Ferrari Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Da kan du risikere regresskrav og bli økonomisk gjeldsslave for resten av livet. Da slipper du tvangspålagt effektavgift. Lover dårlig det her ass... Jeg som har kjøpt deler å alt.. Alt er i orden, bare å montere, sette motoren i bilen igjen og starte opp med snurre. Finnes det virkelig ingen andre muligheter enn tyskland og 3000 euro? Jeg vil bare ikke innse fakta nå tror jeg...:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerke Motorsport Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Lover dårlig det her ass... Jeg som har kjøpt deler å alt.. Alt er i orden, bare å montere, sette motoren i bilen igjen og starte opp med snurre.Finnes det virkelig ingen andre muligheter enn tyskland og 3000 euro? Jeg vil bare ikke innse fakta nå tror jeg...:( Nei, finnes nok ingen andre muligheter hvis du skal kjøre lovlig... Siter Holy Moses smell the roses! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 kan noen forklare kaffor en kompis av meg har ein bmw 325 godkjent med turbo med orginale bremser... den bilen er godkjent i norge??????? er ikkje turbo motor i nå men det står i vognkorte godkjent med turbo og ic ***hk og *** nm den bilen er godkjent på trafikkstasjonen i ålesund i 1999 torgeir Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Vanskelig å forklare:S men jeg vil til Ålesund:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerke Motorsport Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 kan noen forklare kaffor en kompis av meg har ein bmw 325 godkjent med turbo med orginale bremser... den bilen er godkjent i norge??????? er ikkje turbo motor i nå men det står i vognkorte godkjent med turbo og ic ***hk og *** nm den bilen er godkjent på trafikkstasjonen i ålesund i 1999 torgeir 3 alternativer: 1. Vedkommende eller forrige eier har vært i Tyskland og godkjent bilen. 2. Trafikkstasjonen i Ålesund drev med snusk. 3. Løgn. Dersom den er godkjent med turbo står det selvsagt skrevet inn i vognkortet hvilken trafikkstasjon som har stått for den norske verifiseringen; dette i relasjon til at papirene fra TÜV/Dekra er godtatt. Siter Holy Moses smell the roses! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Er folk på biltilsyna rundt omkring åpne for bestikkelse? Hvis jeg tilbyr en kar 3000 eller no, tror du han godkjenner for meg da? Jada...jeg er trøtt...og full av pisspreik...:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 kopi av vognkorte kan skaffes bilen har ikkje vore i tyskland men du kan skrive en søknad til biltilsynet der du oppgjir et regg nr som har fått godkjent med turbo å so kan dei sjå i sine pappirer ka som he vorte gjort å då kan du oxo få de godkjent Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerke Motorsport Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Er folk på biltilsyna rundt omkring åpne for bestikkelse?Hvis jeg tilbyr en kar 3000 eller no, tror du han godkjenner for meg da? Jada...jeg er trøtt...og full av pisspreik...:D Det beste som kan skje er at du får "ja". Det nest beste som kan skje er at du kan få "nei". Det verste som kan skje er at han anmelder deg for bestikkelser. Siter Holy Moses smell the roses! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 kopi av vognkorte kan skaffes bilen har ikkje vore i tyskland men du kan skrive en søknad til biltilsynet der du oppgjir et regg nr som har fått godkjent med turbo å so kan dei sjå i sine pappirer ka som he vorte gjort å då kan du oxo få de godkjent Heisann! Hvis dette stemmer, kunne du sendt meg regnummeret på bilen til kompisen din? Er desperat etter måter å få godkjent bilen min på nå... Mvh Edit: skulle egentlig sendes som PM dette.. Men trykka feil. Så send regnummeret på PM:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 den kan kansje ornes kan snakke med ham mvh Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 den kan kansje ornes kan snakke med ham mvh Kjempe fint! Takker så mye:) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerke Motorsport Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 kopi av vognkorte kan skaffes bilen har ikkje vore i tyskland men du kan skrive en søknad til biltilsynet der du oppgjir et regg nr som har fått godkjent med turbo å so kan dei sjå i sine pappirer ka som he vorte gjort å då kan du oxo få de godkjent Dette går på den individuelle bedømmingen, og trafikkstasjonene er ikke lovpålagt å godkjenne en slik henvendelse hvis ikke karosserinummeret følger særskilte papirer fra TÜV/Dekra. Siter Holy Moses smell the roses! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Hvis bilen blir godkjent med turbo på biltilsynet, hvilke info om bilen har de da? Hvis en BMW med større motor enn jeg har, er godkjent med samme understell som jeg skal bruke, kan jeg da bruke det mot dem så de må godkjenne min også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerke Motorsport Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Ferrari: Jeg besitter også papirer på min godkjente ombygning, men jeg tviler på at det hjelper deg, da trafikkstasjonene har blitt meget restriktive på dette som går på motorvognombygninger. Siter Holy Moses smell the roses! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Ok.. Er så irriterende at alt med bil i Norge skal være så firkanta... Får stille opp med godt humør, og være blid da, må prøve ihvertfall. Går det ikke så går det ikke.. Men visst faen skal jeg prøve! hehe Takker veldig for gode tips:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg