Gå til innhold

Hvilke 6x9" anbefaler dere?

Ranger emnet


EvenS

Anbefalte innlegg

Skal sette inn 6x9" hattehylle høytalere i bilen min, men er egentlig ganske grønn på hva som er bra å dårlig.

Hva vil dere anbefale? Pris er ikke så nøye så lenge det ikke blir snakk om hinsides summer :)

Gidder ikke koble forsterker på dem foreløpig, vil bare bli drevet av en ordinær eldre Sony spiller uten noe fancy opplegg.

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

 

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ute i samme ærend, så jeg lurer i grunn på det samme. Mine krav er at jeg ikke skal punge ut flerefoldige tusen på 6x9" eller bilstereo forøvrig, men jeg har registrert at JBL Power P-953 og Infinity Kappa 693.5I leverer varene til mitt bruk. Har ikke gått til anskaffelse enda, men jeg var farlig nær tidligere i dag...

Holy Moses smell the roses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i allefall fornøyd med macrom elementene mine. går relativt dypt i bassen også og har fin slaglengde. men kanskje ikke de beste høyttalerene om du skal spille veldig høyt. ganske rimelige høyttalere (ga ca 1200,- for mine) med ok lyd. du får jo høyttalere som spille både høyere og klarere, men i dette tilfellet tror jeg forsterkeren i spilleren vil være den største begrensningen, ikke elementene.

http://www.macrom.it/speakers/m2c693.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke har ferdigkuttede huller kan du også se på 6" og 8" koakser/triakser. Den eneste forskjellen på en 6x9" og en 8" er stort sett at membranen er oval fremfor rund. De fleste 6x9" har membranareal som ca tilsvarer en 8", så begge deler vil gi like god bass. Utvalget av 6x9" er enormt, men det finnes jaggu svært mye dårlig også.

 

Morel, JBL, Infinity og Soundstream er det jeg ville kikket på først tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bassen blir har veldig mye å si med hvilken spiller du har, selv har jeg Sony CDX-F7500 som jeg har sammen med noen xplode 6x9, det trykker greit når jeg bruker xplode funksjonen, men vet ikke helt hva jeg skal anbefale.. Du bør helst skaffe en søt forsterker for å få mer effekt i 6x9'ene, eller t.o.m en 10' bass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Sony Xplode spiller, Phoenix Gold forsterker og et kurant frontsett, men hvordan er Pioneer TS-A2510 i forhold til Pioneer TS-A6911 med tanke på bass?

 

i forhold til TS-A6910 som jeg har er det stor forkjell egentlig. virker mere kompakt bassen i A2510 igrunn..

 

Forresten... kan skaffe disse for 700kr faktisk. en jeg kjenner som selger. 3mndr gamle.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår