Gå til innhold

Min søte lille G40

Ranger emnet


Feenyx

Anbefalte innlegg

Heisann, mange av dere har sikkert sett denne bilen før, da forrige eier også var medlem her på Bilforumet.net, og gikk under navnet Evisu.

Bilen er en 1992 modell Polo 2F G40, altså av typen med g-lader (kompressor).

Motoren var (angivelig) helt original når jeg kjøpte bilen, g-laderen var kjøpt ny i 2004, og girkasse var byttet til en fra en Polo diesel (kassa heter 8P for de som lurer). Denne girkassa har noe høyere utveksling enn originalkassa, noe som gir litt lavere toppfart, men også litt kjappere akselerasjon ;)

Videre er de mest fremtredene moddene panserforlengelse (det noen kaller badlook, jeg hater det ordet fordi det ikke gir mening), emblemfri grill, pyntelister er fjernet, monovisker foran, ingen visker bak og hullet etter er fint sparklet og polert ned så bakenden ser smooth ut.

Bilen er selvfølgelig senket, men med ukjent produsent av dempere, men fjærene ser iallefall ut til å være produsert av Koni. Ettermontert stabstag både foran og bak, bilen ligger usannsynlig godt på veien, go-kart følelsen er VELDIG tilstede! Også er det selvfølgelig kromfelger, merket PowerTech, men har lyst på noe nytt, og de er selvsagt i 13" utførelse ;)

Jo, så har jeg soltak!!

 

Kommer foreløpig bare med noen bilder av nyvasket bil med nypolerte felger.

g40web1.jpg

g40web2.jpg

g40web3.jpg

g40web4.jpg

Sist gjenstår bare scannet bilde fra da jeg hadde bilen til bremsing.

Husk nå at motoren skal være HELT original, og i så måte yte 113hk.

polog40dyno.jpg

Som du ser yter den faktisk en del mer enn det, og jeg tror mye av det skyldes at laderen er så og si ny, samt at bilen faktisk har blitt tatt godt vare på :)

Har også film fra bremsinga, den kan lastes ned her (høyreklik og "Lagre Som")

 

Det gjenstår enda litt jobb med interiøret, anlegget er på plass men trenger også litt mer arbeid før det ser ut slik jeg vil ha det.

Ellers har et lass med diverse trimdeler ankommet, bilder av delene og motorrommet vil komme etterhvert :)

'92 Polo G40

 

Go Hard or Go Home.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Der va du og ja, godt du hadde fått dg en tråd nå.

Men du må få dg di rennsport felgane kim, har stor tro på di.10x14

Nå gjennstår jo bare og få en tlf av sstuning så seie bilen er klar,kom og hent.

Må sei eg glede mg te og prøva an itte på, og isje minst te bremsingå itte på.

vw golf rallye turbo.Solgt http://www.home.no/rallyeraider

Lakkering. send pm

95 escort cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ble jo kjøpt med krom-finish i sin tid, men fastsmeltet bremsestøv blir jo ikke penere jo lengre man lar det sitte. Prøv WD40 som løsemiddel og la det trekke ett minutt eller tre, før du tørker grundig og setter deg ned med Autosolen og gnikker og gnur til du kan se deg selv ;)

Stort verre er det ikke

'92 Polo G40

 

Go Hard or Go Home.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal være helt ærlig å si at jeg ikke husker navnet på det akkurat nå...

vertfall rustfritt..

erstatter katt

Tezet, Schroder, Raceland, Formel K eller FK? Er vel ikke nødvendig å modde grenrøret for å få det på. Mitt Supersprint er ikke moddet.

 

Store ventiler er det ganske mye tjene på Knufla. En kompis av meg hadde portet topp, standard kam, portet lader og 65mm stålhjul og 180 hk på rulla.

 

Hvor mye det har å si kommer an på hvilke ventiler en velger. Mitt 1478cc prosjekt skal få seg en omgang med 38/33 ventiler

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det an mente me modde det var og få laget hull/gjenger til lamda'n.Vil tro denne og nermer seg 170 på svinghjulet nå + -. er gjort så si alt uten om og borre den opp.Er vel fint lide hensikt og få større ventiler me mindre man får den boret opp til 1.4-1.5?

Fikk jo 136 hk på rullå me bare filter (ikke at et hjelper så mye) og fjernet di loddene i gass-spjelet og frest ud litt i spjell huset, og noe rar svensen eksos :boxing

Mye du har gjort me din frode?

vw golf rallye turbo.Solgt http://www.home.no/rallyeraider

Lakkering. send pm

95 escort cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tezet er det..

Har supersprint til g40. har vell ikke det nå lenger..

Stemmer det hull til lambda + en pinnbolt er blitt byttet ut med en større så må borre opp et hull i grenrøret..

 

Fantes ikke noen ventiler som passet akkurat det var 6ti deler forskjell lengden på stammen.

å da måtte eventuelt setet freses ned 6 ti deler

da gikk vinninga litt opp i spinninga.. mente karen hos motorspesialisten..

Std ventilene skal flowe bra til 190-200hk

å da kan det eventuelt gjørs ved neste motorprosjekt..

for det stopper sikkert ikke her :D

 

mye vill vell ha mer om et års tid eller noe..

 

Blir spennendes å se hva den greier på rulla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår