Gå til innhold

"Best før" på bensin?

Ranger emnet


KennethA

Anbefalte innlegg

Du skulle ha benyttet anledningen når det var sankt hans :)

 

Men utover det bør vel bilverksteder ha en beholder du kan tømme det på, så blir det henta av noe spesialavfall-folk etterhvert...

 

Jeg klarte å fylle bensin på en dieselbil engang (ikke spør) da tømte vi tanken hos falck, rett på et oljefat med annen moro...

 

Eller du kan gi faen og helle det i naturen, har hørt diesel og plen blir litt artig.. du kan skrive navnet ditt på naboens plen med dieselen og vente noen dager... Brun og fin signatur...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo se på det på denne måten:

 

Bønder har ofte digre tanker gravd ned i jorda hvor de har diesel. Disse står hvertfall med diesel over vintern, så jeg vil nå tro at den er ok. Når det gjelder bensina så vil jeg også tro at denne er helt OK å bruke, bare sjekk at den ikke har skilt seg og danna et grumsete lag i bunn. I verstefall så kan du bare blande den gamle bensina/dieselen sammen med en en full tank med nytt drivstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

diesel blir dårlig ved lagring, om det e kondens som har skylden vet eg ikkje.. men forsvaret bruker hvertflal en blanding av parafin og olje eller noe sånt i stedet for diesel, pga lagringsmuligheter.. de som graver ned tanker med diesel har gjerne noe tilsetningsstoffer..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen....

Jeg tok sjansen og helte det på bilen jeg...... Dummeste jeg har gjort. Etter ca 100m begynte den å fuske og til slutt stoppa den helt. Ville ikke starte... Nå har jeg sugd ut 20 liter drittbensin og raper bensindunst hele tida... :-) Skal rense pumpa og flottøren med det samme, og har bestillt no nye deler fra Albjerk som kommer på mandag. Så da blir det på flaska i noen dager.. Skål.. Regner med at den starter med masse fin 98 og kondensfjerner til mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dieselen bønder bruker så er det IKKE samme diesel på tanken året rundt.

Forskjell på sommer og vinterdiesel. Vinterdieselen er tilsatt noe (godt mulig det er parafin) for å tåle kulden bedre. Sommerdieselen kan skape et helvette i streng kulde, klumper seg og blir tykk, noe som tetter filter mm.

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår