Gå til innhold

Bredbåndslambda? Noen som har? Mappe hjelp.

Ranger emnet


Snowx

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe fant det ut.. men hvorfor står den der i hjørnet hele tida? vanligvis (ifølge manualen) skal det stå dysenes åpningstid i ms og han jeg har fått no bilder av så står det crank.. fant en annen ting.. noe som heter SparkTrig er satt som SER4 men i manualen er det om pluggene skal fyre på positiv eller negativ edge av output signalet.. jeg kan velge mellom SER4 eller -NEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa å sette den fra ser4 til -neg. (tror ser4 er program fra fabrikk).. Da er det signaler på begge utgangene til trailing coilen men bare den ene gnistrer! (jeg har skjekka ledninger og plugger fram til coilen)

Jeg har fortsatt feil på REF og RPM etter at jeg har gjort om mappinga til basemap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg har funnet problemet på hvorfor ikke trailing fyrer når jeg prøver å starte "I asked the same previously. Apparantly, Microtech does not have the Trailing Coil Packs fire at startup as opposed to stock or say Haltech."-sitat fra rx7club.com

 

Men er ikke det forbanna dumt egentlig? mener å huske det var no dritt å starte uten trailing.. Bilen min starter jo heller ikke og jeg har REF og RPM problemer.. Men da burde jeg vel få den til å starte ved å skru ned bensinmengden litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen starter og går fint fra 1000 til 7000.. sliter med tomgangen men vet ikke om den har for mye eller for lite...

Få inn frontruta og fikse hjulboter så skal vi se om vi ikke kan ta en tur og teste bilen. Jeg selv har ikke lappen enda så vet ikke helt hvordan det blir med tur til drammen Frode! Men jeg trenger definitivt en skikkelig sjekk.. min A/F måler viser konstant 19 (en leder ubruklig sak) selvom jeg dumper motoren med bensin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk faktisk liv i lambdaen nå. Men tror den er fortsatt ganske missvisende.. Skrudde opp bensinmengden 40% så fyrte den. Trailing skal jo ikke fyre ved start og ved selftest får man alltid RPM og REF feil :P .. support er bra hahah, utrolig dårlig av microtech. Men alt i alt er jeg fornøyd nå selvom det var mange irrriterende timer i garasjen. Prøvde å gi på litt i sta, den fusker når jeg gir bånn gass. Det ryker også ganske mye når jeg gir på og når jeg slapper av gassen. Tror den motoren trenger litt rolig kjøring og riktig olje. Oljemåleren viser 2kg på det meste :S håper det er fordi olja er "vanna ut" med bensin?

 

Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår