Gå til innhold

Bredbåndslambda? Noen som har? Mappe hjelp.

Ranger emnet


Snowx

Anbefalte innlegg

Sorry, da har jeg holdt deg litt for narr. Var ikke sikker på hva microtech kalte signalene fra CAS. Home er den som sier når den skal begynne på nytt. 1 pr rotasjon på veiva. Ref vil da være den som teller 12. Du har ikke fått bytta om disse da?

 

Ja, jeg tror 20B og 13BT bruker samme CAS. Har en ekstra liggende jeg og..

brap-brap-brap

 

1984 Mazda 929

1980 Mazda RX-7

1976 Mazda 818 De Luxe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm ok, har sjekka farger på ledningene mange ganger til CASn. Kan sjekke ved å åpne lokket også i morgen. Men jeg har målt og ledningene er i orden fra hjerne til CASn og HOME og REF har samme motstandsverdi..

Jeg skjønner heller ikke åssen microtechen finner feil ved ref når han tar selftest.. motoren går jo ikke og CASn står jo da helt stille..

HÅÅPER microtech svarer på support mailen (hørt det er litt dårlig med svar å få der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har orginale coiler. om leading har no greier vet jeg ikke, den har bare 2 ledninger (+12v og signal) .. trailingpakka er jo 2 coiler med 6 ledninger.

Det rare her er at alt gnistrer når jeg kjører selftest men bare leading gnistrer ved start.. Greit nok at noe er feil med det RPM og REF signalet men hvilken logikk bruker den for da å bare tenne leading?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå surra jeg litt igjen. Leading er ei vanlig dobbel coilpakke. Den funker. Trailingen går på 2 enkle coiler, men det er noe rart med styringa av disse. Tror hjernen skal gi et signal for å velge hvilken av de som skal tenne. Dvs at tennings-pulsen kommer på samme utgang på hjernen hele tiden, mens det er en annen utgang som bestemmer hvilken av coilene som skal få signalet. Uansett, hadde vært mye enklere hvis man kunne stått og fikla litt med bilen og softwaren, og i tillegg hatt litt peiling på Microtech....

 

Off to bed....

brap-brap-brap

 

1984 Mazda 929

1980 Mazda RX-7

1976 Mazda 818 De Luxe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd men ser ikke ut som om noen skjønner hva som er feil....

Fikk svar fra microtech support også, skulle bytte om jord og den røde i casn, hjalp ikke en dritt.. merklig nok så skjer det ingen ting når jeg kobler av pluggen til casn.. får ikke no fler feil når jeg kjører selftest.. Skulle tro at jeg skulle fått feil på HOME signalet også :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått oppsettet til en annens LT10 (jeg har LT8) men burde ikke ha noe å si.. JEg så at på min så står det i høyre hjørne på mappekontrollern 12.14aS og hos han står det Crank.. aS står for after-start enrichment active, hva er dette? I manualen står det "alltid" **.**mS som står for dysens åpningstid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår