Gå til innhold

Boble som vinterbil?

Ranger emnet


Cchris

Anbefalte innlegg

Etter planen blir min nye bil innhentet i dag.. Så da lager jeg vel en tråd om den:)

 

 

Deler er ingen problem.. http://www.hotshop.as f.eks har mye. Deler er ikke så dyrt heller.

 

Takk for linken!

Ja, da har jeg også kjøpt meg boble. Drar og henter den i helga tenker jeg.

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kjøpte VW Boble 1302s fra 1972 som står i stavanger. Blir en lang lang tur imorgen.

 

Og hvilken boble ble det på deg?

 

Jeg kjøpte en 1966 i stavanger i dag, men på tur hjem tok hele bakbremsetrommelen kveld, skulle kjøre hjem, så kom det ett stort baaabooom og bilen gikk så vidt fremover, er alle sporene i trommelen som er vekke.. så jeg får den igjen ferdig fix igjen på søndag.. Du skal til stavanger... Hmmm skulle jo nesten tatt turen innom meg da.. Bor jo i Stav.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en 1966 i stavanger i dag, men på tur hjem tok hele bakbremsetrommelen kveld, skulle kjøre hjem, så kom det ett stort baaabooom og bilen gikk så vidt fremover, er alle sporene i trommelen som er vekke.. så jeg får den igjen ferdig fix igjen på søndag.. Du skal til stavanger... Hmmm skulle jo nesten tatt turen innom meg da.. Bor jo i Stav.

 

Jøss..hmm.. Så han skulle fikse den for deg eller?

Jeg gruer meg litt til hjemturen. Er jo en gammel boble det er snakk om, men den har vært i daglig bruk da, så det går vel greit håper jeg.

Skal til Stavanger ja. Skulle møte han ved en stall eller et sted som heter RUMAG eller noe sånt. Så du får ta turen dit om du har lyst. hehe.. Blir mye kjøring på meg i morgen. Litt over 40 mil en vei.

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss..hmm.. Så han skulle fikse den for deg eller?

Jeg gruer meg litt til hjemturen. Er jo en gammel boble det er snakk om, men den har vært i daglig bruk da, så det går vel greit håper jeg.

Skal til Stavanger ja. Skulle møte han ved en stall eller et sted som heter RUMAG eller noe sånt. Så du får ta turen dit om du har lyst. hehe.. Blir mye kjøring på meg i morgen. Litt over 40 mil en vei.

 

Heh, var nok litt full sist jeg skrev det innlegget (er nok enda fullere nå) men skal forklare litt nærmere, drivakselen har tydeligvis spist opp alle sporene på bremsetrommelen, kjipt at det skjer to km fra passen jeg henta bilen, men var to kule km da.. men i alle fall, selger er en real kar som skal ordne opp i alt det tullet, så bilen er vel i mine hender på søndag, litt merkelig å eie en bil som ikke står i garasjen min men men.... Rumag....hmmm høres ikke kjent ut. 40 mil er mye i en Boble, men går vel med nok innsatsvilje og motivasjon..Har jo henta biler lengre unna, men da litt mer moderne biler.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Varmen i bobla er rimelig god den, iallefall orginalt. Men varmepotter og eksos og slikt. blir som regel dårligere og dårligere. Hvis man går over alle lekkasjer og slike ting vil varmen bli bra. Man kan også montere bensinvarmer som også var tilbehør på mange biler.

 

Ang slitt trommel: er bilen senket bak?. da er det ikke bare trommel som blir slitt men også drivakslene. Sjekk opp at han også bytter drivakslene, ellers vil det skje igjen snart.

 

kan også anbefale dere og stikke innom Vw2you.com. Det er der de fleste boblefolka i norge holder til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Varmen i bobla er rimelig god den, iallefall orginalt. Men varmepotter og eksos og slikt. blir som regel dårligere og dårligere. Hvis man går over alle lekkasjer og slike ting vil varmen bli bra. Man kan også montere bensinvarmer som også var tilbehør på mange biler.

 

Ang slitt trommel: er bilen senket bak?. da er det ikke bare trommel som blir slitt men også drivakslene. Sjekk opp at han også bytter drivakslene, ellers vil det skje igjen snart.

 

kan også anbefale dere og stikke innom Vw2you.com. Det er der de fleste boblefolka i norge holder til

 

Bilen er senket ja, går ut fra han ser om drivakselen er kjeks.. Hva kan drivaksler koste da ?

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ikke mye, men er en god jobb og skifte den. Jeg ville ha hørt med han før du tok den over. Hvis trommelen har gått er det meget sannsynelig at akslen ikke helt god iallfall.

 

Har bedt han se over akselen, min teori er at det kan ha vært sprekkdannelse i f.eks en tann i trommelen, så når den første tok kveld gikk det en stund før neste tok kveld and so on.. Går jo fortere og fortere jo mindre tenner..

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man senker bilen blir det feil vinkler i forhold til orginal. Derfor skjer dette.

De gutta som er aktive i senk bak,har som reglel ett lager av trommler og aksler liggende. Så de ryker ofte. Jeg har kun senk foran og slipper og tenke på sånt.

 

Men vi kan vel heller ta det videre på Vw2you. så du var inne der og.

for denne tråden ligger jo i feil kategori også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man senker bilen blir det feil vinkler i forhold til orginal. Derfor skjer dette.

De gutta som er aktive i senk bak,har som reglel ett lager av trommler og aksler liggende. Så de ryker ofte. Jeg har kun senk foran og slipper og tenke på sånt.

 

Men vi kan vel heller ta det videre på Vw2you. så du var inne der og.

for denne tråden ligger jo i feil kategori også

 

Ja, kanskje denne tråden ligger under feil kategori. Jeg så ingen "boble-forum", så jeg la den i Beetle-forumet. Men nå ser jeg at jeg heller kanskje burde lagt den i Old School VW forumet.

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, var ikke helt fornøyd akkurat. Har solgt den nå, men skal ikke se bort i fra at jeg skaffer meg en ny og bedre snart.

 

Din ser forresten ganske strøken ut på bildet.

 

Hvordan gikk kjøpet og ikke minst turen hjemover ?

 

Har en prosjekt-tråd om min på prosjektforumet, er relativt fin, men alle 40år gammle vw har da alltid litt pirk her og der;)

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår