke helt sikekr så klart da. Den bør selges som en egen komponent å da heter den sikkert motstand eller noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet August 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Har sjekket motstanden og denne var ikke brent over. Så helt ok ut. Så dere har tatt feil. Hva er problemet da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Tror heller vi skal si at vi har startet med det mest åpenbare -> motstanden. Så vi nøster oss videre i jakten på feilen. Forslaget som kommer fra meg er selve bryteren. Da tenker jeg på kontaktfeil eller noe sånt inni den på trinn en. plukk den ned så kjører du strøm gjennom den og måler.. evt bare få fatt i kontakten.. Det er sjelden morsomt å demontere ting i dashen da.. det er trangt ;) Så følgende forslag er: 1. motstanden (check, OK) 2. bryteren 3. ledningene eller andre gode forslag 4. noe glupt. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet August 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Har fått tak i en brukt vifte bryter nå. Skal montere den i morgen. Blir spennende å se om den virker. Men jeg lurte på.. Anbefales det å spraye på noe elektronikk spray eller noe i det slaget? Er det noen fordel? Hvilket merke spray anbefales? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Kan det stemme at motstands-trådene er surret rundt viftemotoren på min bil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Om noen av dere har et bilde av en slik viftemotor motstand? Eller kan ta et sjapt bilde slik at jeg kan få se? Er nå veldig usikker på hvordan denne enheten ser ut. Har kanskje misforstått. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorgje Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Har en Golf III som vifta bare virker på 0 og 4. Er det noen som har vært borti noe lignede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg