Gå til innhold

Pyle Vs. Boss, multi-media pakke!

Ranger emnet


j0k3r

Anbefalte innlegg

Tenkte å bestille meg en rimelig og grei multimedia pakke fra bilradio spes.. :)

 

Hadde planer om å kjøpe Pyle, men så så jeg den Boss'n som ligger der..

Er den verdt de 2000 kronene mer?

Ser hvertfall at den har display og litt sånn, som ikke Pyle sin har..

Men er det noe serlig annet som er forskjell..?

 

Og åssen er det med kvaliteten og brukervennligheten på disse spillerne?

Noen som kan anbefale èn framfor en annen..?

 

Og èn ting til; Kan man bruke skjermen som en slags "Meny"..?

Sånn at jeg for eksempel kan stille på bassen og sette på loudness og sånn derfra..?

Hvis ikke så har jo ikke Pyle pakka noen av dem instillingene da..? :wonder

 

Edit:

Link til Boss

Link til Pyle

* 00' Mercedes-Benz 220 CDI

* 89' Volvo 240 sedan

[x] 86' Volvo 240 stv

[x] 84' Mercedes-Benz 190E

[x] 90' Opel Omega A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fant denna flotte spiller'n på megabillig.com nå..

 

Noen som vil si noe om den??

For meg ser det ut som om spiller'n er delt inn i 3 spillere, men det kan vel umulig være riktig..?? :hvaskjera

* 00' Mercedes-Benz 220 CDI

* 89' Volvo 240 sedan

[x] 86' Volvo 240 stv

[x] 84' Mercedes-Benz 190E

[x] 90' Opel Omega A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det jeg mente også..

Men det blir vel sinnsykt problematisk å montere?

 

Hvis jeg setter sjølve DVD spiller'n der jeg har plass til CD-spiller, hvor skal jeg gjøre av den andre dobble delen? :wonder

* 00' Mercedes-Benz 220 CDI

* 89' Volvo 240 sedan

[x] 86' Volvo 240 stv

[x] 84' Mercedes-Benz 190E

[x] 90' Opel Omega A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te helvete med begge. Den pyle pakka har vel blitt diskutert mange ganger her?

Spar opp kr å kjøp Pioneer til 10 lapper

 

Se på den nye jeg har lagt ut her da.. Pyle det også, vel å merke, men syns den virker grei nok jeg.. bortsett fra de tinga jeg nevner..

* 00' Mercedes-Benz 220 CDI

* 89' Volvo 240 sedan

[x] 86' Volvo 240 stv

[x] 84' Mercedes-Benz 190E

[x] 90' Opel Omega A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 10000 er mye mer ja.. Hvertfall for en uten jobb :/

Så satser nok på en av de overnevnte, men skulle likt å hørt litt meninger om dem..

 

Sånn med tanke på skjermen tror jeg at jeg ville valgt Pyle. Bedre oppløsning og ganske grei synsvinkel. TFT skjermer pleier som regel å være ganske greie å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Pioneer pakken 5 ganger så bra??? Tviler sterkt, så da lurer jeg på hva som gjør den 5 ganger så bra? Og hvorfor dette er "drit"?

 

Det er ikke vits i å ha så utrolig enorm billedkvalitet på en 7" skjerm, da du ikke helt får den store hjemmekino opplevelsen uansett.

 

Den oppløsningen er unødvendig stor, da DVD filmer har en oppløsning på.... 720 x 576...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vits i å ha så utrolig enorm billedkvalitet på en 7" skjerm, da du ikke helt får den store hjemmekino opplevelsen uansett. Den oppløsningen er unødvendig stor, da DVD filmer har en oppløsning på.... 720 x 576...

Ikke helt riktig... der sammenligner du to forskjellige standarder. Til bil oppgis også RGB som pixler (slik at det ser mer imponerende ut), derfor har en skjerm på 1440x234 pixler egentlig bare RGBx480x234 pixler. Man teller jo egentlig ikke Rød, Blå og Grønne pixler for seg selv i hjemmekinoverdenen, men i bil må man visst det!)! Derfor er det absolutt kjekt med en skjerm med større oppløsning, da jo DVD-filmer som du sier gjerne er på 720 x 576... (xRGB, altså 1,24 millioner pixler etter bilstandarden, da blir 1440x234 pixler=336960 pixler heller litt lite...) En VGA-skjerm (RGBx800x480 pixler=1,15 mill pixler) er en bedre løsning i bilen da.

Hadde planer om å kjøpe Pyle, men så så jeg den Boss'n som ligger der..Er den verdt de 2000 kronene mer?

Ser hvertfall at den har display og litt sånn, som ikke Pyle sin har..

Men er det noe serlig annet som er forskjell..?

Tja, Boss'en har innebygget forsterker og radio... den er jo en vanlig bilstereo, med mulighet for DVD-avspilling. Pyle'en er bare en DVD-avspiller. Så det er jo vanskelig å sammenligne.

For meg ser det ut som om spiller'n er delt inn i 3 spillere, men det kan vel umulig være riktig..??

Det er bare to vanlige enheter, den ene (øverste) har skjerm, forsterker og USA-radio innebygget, den nedre er DVD-avspilleren og er den samme som du har sett på bilradiospes. Den bakre i bildet er den øverste med skjermen utfellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den verdt de 2000 kronene mer?

Tja, har du ikke stereo fra før som du vil koble inn Pyle-pakka i, må du jo ha en med innebygget forsterker og radio? Men Boss'en er dyr i forhold til hva f.eks JVC har av DVD-spillere nå...

Når folk heller betaler mer for noe lavprisutstyr fra USA enn kvalitet fra norske butikker, skjønner jeg enkelte butikker har et markedsføringsproblem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Pioneer pakken 5 ganger så bra??? Tviler sterkt, så da lurer jeg på hva som gjør den 5 ganger så bra? Og hvorfor dette er "drit"?

Den jeg har, f.eks har optisk overføring fra dvd til skjerm, har pyle og boss dette?

 

Og hvorfor har jeg det? jo fordi den har en MYE bedre gjengivelse av farger, skarpere bilde osv osv..

 

Nå har jeg både optisk og rca overføring av bilde til min skjerm, slik at jeg kan velge, og da har folk muligheten til å se den STORE forskjellen..

 

Pyle og Boss er ikke nødvendigvis noe dritt, men å snakke om forskjeller på spillere og skjermer i samme prisklasse, og i denne prisklassen er nesten bortkastet, fordi den er bortimot lik, og for å få skikkelige bilder så må man endel tusenlapper opp i pris.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Pioneer pakken 5 ganger så bra??? Tviler sterkt, så da lurer jeg på hva som gjør den 5 ganger så bra? Og hvorfor dette er "drit"?

 

Det er ikke vits i å ha så utrolig enorm billedkvalitet på en 7" skjerm, da du ikke helt får den store hjemmekino opplevelsen uansett.

 

Den oppløsningen er unødvendig stor, da DVD filmer har en oppløsning på.... 720 x 576...

 

Stirr dere ikke dumme på antall oppgitte bildepunkter.

Skjermer er inndelt i kvalitetsklassene 1, 2 og 3, hvor 1 er dårligst om jeg ikke husker feil.

Jeg trenger forhåpentlig ikke si hvilken kvalitetsklasse skjermene fra Boss og Pyle går under.

Primærforskjellene er lysutbytte, fargerikdom, detaljer, levetid og hvor øyevennlig skjermene er. Flere av billigskjermene blir du fort sliten av å se på. Flere melder om hodepine, svimmelhet og trøtthet som en følge av å bruke dem.

Pioneer lager meget gode skjermer, de legger seg rett bak Alpine som er hakket vassere, men som også er dyrere. Dvs i klartekst at Pioneers skjermer er blant de beste på markedet.

En Pioneer-spiller m/motorisert skjerm til 10.000 har dessuten ekstra funksjoner så som trykkfølsom skjerm (touch screen) og enorme utbyggingsmuligheter i form av DSP, TV, DAB, iPOD, navigasjon, m.m.

Så jeg tør påstå at Pioneer er 5 ganger så bra. Minst. Pyle eller Boss vil jeg ikke engang vurdere. Da kjøper jeg heller en kvalitets CD-spiller og prøver å klare meg uten skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denna flotte spiller'n på megabillig.com nå..

 

Noen som vil si noe om den??

For meg ser det ut som om spiller'n er delt inn i 3 spillere, men det kan vel umulig være riktig..?? :hvaskjera

 

OBS! Skjermstørrelse: 5" :jackinbox

 

Hvis jeg må velge blant Pyle og Boss velger jeg Boss. Den ser mest normal ut, om ikke annet.

 

Jeg kan si nokså sikkert at du ikke kan foreta innstillinger via skjermen. Hvis det er et must for deg må du få deg jobb og kjøpe en komplett enhet fra JVC, Pioneer, Alpine, eller fra et annet respektabelt merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår