Mr.X Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Da er motoren plukket i deler og toppen levert til trykktesting hos Motorverkstedt til Auto 23. Så får vi se hva de finner ut :) De skal samtidig gå over toppen å sjekke alt, og eventuellt bytte det som trengs. Hadde jo nesten vært billigere å kjøpt en ny mottor.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet August 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Hadde jo nesten vært billigere å kjøpt en ny mottor.. Mulig det, vi får se hva de finner ut. Hadde ikke tid å se på den før i ut i neste uke. Vet du om noen til salgs da? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet August 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Da er domen komt: Sprekk mellom to ventiler i toppen, og i følge verkstedt ikke noe å reparere. :( Noen som vet om en topp i god stand til salgs, eller en komplett motor i god stand til salgs? Er det mulig å tak i en ny topp, eventuelt pris? Mazdafun HELP!!!!!!!!!!!!!!!!! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Da er domen komt:Sprekk mellom to ventiler i toppen, og i følge verkstedt ikke noe å reparere. :( Noen som vet om en topp i god stand til salgs, eller en komplett motor i god stand til salgs? Er det mulig å tak i en ny topp, eventuelt pris? Mazdafun HELP!!!!!!!!!!!!!!!!! Hei. Har sikkert en topp. Bare slapp av. Skal se etter ikveld. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Hei. Har sikkert en topp. Bare slapp av. Skal se etter ikveld. mvh Hei, hvor mye må man ut med for noe slikt da? violin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Hei, hvor mye må man ut med for noe slikt da? violin Hei. Først må jeg finne en, så får vi se. 20 kroner kanskje? Så har du litt penger igjen til fiolin-timene dine :hammer Hva er rett pris på en topp? Hmmm ? mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Hei. Først må jeg finne en, så får vi se. 20 kroner kanskje? Så har du litt penger igjen til fiolin-timene dine :hammer Hva er rett pris på en topp? Hmmm ? mvh Hoho, nå trenger jeg igrunn ikke ny topp, men spurte egentlig i nysgjerrighetens navn. Ser for meg at en "ny" GT-R topp ikke er direkte billig. well Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Hoho, nå trenger jeg igrunn ikke ny topp, men spurte egentlig i nysgjerrighetens navn. Ser for meg at en "ny" GT-R topp ikke er direkte billig. well Hei. Ny topp ligger vel på ca 10-12 lapper. Den er svindyr ! mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Da var motoren montert sammen igjen, takk Mazdafun som hadde en topp liggende på "GT-R lageret sitt". :) Så eg slapp å kjøpe ny, som koster svimlende 19 000,- kr for bare toppen. Toppen er trykktestet, planet, ventiltettninger er byttet og ventiler er slipt. Har fått montert alt sammen, så nå gjenstår det å få handlet kjølevæske i morgen og så er det bare å fyre opp..... Håper at alt er i orden nå! :) Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 grattis! hehe... endelig, huh? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Ett lite spørsmål bare, hva er forskjellen på en topp til gt-r og en 323 bg 1,8 dohc, eg har brukt begge deler på mine prosjekter, men da gtx og 323 bg 1,8 dohc. for meg så så de like ut, er jo ingen problemer med å skaffe topper til 1,8 i så fall.. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg