Gå til innhold

Boble som vinterbil?

Ranger emnet


Cchris

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å skaffe meg en veteran boble som jeg skal bruke på vinter'n. Men det jeg lurer på er: Åssen er disse bilene å bruke på vinterføre. Og åssen er varmeapperatet? Har hørt at det ikke skal være noe særlig bra, men blir det sånn at man sitter med tjukk boble-jakke eller går det an å få litt lunk inni bilen? Evt. måter å gjøre den varmere på? Sette inn varmeovn? blah

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har vært tatt opp en del ganger før... (men "søk" funksjonen her på bilforumet er jo ubrukelig) Du vil helst ha webasto- (bensin) varmer. Evt. fiks opp varmeskjolda ved potta og isoler varmekanalene ellerno...jo større motor jo bedre varme.. jeg kjørte rundt i vinter i en boble... 16 minus på utsiden og jeg kjørte hele veien til jobb med vinduet oppe for å skrape is på utsiden.. armen gikk på skift inne-ute-inne-ute for det iset like fint på innsiden av ruta yodude Man blir fort vant med å kjøre med lue,hansker,skjerf og boblejakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært tatt opp en del ganger før... (men "søk" funksjonen her på bilforumet er jo ubrukelig) Du vil helst ha webasto- (bensin) varmer. Evt. fiks opp varmeskjolda ved potta og isoler varmekanalene ellerno...jo større motor jo bedre varme.. jeg kjørte rundt i vinter i en boble... 16 minus på utsiden og jeg kjørte hele veien til jobb med vinduet oppe for å skrape is på utsiden.. armen gikk på skift inne-ute-inne-ute for det iset like fint på innsiden av ruta yodude Man blir fort vant med å kjøre med lue,hansker,skjerf og boblejakke.

 

Hehe.. det er såpass ja. Hørtes jo litt kaldt ut. Så isolering er kanskje lurt. Webasto-bensin varmer er ganske dyrt har jeg hørt. Men jeg veit ikke hva prisene ligger på.

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, leter etter samme bil jeg;)

 

Mitt prob. ligger og i det med temperatur. Var å prøvde en i går og fikk følelsen av at tempen enten var kald eller enda kaldere..

 

Så, dermed gikk jeg i gang med å finne alternative metoder å varme opp en slik bil på... Tenkte på bensinvarmer, men jo mer jeg har leita har jeg egentlig bestemt meg for å gå for en 220v omformer til bilen for så å peise inn en 1400W Defa kupevifte. Dette må da generere noe varme..

 

Når det gjelder ising på vinduer vil jeg tro at ved å ha vinduene åpne under vinterkjøring så vil det ise minimalt i alle fall grunnet at temperaturen er relativt lik inni og utpå bilen...

 

Vinterkjøringsmessig så kommer vel bilen seg godt frem, ser på det som ett større problem med å bremse samt å svinge..

 

Gufser med tanken på å kanskje bruke denne som vinterbil i Tromsø :P

 

Nå må det sies at jeg ikke er proff med gammel luftkjølt Vag, men håper dette innlegge hjalp litt og let me know hvis du finner en grei måte å varme opp bilen på.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, leter etter samme bil jeg;)

 

Mitt prob. ligger og i det med temperatur. Var å prøvde en i går og fikk følelsen av at tempen enten var kald eller enda kaldere..

 

Så, dermed gikk jeg i gang med å finne alternative metoder å varme opp en slik bil på... Tenkte på bensinvarmer, men jo mer jeg har leita har jeg egentlig bestemt meg for å gå for en 220v omformer til bilen for så å peise inn en 1400W Defa kupevifte. Dette må da generere noe varme..

 

Når det gjelder ising på vinduer vil jeg tro at ved å ha vinduene åpne under vinterkjøring så vil det ise minimalt i alle fall grunnet at temperaturen er relativt lik inni og utpå bilen...

 

Vinterkjøringsmessig så kommer vel bilen seg godt frem, ser på det som ett større problem med å bremse samt å svinge..

 

Gufser med tanken på å kanskje bruke denne som vinterbil i Tromsø :P

 

Nå må det sies at jeg ikke er proff med gammel luftkjølt Vag, men håper dette innlegge hjalp litt og let me know hvis du finner en grei måte å varme opp bilen på.

 

Morro at vi er flere på den tanken med å skaffe boble da. Det du sier med den omformeren høres jeg veldig greit ut da. Må da få litt varme i bilen da, skulle en tru. Bra forslag syns jeg! Men hvor får man kjøpt slikt og er det dyre greier?

Jeg har muligens en kupevarmer liggende så jeg slipper og kjøpe det.

 

Om det blir bil på meg, så skal alt mulig testes ut før den kalde kulda kommer. Lager kanskje en liten tråd her på forumet om bilen isåfall, så kan du jo bare følge med. Takk for tipset! :pray

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan følge med på min tråd ;)

 

Meeeen, ser du har en Golf 8v... Noe du skal selge ? Evt. kan vurdere å selge ? Og til evt evt pris ?

 

Jepp.. Kan følge med på din tråd også. tannløs

Ingen direkte planer om og selge "go" golfen nei. Meeen, alt er vel til salgs for en riktig pris. Er alltid intressert i og høre hvor mye folk er villig til å gi.

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår