Gå til innhold

Min Volvo 145

Ranger emnet


Hilmar

Anbefalte innlegg

de gamleste 240 dørene går rett på 74-78 eller no slikt. med nyere dører må du bytte ut den "låseplata" i karrossen. altså den plata som låsemekanismen i døra går inn i. det må både bankes å kappes, borre nye hull, for at de nye skal passe noenlunde. men jeg mener det er vert all tiden som brukes, liker så absolutt ikke den "lufteruta"

 

 

bilder:

 

2.jpg

 

 

1.jpg

 

 

edit: er meg "hunder å førr" som har skrevet. så ikke at det var "maxis" som var innlogget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

okei , så da får jeg prøve å finne meg en delebil som ikke er noe serlig nyere enn -78 da .

Det var litt dumt, jeg hadde tenkt å kjøpe en delebil nyere enn 85 og bruke karroserideler(dører og bagasjeromdør) og interiør og motor og drivverk etc. fra den. off for ett dillemma..

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ikke en allverden til opperasjon da, som sagt, det litt arbeid, men det går. jeg byttet jo både fram og bak dørene da, fram dørene er de som er lettest å fikse. på de gamle 140 dørene er det jo ei svær gummi list mot ruta, på utsiden. og på 240 dørene er det en metall list med en liten gummi list på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takker for svaret,får se hva jeg gjør det er ikke det første jeg kommer til å fikse , for dørene er egentlig ikke så ille forfatning enda, men jeg var nettopp ute og kikket på bensintanken , og den var seriøst rusta!! jeg børstet og skrapte vekk det verste ,og vasket den med Ferro-bet (goood stuff!)

Og sinket den til slutt .

Ble greit men tanken er dårlig.

vet dere om en 240 tank passer rett oppi?

Eller er der forskjell?

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takker for svaret,får se hva jeg gjør det er ikke det første jeg kommer til å fikse , for dørene er egentlig ikke så ille forfatning enda, men jeg var nettopp ute og kikket på bensintanken , og den var seriøst rusta!! jeg børstet og skrapte vekk det verste ,og vasket den med Ferro-bet (goood stuff!)

Og sinket den til slutt .

Ble greit men tanken er dårlig.

vet dere om en 240 tank passer rett oppi?

Eller er der forskjell?

 

 

240 tanken passer ikke, den er liksom lenger fram mot bak akselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår