Danern Skrevet Juli 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Men ingen som kan svare på om hvordan m47 eller m46 kassene passer på ft motoren? hvor tar fordeleren i da? er vel noen som har prata om å lodde på forkoblings motstander til dysene..da kan jeg vel stort sett la nåværende ledningsnett ligge hvis jeg chipper den? Og hva med motorfester? Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 Har akkurat gjort dette med 240 min. Du må kjøpe nytt svinghjul og ny clutch, dersom det er ei m90 kasse som har stått på motorn. Motorfesta bare tar du fra gamlemotorn og setter de over på den nye. så flytter du fordeleren fram til det den står orginalt på 240. Jeg kjøpt alt med åsane bilopphugging. det var de som flytta fordelern. Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stolten Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 nå vet ikke jeg åssen du kjører, men jeg bruker selv en m47 på ft motoren min og det går helt bra. Jeg ligger bredt..... :popcorn Siter 1990 Volvo 740 Turbo Intercooler 1986 Volvo 745 Turbo Intercooler 1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat 1989 Volvo 740 GL 1997 Honda CBR 900RR Fireblade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 Jeg ligger bredt..... :popcorn Ligger gjerne bredt jeg og..men helst bare i rundkjøringer med regnvær :pray Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 Har akkurat gjort dette med 240 min. Du må kjøpe nytt svinghjul og ny clutch, dersom det er ei m90 kasse som har stått på motorn. Motorfesta bare tar du fra gamlemotorn og setter de over på den nye. så flytter du fordeleren fram til det den står orginalt på 240. Jeg kjøpt alt med åsane bilopphugging. det var de som flytta fordelern. Takker så meget! Bytta de eller du motor? Og hva betalte du isåfall for dette da? Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas V Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 I høst/vinter hørte jeg på åsane ang motor og m90. De skulle ha 22000 inkl mva for 230ft og kassa. De sa at begge var i bra stand,men jeg ble bare sur av å høre på de siden jeg kun hadde mulighet til å dagdrømmeom delene, men jeg synes d var billi i hvertfall til å være norsk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-trimmaren Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 Når jeg hørte med de, for to måneder siden, så skulle de ha 30.000,- for B230FT og M90... Det var den nyeste typen FT motor med underspyling... Syns det var litt drøyt jeg... Siter Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 Hmmmfff...det der hørtes dyrt ut! Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 30000 for en FT-motor er ganske dyrt, kan få det mye billigere. En kamerat av meg har nettopp kjøpt en komplett med alt av deler og kabler for 10000, riktig nok ikke M90, men den kassa er ikke verd 20000,- Men å sette inn en slik motor i 240 er ikke noe problem. Kjøp motor med ledningsnett og chipper, resten finner du på gamle motoren. Alt av bensinpumper osv er lagt opp fra før. nesten "plug & play", bør ikke ta så lang tid heller, men det er en klar fordel å vite hva man driver med. M46 og M47 er det ganske liten forskjell på og alle passer på B19, B21, B23, B200, B230 eller rødblokkene (4 cyl motorer i 240,740 og 940) som de kalles, også B230FT. M46 er en vanlig M45 4-trins kasse med eletrisk overdrive i tillegg, ett slags automatgir. Du kjører i 4 gir, trykker på knappen og giringen opp til 5 skjer automatisk. Utvekslingen tror jeg blir 1:0,65. M46 er også forsterket på turbo modellene og har en eller annen bokstav ekstra ( M46P tror jeg). M47 er så å si den samme, men du girer opp i 5 på vanlig måte. Utvekslinger er vel 1:0,75. Men det skal jo nevnes at M47 er en dritt kasse hvis du har noe annet enn en orginal non turbo bil. Tåler ganske lite. Den sier vel hade bra på ca 170-180 HK og 250-300NM et sted. Men på en orginal motor er den bedre å ha enn M45 hvor 4.gir er 1:1. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 Når jeg hørte med de, for to måneder siden, så skulle de ha 30.000,- for B230FT og M90... Det var den nyeste typen FT motor med underspyling... Syns det var litt drøyt jeg... De går iallefall å skaffe til bortimot halve prisn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 ja, men volvohuggeren skal jo ha 10-15.000 bare for m90 kassen. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Juli 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 30000 for en FT-motor er ganske dyrt, kan få det mye billigere. En kamerat av meg har nettopp kjøpt en komplett med alt av deler og kabler for 10000, riktig nok ikke M90, men den kassa er ikke verd 20000,- Men å sette inn en slik motor i 240 er ikke noe problem. Kjøp motor med ledningsnett og chipper, resten finner du på gamle motoren. Alt av bensinpumper osv er lagt opp fra før. nesten "plug & play", bør ikke ta så lang tid heller, men det er en klar fordel å vite hva man driver med. M46 og M47 er det ganske liten forskjell på og alle passer på B19, B21, B23, B200, B230 eller rødblokkene (4 cyl motorer i 240,740 og 940) som de kalles, også B230FT. M46 er en vanlig M45 4-trins kasse med eletrisk overdrive i tillegg, ett slags automatgir. Du kjører i 4 gir, trykker på knappen og giringen opp til 5 skjer automatisk. Utvekslingen tror jeg blir 1:0,65. M46 er også forsterket på turbo modellene og har en eller annen bokstav ekstra ( M46P tror jeg). M47 er så å si den samme, men du girer opp i 5 på vanlig måte. Utvekslinger er vel 1:0,75. Men det skal jo nevnes at M47 er en dritt kasse hvis du har noe annet enn en orginal non turbo bil. Tåler ganske lite. Den sier vel hade bra på ca 170-180 HK og 250-300NM et sted. Men på en orginal motor er den bedre å ha enn M45 hvor 4.gir er 1:1. Kjempefint! masse info her :) Men må jeg bytte clutch å svinghjul for å få på m47 kassa? Og en liten ting til..må jeg ha ledningsnettet? eller kan jeg lodde på formotstander på det jeg har? Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 Kjempefint! masse info her :) Men må jeg bytte clutch å svinghjul for å få på m47 kassa? Og en liten ting til..må jeg ha ledningsnettet? eller kan jeg lodde på formotstander på det jeg har? tror det holder å lodde + bytte hjernen, i og med at du har f-motor. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.