mantusmorduk Skrevet Juli 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 Hallaisen godtfolk! Føler meg litt dum når jeg spør om dette... Burde vært en smal sak å finne ut, men dette er enkleste måten.. Har en 87mod 240 med en 230K motor i.. Hvilken type olje bør jeg bruke? Mineralolje eller halvsyntetisk og hvilken tykkelse? Så til mitt andre spørsmål, bilen jager en del på tomgang og det tar lang tid før jeg kan trykke inn choken uten at den kubber.. Nye tenningsdeler kanskje? Anyways, takker for all hjelp! Mvh Eric Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Juli 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 En skvett halvsyntetisk skader vell ikke, mineralolje duger vell om sommeren men kan bli litt tung å dra om vintern. Tykkelse eller viskositet som det heter er det vel vanlig å bruke 10W-40. Motorproblemet: Kan det være falskluft tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet Juli 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2005 Kjøp Redline motorolje... :p Den har lav viskositet.... Er visst noe av det bedre på markedet... Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2005 Du bør velge mineral hvis den lekker. Hadde halvsyntetisk på min gamle B230K, og den lakk som f¤#%, men da jeg helte på Biltema mineral 10-30 ble den så godt som tett. Du kan trygt bruke mineralolje, er vel det de er designet for, husker ikke nå syntetisk kom, men det anbefales å bruke mineral på gamle biler som lekker\svetter mye siden denne er tjukkere, men lekker den ikke er det bare å kjøre syntetisk. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mantusmorduk Skrevet Juli 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2005 takker for alle svar.. kjører nok mineral olje ass.. den lekker under med oljepluggen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2005 har du huska å bytte kobberpakning da? at den jager er nok pga falsk-luft, det feilsøker du med å bruke startgass. spray det på alle vakumkoblinger,, der motoren går reinere når du spruter på er det lekasje Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg