safoll Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 En kamerat av meg har akkurat vært og hentet seg en sierra Cosworth. Det er montert en mekanisk Turbosmart single stage boostcontroller inne i kupèen, men det som er litt "nytt" for meg, er at turbotrykksmåleren er koblet til den ene slangen fra boostcontrolleren til kompressorhuset/wastegaten. Skal det være slik? Vil boostcontrolleren vise riktig trykk på denne måten? Må si at dette var litt uvant tilkobling av turbotrykksmåleren for meg, trodde de "måtte" tilkobles innsugsmanifolden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Er i hvertfall innsugsmanifolden som er mest aktuelt. Er ikke noe som sier at den MÅ være der, men hvis du sier du lader 1kg så er det jo i insugsmanifolden den skal være snakk om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Juli 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Så turbotrykksmåleren kan muligens vise mer eller mindre enn relevant turbotrykk, ved denne tilkoblingsmåten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 trykket som vises er riktig så lenge du monteren turbotrykksmåleren før trykkregulatoren. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Juli 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Ok, for det virker som om den viser relevant trykk til vanlig. (-1 bar ved bremsing på gir, -0.7 bar når bilen står i ro, 0 bar når motoren er slått av, osv.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juli 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2005 Kan vise feil ja, det er aldri samme trykk feks. før og etter intercooler. Hvertfall hvis du har en intercooler som fungerer i det hele tatt. Kan tenke deg hva som skjer når lufta i en ballong blir kaldere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Juli 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2005 Etter å ha studert disse tilkoblingene litt nærmere, ser vi at den ene slangen fra boostcontrolleren som sagt går til turboen, mens den andre slangen, faktisk går kun til innsuget. Denne slangen er også turbotrykksmåleren koblet til. Nå vil vel turbotrykksmåleren fungere rett, men hvordan blir det da med boostcontrolleren, i og med at den ikke er koblet til både kompressorhuset og wastegaten, men istedet kompressorhuset/wastegaten og innsuget? Ser at det foreligger kvittering fra ES tuning på denne monteringen, men jeg må likevel klø meg i hodet over disse tilkoblingene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Juli 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2005 Etter å ha studert disse tilkoblingene litt nærmere, ser vi at den ene slangen fra boostcontrolleren som sagt går til turboen, mens den andre slangen, faktisk går kun til innsuget. Denne slangen er også turbotrykksmåleren koblet til. Nå vil vel turbotrykksmåleren fungere rett, men hvordan blir det da med boostcontrolleren, i og med at den ikke er koblet til både kompressorhuset og wastegaten, men istedet kompressorhuset/wastegaten og innsuget? Ser at det foreligger kvittering fra ES tuning på denne monteringen, men jeg må likevel klø meg i hodet over disse tilkoblingene.. Es tuning har sikkert ikke gjort d rett.. de har rimelig god peiling. Ringer du dem får du forklaringen og sikkert :) Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg