Gå til innhold

Volvo242tic: Volvo242 - mitt 242 prosjekt

Ranger emnet

volvo242TIC

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da var det dags for en update...fått smidd litt de to siste dagene..

motor og gir på plass, eksos er på gang, header modifikasjon må til, skal opp å se i krokene hos naboen om han har noen andre headers liggende enn de som er på bilde..

motor på plass, nei de vakkre toppdeksla skal ikke brukes, kun på nå som motor hives inn og ut X antall ganger..

Picture%20001.jpg

headers..passer lite uten mod..hehe

Picture%20002.jpg

Picture%20003.jpg

gear kasse

Picture%20004.jpg

flott gearkasse feste :D

Picture%20005.jpg

eksos høyre side på gang

Picture%20006.jpg

greit å vite ca. hvor bakaksel havner når man snirkler eksos

Picture%20007.jpg

Picture%20008.jpg

var trangt for peilepinnerøret på gearkassa, viktig og alltid lage stort nok hull første gangen..er terg å måtte gjøre ting to ganger :D

Picture%20009.jpg

gearshiftern skal senkes, det var god plass over kassa :D :D

Picture%20010.jpg

kom med innspill folkens :bok

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så inponert over eksos bygginga di men. stooor glippe i røret der forann opphenget

er langt fra fedig..kun grov hengt opp og grov punkta..skal finkappes og sveises bra...måtte danne meg ett bilde først av hva som funker liksom..

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Dette ser ut til og bli en meget tøff bil!

Hvordan har du tenkt og legge eksosen på venstre side' date=' det er jo litt værre over bakakselen der?[/quote']

begynte på det i går.. skrår det røret fra venstre over på høyre side rett bak girkasse-traversen under mellomaksel..ikke 90graders bend, men slakt over..har sveisa inn 2,5"rør mellom disse to gjen, og seff borra opp hull i begge røra..dette for å få eksosen til å pulse/gå best mulig..er jo aldri noen høydare å bøye og kødde for langt framme..blir jo motstand..gjorde det på en kamerat sin bil med v8er, hjalp en del,får også litt annet lydbilde.. så drar jeg de over aksel på høyre side, ene rett fram til potte, den andre over på høyre sia..

skal ta noen bilder jeg..hehe..ikke lett å forklare det.. blir knallfatality

ser ut som eksosen kan bli noe lav, siden bilen blir det...men det går seg til..hehe..får bygge nytt hvis det driter seg helt..det viser seg..legger det så høyt jeg kan for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

takker for komentarene..

har ikke skjedd alt for mye, klart å bli forkjøla, så har vært sengeliggende en god stund..

er snart klar med å punkte sammen hele eksosanlegget, skal gjøre det ferdig så fort jeg er på beina igjen..

bilder kommer da også.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten update igjen...

har vært syk i 14 dager :( men nå er jeg i farta igjen, snart klar med eksos..bilder kommer snart..

men det skjer saker hjemme likevel :D

sorry for dårlig kvalitet men er tatt med mobil, og på kvelden..

Picture%20005.jpg

Picture%20007.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja snuten må vel dra helt fra halden for det er vel ikke no i aremark?

og da går det absolutt og gjøre sånn ja,akkurat som på hurum,du kan leke i en time før snuten kommer!!!:cool:

flotte bilder,ser nesten ut som raggarcamp børning fra vallåkraDevil

ang sjuk ja,det ble jeg i dag tidlig og, renneskvæl og oppkast:puke off det tar på helsa ass

hadde vært morro og fresa innom en dag og jugd litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja snuten må vel dra helt fra halden for det er vel ikke no i aremark?

og da går det absolutt og gjøre sånn ja,akkurat som på hurum,du kan leke i en time før snuten kommer!!!:cool:

flotte bilder,ser nesten ut som raggarcamp børning fra vallåkraDevil

ang sjuk ja,det ble jeg i dag tidlig og, renneskvæl og oppkast:puke off det tar på helsa ass

hadde vært morro og fresa innom en dag og jugd litt

snut hva er det? vi var ute å spole der natt til første :D begynte å ryke sånn i tre tia, ute med javne mellomrom å la en rykær fram til vi dro til halden :D

lensmann hadde kontroll her om dagen, sammen med tollere, en kamerat som kjører 57 bel air ble stoppa, var promille og belte..så lensmann bemerka spora, og sa at "her har det skjedd ting".. "joa har vel det" sier han i 57'n..

så sier da lensmann : "så lenge det ikke er værre er det jo ikke noe farlig..det er jo ett sikkert vårtegn i Bjørkebekk detta"

LOL :D sånn snut liker vi..

juging høres bra ut det ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider