Gå til innhold

Senkesett?

Ranger emnet


speedfile

Anbefalte innlegg

35i med senkesett på vintern funker veldig greit.

Men kjører du hensynsløst så får du igjen for det, for bilen er lang og kan bli slengete i ræva.

Men den forrige passaten jeg hadde takla vinteren veldig bra og den var senka rundt 40/40 vil jeg tro..

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker cobra sitt fra AUtospar.

Bruker 40/40 med 15mm senkeskaaler forran. Altsaa 55/40 med KYB (mökka) gassdempere.

 

Bilen er fin og komfortabel og kjöre og ikke stiv som en kölle. Det som er litt greit aa vite er om at hvis du vil ha en stiv bil som spretter rundt paa veibanen uansett saa er ikke cobra valget da de er mykere, da tar du noe fra jamex (som er kjennt for aa knekke)...

 

Uansett, Cobra er laget slik at de har forskjellig avstand mellom vindingene, og naar du kjörer fort saa legger bilen seg mer nedpaa og demperene blir stivere.

 

Er i Tyskland naa og har kjört med passaten med snittfart paa 150/160 kmt (gps, 170-180 paa naala) paa autobahn og den ligger godt trökkt ned i bakken, ingen loggring eller hopping.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten, noen av dere som har justert bremseregulatoren bak etter senking?

 

Er vel bare stasjonsvogn som har den ventilen, er en sak som gjør at bremsekrafta bak øker jo tyngre last det er bak.

 

Min er litt lavere bak nå pga. slitne dempere(nye framme, gamle bak), og derfor låser bakhjula seg før framhjulene, vil tro at det vil bli noe lignende om du senker den. Da det er ei arm som ligger og føler på høyden på bilen bak.

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa har jeg stasjonsvogn med skivebremser bak saa vet ikke helt hvordan din er, men kan jo hende at du har litt luft i systemet forran...

Men kan jo som du sier hende at det er lasteventilen (eller hva den heter) som reagerer for tidlig. Vet ikke hvordan den reguleres desverre...

 

Jeg har en Passat 2.0i med effektanlegg, powerfilter og kat-erstatter. Har hatt den opp i 210 paa naala, men GPSén vite 190km/t. Hadde vel 5700rpm paa siste gir og flat mark.

Vil si at det har mye aa si paa tempraturen, dette var paa kvelden, dagtid med sol, varme og litt vind saa ville den ikke "mer" enn 200 (180 paa gps), 5500 rpm.

Syns det er bra for denne kjerra jeg.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår