Gå til innhold

Power filter på omega?????????

Ranger emnet


Retal

Anbefalte innlegg

Hey lurte på om noen kunne hjelpe meg jeg?:-)

Har en Omega 2.0 90 mod og tenkte at jeg skulle sette på et power filter.

Sitter ett orginalt filter"hus" der så jeg røska det av:-)

Men uten det vil ikke bilen gå på tomgang!!! Hvorfor ikke????

Satt det på igjen å da funka tomgangen. tomgangen kutter også ut når jeg drar ut ledningen til en eller annen føler på filter"huset" HJELP vil ha nytt filter

 

Hilsen Retal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, skrudde du av luftmengde måleren også kanskje?

 

bare tok du av slange klemma eller skrudde du ut de 4 knotete skruene inni boksen?

 

Hey stian:-)

Skrudde bort hele driten jeg.

Det er vel luft mengde måler det heter.

Går det ann å drite i den eller må jeg lage til noe slik at den får målt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey stian:-)

Skrudde bort hele driten jeg.

Det er vel luft mengde måler det heter.

Går det ann å drite i den eller må jeg lage til noe slik at den får målt???

 

Ja alt går jo. vis du kjøper et datasprut til 10-15.000 så kan du fjene hele dritten.

Men med orginal sprutet så må den jo vite hvor mye luft som kommer inn i motoren for at den skal gi rett bensin mengde..

Kan også bytte til nyere motor og innsprut fra da sitter det en luftmasse måler på slangen som går inn på innsuget..

 

Hadde jeg hatt en slik bil hadde jeg satt inn ett kn filter i den orginale boksen. gir ikke samme lyden men man slipper effekt tap da..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Eller lage deg en overgang slik vi gjorde på omegaen som vi brkte på acr ;)

 

Overgangen/flensen er laget av ei stål plate på ca 4mm hvor du bare borrer hull til skruene og lager et hull midt i plata tilsvarende hullet i luftmenge måleren, da vi manglet sveiseaparat når vi lagde vår flens brukte vi superstål, og det funker egentli like bra det ble sterkt som fy!

omega%20063.jpg

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller lage deg en overgang slik vi gjorde på omegaen som vi brkte på acr ;)

 

Overgangen/flensen er laget av ei stål plate på ca 4mm hvor du bare borrer hull til skruene og lager et hull midt i plata tilsvarende hullet i luftmenge måleren, da vi manglet sveiseaparat når vi lagde vår flens brukte vi superstål, og det funker egentli like bra det ble sterkt som fy!

omega%20063.jpg

ja men problemet med å lage noe slikt er jo effekt tapet p.g.a dem bare suger varm luft i motor rommet i stede for kald fra fronten..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du lage deg et varmeskjold (vi hadde ikke det men), og legge opp en slange som du ser på bildet fra frontfangeren. Den sorte slangen som går rett under luftfiltret kommer fra frontfangeren og skal da gi endel kald luft :)

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår