Gå til innhold

Volvo S40 og V40

Ranger emnet


sony606

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

HEi!

 

Har en 98 mod. og denne er det ikke mye rust på.

Viss den ikke har kjørekomputer kan du ettermonter dette.

Bestille brukt kjørekomputer fra jønkjøping eller andre bilopphoggeri i sverige.

 

Jeg bytte det på min bil og fungerte med en gang. du må ha Instrumentpanel, bryteren dekslet rundt bryteren og termostaten i fronten på frontfangeren (utetemp)

 

kom på ca 3000,- og det syntes jeg var billig!

Sjekk skjøtene under på bæreknalaene der kan det forkomme noe rust. se rundt bensinlokket også.

 

Byttet lamper til rødt og blått ble mye finere....

 

636_3486.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk på baksiden ved spilleren om du har pluggen klar der.. og om dy har pluggen i frontfangeren på venstre side foran. under skilte.

 

Da har du alt klart til å montere det.. Og det er utrolig lett....

 

http://www.jb-bildemo.se/start.htm

 

Spørr de om de har den liggende.

*Kjørecomputer (instrementet)

*bryteren (Info bryter)

*Dekslet rundt spilleren

 

*Termostaten kjøper du hjemme i norge også den er ikke dyr. men du kan høre om de har den også...

 

Søk på svenske bilopphogererer i sverige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på bildet over cd spilleren ved siden av sentrallåseknappen. ser du en bryter med 7 forskjellige posisjoner. (vribryter) Bak der skal det ligge en firkantet plugg løs ca 2X2 cm stor. har desverre ikke bildet av den men den ha 6-8 ledninger. Dekslet er den som bryteren står på. fordi du har ett lite rom over bilspilleren og den skal være montert på venstre side av dette rommet.

 

Jeg kan ta ut bryteren min å sjekke viss du sier åssen plugger du har bak der,

Kan være en til sentrallås bryteren viss du ikke allerede har det da.

 

Skal sette ut flere bilder men på ta noe bilder av den.

 

KAKSA: Hvor gammel kan bilen være for att det skal gå på garantien?? får jeg ordnet det på garantien på min 98 mod bil????

Og ja jeg har byttet alle lyspærene i bilen min.. masse jobb da men er verdt det...

Kjøp rød lyspærer som skal bak varmapparat og lysbryter på bleken.no

de heter. DL1265R displaylam 12V 65 MA Red..

Så må du ha vanlig små lysdioder i alle bryteren

Der må du kople en 490 Ohm motstand i serei viss du ikke kjøper 12 volt lysdioder.

BAkinstrumente kjøper du blått lyskasterplast. som mann bruker på teater som du klipper til og legger mellom instrument platen og plastikken.

Viss du bytter lys der lyser ikke Speedometer og turtalviseren noe godt opp.

Og på trip telleren lager du med blå lysdioder 2 stykk på tripp og 1 på klokka.

husk å slip dioden spiss slik att den lyser rundt og ikke bare rett fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. da har eg leita etter pluggen til kjørecomputeren, har tatt noken bilde, håpa du kan bekrefte at dette er riktig plugg :)

Sliter forøvrig med å få kontakt med noken bilhuggere i sverige, har sendt mail til fleire i sverige men får ikkje svar. har også maila jønkøping som du anbefalte.. Noken som kan anbefale noken??

IMG_0169.jpg

http://i19.photobucket.com/albums/b186/radiv/IMG_0171.jpg

http://i19.photobucket.com/albums/b186/radiv/IMG_0164.jpg

Trykk på linken for et bilde til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

 

Jeg tok ut instrumentet.

Det er temmlig lett.

Skru ut 2 skruer ved ratt stammen slik att rattet går litt ned. (10 eller 12 mm pipe)

 

Skru ut 2 skruer i toppen av instrumentet. (torx)

Bar dra den rett ut klipset i bunn.

Så er det 4-5 skriver rundt instrumentet (torx)

så er det bare å lirke ut instrumentet. lampene ligger på baksiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen, eg mente lampene til bryterene til aircondition vifte osv..

 

De tar du bare opp ved å ta klipsene til sidene.. det er ganske enketl. bruk ett lite skrujern... PS pass på fjærene og kulene og en liten metallvippe sak som er selve bryteren....

 

ellers må du klippe vekk den rodinale lysdioden og kople til en ny lysdiode (12 volt) eller sette opp en 560 ohm motsatnd i serie med lysdioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår