Gå til innhold

Toppakning bytte på GT-R

Ranger emnet


Darkstar

Anbefalte innlegg

Har et par spørsmål anågende toppakning bytte på en GT-R:

 

1. Får en toppakningssett til GT-R, eller må en kjøpe toppakning (hva koster denne) og andre pakninger som må byttes når en har av toppen hver for seg?

 

2. Noen en må være spesiellt oppmerksom på ved demontering?

 

3. Toppen må selvfølgelig planes før den monteres igjen, noe annet en bør tenke på før en monterer sammen igjen?

 

4. Bør boltene som fester toppen byttes?

 

5. Noen andre ting som bør byttes i samme slengen?

 

6. Har en mekanikker som skal gjøre jobben, hvor lang tid bør en regne?

 

Håper noen kan gi meg svar på spørsmålene mine ;)

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har et par spørsmål anågende toppakning bytte på en GT-R:

 

1. Får en toppakningssett til GT-R, eller må en kjøpe toppakning (hva koster denne) og andre pakninger som må byttes når en har av toppen hver for seg?

 

2. Noen en må være spesiellt oppmerksom på ved demontering?

 

3. Toppen må selvfølgelig planes før den monteres igjen, noe annet en bør tenke på før en monterer sammen igjen?

 

4. Bør boltene som fester toppen byttes?

 

5. Noen andre ting som bør byttes i samme slengen?

 

6. Har en mekanikker som skal gjøre jobben, hvor lang tid bør en regne?

 

Håper noen kan gi meg svar på spørsmålene mine ;)

 

1.mener sylinderservice og motorteknikk har paknings sett til motoren.

 

2. ikke noe spes med den motoren i forhold til andre.

 

3. port toppen med det samme den er ute.

 

4. boltene trenger du ikke bytte mener jeg, men hør med forhandleren.

 

5. bensin filtere er lett å komme til når toppen er av :pray nei men burde jo sjekke at ventiler og alt er bra..

 

6.brukte ca 3 timer på å demontere og ca 5 å får det sammen igjen..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.mener sylinderservice og motorteknikk har paknings sett til motoren.

 

3. port toppen med det samme den er ute.

 

Takker :)

 

1. Finnes det orginalt Mazda pakningssett, eller er disse like bra?

 

3. Noe peiling på ka dette koster cirka? Bare å levere den inn og si en skal ha den porta?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har du i det hele tatt fått bekreftet av en bilmekaniker, at topp-pakningen din er gåen? Er ikke akkurat hverdagslig at akkurat topp-pakningen er noe som går på GT-R. Er jo originalt stålpakning. :boxing

 

Hva kan det ellers være?

 

Bilen bruker vann, røyker hvitt når den er blitt varm og står litt på tomgang.... Og en hører det bobler i ekspansjonstanken og radiatoren når den står å går på tomgang. Alt dette er vel tegn på at toppakningen er defekt?

 

Eller har noen noe bedre forslag?

 

Syns også at det er merkelig at den skal ryke.

Bilen er ikke kjørt noe særlig hardt. Fikk på 2,5" eksos i April, og da øker jo trykket til rundt 0,9 bar. Ellers har eg åpent KN filter og Turbo XS RFL dump.

Bilen har nå rullet snart 136 000 km.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg vet hva det ellers kan være, men i slike tilfeller kan det egentlig være lurt å faktisk bruke den summen penger, som et autorisert Mazda verksted skal ha for å se på bilen en time, og finne ut om topp-pakningen din er gåen, ev. hva som forårsaker problemene dine.

Kan være bedre det, enn å gå på et dyrt topp-pakningsbytte, for så å finne ut at problemene ikke forsvinner, i etterkant.

Uansett, lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg vet hva det ellers kan være, men i slike tilfeller kan det egentlig være lurt å faktisk bruke den summen penger, som et autorisert Mazda verksted skal ha for å se på bilen en time, og finne ut om topp-pakningen din er gåen, ev. hva som forårsaker problemene dine.

Kan være bedre det, enn å gå på et dyrt topp-pakningsbytte, for så å finne ut at problemene ikke forsvinner, i etterkant.

Uansett, lykke til. :)

 

Ja, har vert inne på tanken. Men er jo ferie tid nå... Har ikke bestilt deler enda, så kan jo høre med de om de har tid.

 

Ingen Mazda eksperte i Bergens området som har lyst å kikke på bilen da??????

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg kom på; Du er sikker på at det ikke er radiatoren/en kjøleslange som lekker vann da? Når du stopper bilen, så skal du høre at det "bobler" kjøleslangene, hvis det er lekkasje der. Har opplevd dette før.

Har også opplevd å montere effektanlegg uten katalysator på biler, som har begynt "røyke" hvit damp etter kat.-fjerning. Kan være mange faktorer som fører til dette.

Hva med å prøve å se under bilen, etter du har parkert, for å se om det renner noen vanndråper ned på bakken?

Eller kjøre på med litt kanel rett nedi radiatoren, eller helle på en flaske radiatortett?

Skader ikke å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg kom på; Du er sikker på at det ikke er radiatoren/en kjøleslange som lekker vann da? Når du stopper bilen, så skal du høre at det "bobler" kjøleslangene, hvis det er lekkasje der. Har opplevd dette før.

Har også opplevd å montere effektanlegg uten katalysator på biler, som har begynt "røyke" hvit damp etter kat.-fjerning. Kan være mange faktorer som fører til dette.

Hva med å prøve å se under bilen, etter du har parkert, for å se om det renner noen vanndråper ned på bakken?

Eller kjøre på med litt kanel rett nedi radiatoren, eller helle på en flaske radiatortett?

Skader ikke å prøve.

 

Ja, men er det ikke litt rart at den skal begynne å ryke hvitt samtidig som den begynner å bruke vann da... Har nå prøvd å se etter vannlekasje, men har ikk funnet noe.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke å være ett mazda verksted for å finne ut om det er topp pakning. nesten alle verksteder har en type co måler til å sjekke co innkolde i kjølre systemet, er det co i det så er det toppakning..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ferie åpningstider på de fleste verksteder nå, og eg har begynt på jobb igjen.

 

Men min far skulle ta med seg bilen og stikke innom er verksted i dag eller imorgen, så får vi se om de finner ut noe i fellesskap. Han er utdannet som bilmekanikker og har jobbet med det i mange år (nå er han industrimekanikker), så blir nok han som må hjelpe meg å skru uansett.

 

Håper å finne en løsning på problemet.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket over alle slanger og radiatoren, og ingen ting av dette lekker. Har lagt en papp plate under bilen etter kjøring og det er ikke antydning til vann på denne.

 

Min far var innom verksted med bilen i dag, og de mente 100 % sikkert det var toppakning som var problemet.

 

Så må få bestillt deler imorgen eller på onsdag.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å porte toppen når eg først har den av. Noen som har peiling på hva dette cirka vil koste og er det noe å hente på dette?

 

Er det bare å levere den inn på et motorverksted og si at eg skal ha den portet? Noen som har et sted å anbefale i Bergen?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår