KBF Skrevet Juli 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 Ok, har som sagt en 86. mod Golf CL med 1.6L motor. Trenger faktisk litt bedre bremser på bilen min. Men da er spørsmålet om det er større forskjeller på CL bremser og GTI bremser. Vet at GTI har skive bremser bak. Men er det stor forskjell på resten av bremse systemet? Siter 97 - BMW 520i 86 - VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Juli 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 GTi har større bremsekraft forsterker.. 9" istenfor 7" Ellers er det samme dim på skivene foran. altså 239 mm men gti gar ventilerte skiver.. Sene GTi16v har 256 mm ventilerte skiver og g60 har 280 ventilerte skiver.. Det er bare til å sette på 239 mm ventlilerte skiver.. må bare huske å kjøpe gti klosser også.. disse er mindre belegg på enn vanlige for at det skal gå i caliperen.. for å sette på de større bremsene trenger en helt andre nav og calipere Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KBF Skrevet Juli 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 Nye bremse skiver hadde gjort seg. Men hvordan er det bak? Har lagt inn en tråd før om oppgradering til skive bremser bak, fikk ikke noe spesielt bra respons. Har tilgang på bakstilling til en Corrado G60, men der blir vel ting og tang for stort for mine 13" felger(Orginale..) Siter 97 - BMW 520i 86 - VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Juli 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 Skivene bak på gti\corrado er mindre enn de foran så ingen problemer å bruke 13" felg. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KBF Skrevet Juli 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 Skivene bak på gti\corrado er mindre enn de foran så ingen problemer å bruke 13" felg. Hva med kaliperene da? Er de også like? Siter 97 - BMW 520i 86 - VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Juli 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 Ikke samme calipere foran og bak. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Juli 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 Men har Cl og Gti samme bremsecaliper foran? Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juli 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 Ja, på GTI 8V og GL/CL er kun skiver og klosser forskjell. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet Juli 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2005 Eg tok GTi 16v bremsene mine og satt dei på gl`en min (Skiver + klosser). Funka fint det. Gjekk rett på. Men merka desverre ikkje noko serleg forskjell på bremseeffekten da!!! Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juli 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 det er fordi bremse effekten er den samme på ventilerte og ikke ventilerte skiver.. forskjellen ligger i hvor mye pryl de tåler før det går varmgang i dem.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet Juli 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 ...er nok der eg kommer til å få bruk for ventilerte skiver ja. Skjer egentlig ganske ofte at bremsene blir så varm at eg nesten ikkje har bremser igjen. Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg