Ole-H Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Har tenkt til å kjøpe meg en II`r igjen. Savnet ble for stort :D Men så er da tingen om jeg skal kjøpe en 16v eller g60. Er det noen som kan komme med fordeler og ulemper? Gjerne åssen feil jeg burde se etter på bilene også. Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Fordeler 16V: Driftsikker Sterk motor Billigere i innkjøp og i drift enn G60 Ulemper 16V: Tung PL-utgaven har bare 129 HK. Fordeler G60: G-lader! :) Lettere enn 16V (skyt meg om jeg tar feil) Sterkere ved høyere hastigheter Forholdsvis enkel å bygge om til turbo, om du ønsker Ulemper G60: Bilen må kjøres varm før man kan kjøre "vanlig"/fort (for ikke å ødelegge G-laderen) G-laderen er relativt dyr å overhale (noe som må gjøres oftere om man kjører mye stygt) G-laderen er dyr i innkjøp Mulig at noe er feil.. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet Juli 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Fordeler 16V:Driftsikker Sterk motor Billigere i innkjøp og i drift enn G60 Ulemper 16V: Tung PL-utgaven har bare 129 HK. Fordeler G60: G-lader! :) Lettere enn 16V (skyt meg om jeg tar feil) Sterkere ved høyere hastigheter Forholdsvis enkel å bygge om til turbo, om du ønsker Ulemper G60: Bilen må kjøres varm før man kan kjøre "vanlig"/fort (for ikke å ødelegge G-laderen) G-laderen er relativt dyr å overhale (noe som må gjøres oftere om man kjører mye stygt) G-laderen er dyr i innkjøp Mulig at noe er feil.. Hva er PL utgaven for noe? Det er vel bare og kjøre normalt med g60`n til han blir varm, eller må man kjøre veldig veldig forsiktig? BHvor mye koster det ca. og overhale g-laderen, og hvor ofte ved pen kjøring? Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 PL motoren er den motoren som kom i GTI 16v fra 89 grunnet krav om katalysator, derfor har denne 129 HK KR motoren er motoren som satt i GTI 16v fra starten av. og hadde ikke krav om katalysator, defor 139hk .. simple as that Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 16V kom i to utgaver. Den før 89 hadde motoren med motokode KR,og hadde 139 ville heste. I 89 kom nye regler,og da måtte de gjøre om på motoren,sette på katalysator og gjøre om litt i det elektriske anlegget. Denne motoren har motorkode PL og 129 hester. 10 hester forsvinner i katalysator og slappere kammer om jeg ikke tar helt riv ruskende feil. Er vel også noen forandringer i innsugsdiameter. Mindre innsug på PL enn på KR.. (Correct me if i'm wrong!) Når det gjelder å kjøre varm G60,så er det først og fremst for å få opp varmen i olja før man begynner hardkjøret. Ladern må ha god smøring og olje. Å kjøre den varm er jo noe man gjør de første 10minuttene av kjøreturen. Kjøre rolig og ikke gi på hardt osv. Når oljetempen har kommet seg opp dit den skal,så er det bare å kjøre flatt jern. Serviceintervallen varierer for hvordan du selv behandler motoren og G-ladern. Hvis ladern er overhalt hos en som er flink og vet hva han driver med så er det godt mulig å kjøre 40000km-+ før neste overhaling. mvh Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet Juli 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Hvor mye vil en overhaling av g-laderen koste ca.? Og G60`n må jo flytte seg en del mere en 16v ? Men hvem av dem er mest driftsikre? Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Vil påstå at 16V KR er den mest driftsikre. En standard overhaling av G-ladern koster litt over 5000 kroner. Pris og kvalitet varierer fra hvem som utfører jobben. Har ikke erfaring med G-ladere, men jeg er ganske sikker på at Frode G. aka Polo Classic her på forumet gjør en meget bra jobb. Som sagt må oljen kjøres varm. Frode snakket om at man burde holde seg under 3000 rpm frem til det ble grei temperatur. Dette er svært rolig kjøring, men det er vel en vanesak. Med mindre ladehjul bør man holde enda lavere turtall. Leste også et annet sted hvor det stod at ny/nyoverhalt G-lader ikke skal kjøres noe særlig over 3000 de første X antall kilometerene. Husker ikke hvor langt. Tipper Frode kan gi deg et bedre svar. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet Juli 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Vil påstå at 16V KR er den mest driftsikre. En standard overhaling av G-ladern koster litt over 5000 kroner. Pris og kvalitet varierer fra hvem som utfører jobben. Har ikke erfaring med G-ladere, men jeg er ganske sikker på at Frode G. aka Polo Classic her på forumet gjør en meget bra jobb. Som sagt må oljen kjøres varm. Frode snakket om at man burde holde seg under 3000 rpm frem til det ble grei temperatur. Dette er svært rolig kjøring, men det er vel en vanesak. Med mindre ladehjul bør man holde enda lavere turtall. Leste også et annet sted hvor det stod at ny/nyoverhalt G-lader ikke skal kjøres noe særlig over 3000 de første X antall kilometerene. Husker ikke hvor langt. Tipper Frode kan gi deg et bedre svar. Menne om det er byttet over til turbo. Vil dette være bedre en g-lader når man tenker på levetid på motor? Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Mindre vedlikehold iallefall. Om du tar mer hester ut av motoren, vil det gå utover levetiden, om du ikke bytter til sterkere deler. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Turbo i Golf 2 er utrolig morsomt!! :) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet Juli 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2005 Hva hadde du da valgt mellom en 16v og en g60 Turbo? Uten og tenke på innkjøpspris. :) Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet Juli 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2005 For no tull!!!! Gå for 1.3L! hehehe... Men uansett, en kamerat av meg hadde g60, og den hadde problemer med g-laderen stort sett HELE tiden! Og den ekke voldsomt billig å bytte ut.... Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Juli 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2005 For no tull!!!! Gå for 1.3L! hehehe... Men uansett, en kamerat av meg hadde g60, og den hadde problemer med g-laderen stort sett HELE tiden! Og den ekke voldsomt billig å bytte ut.... Om man ikke tar vare på den blir den ødelagt. Sånn er det bare. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaultier Skrevet Juli 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2005 Jeg ga min 16V 5000km med EKSTREMT(!) hard kjøring...ingen problemer som helst med motoren eller noe annet, men den var i veldig god stand da.. Hadde åpen luftfilterboks og 2.5" eff.anlegg med 3" DTM-potte.. Halvparten av argumentet for å gi gass var lyden, og den andre halvparten var tørre, fine og tomme veier midt på natta :D :D Etter at jeg solgte den (angra som en hund) gikk den ytterligere 15000 passelig harde km før den ble kræsja.. Oljeskift ble utført hver 5000km med Castrol olje.. Da jeg kjøpte bilen hadde den gått 203.000km.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Juli 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2005 G60 med turbo er ufattelig myye moro.. Ingen ting som er bedre enn å parkere civic Vti og bmw.. min er hvertfall til salgs Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.