Gå til innhold

Ny bil ja.. E39 535i

Ranger emnet


Radiaki

Anbefalte innlegg

felgene med dekk sånn passe billig.. lovte å ikke si prisen ;) men ring til Pole Position så får du sikkert en hyggelig pris du også.

 

Bilen skal selvfølgelig senkes, men lommeboka skriker når jeg nevner facelift og coilovers nå, så det må vente litt.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Litt oppdateringer.. fremdeles går det mest i tekniske ting, "rydde opp" etter forrige eier.

 

Har skifta foringer i bakstillinga, kjøle-, servo-, og bremsevæske. Bremseklosser og skiver er neste på lista, går for Black Diamond skiver.

 

Luftfilteret og boksen fikk gjennomgå med stikksag her om dagen, og nytt K&N filter ble montert.. ble ihvertfall mye artigere lyd, om det ble mere HK veit jeg ikke helt ;)

 

Bilde av luftfilter montert:

oversikt.jpg

 

Får forhåpentlighvis nye lyktene til fronten til uka, sorte xenon med angel eyes og hvite blinkere. Gleder meg ;)

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hmm.. da var Xenon lyktene midlertidig avbestilt.. fordi clutchen + slavesylindern tok kvelden, og det koster som kjent litt kroner å skifte osv.

 

Men, alt av bremsedeler er på plass :)

 

DSCN0059.JPG

 

Brembo slissa og borra skiver, greenstuff klosser, stålomspunne slanger (og alt dillet til håndbrekket + bremsevæske).

 

Kommer på til neste uke håper jeg, blir utsatt en uke da bilen først må ha clutch og dritt i orden.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dritt pen bil.

Så ut som et sånn 800hk filter det der :drive2

 

hum.. bilen er milevis unna "drit pen" ennå, men det skal det gjøres noe med etterhvert.

 

filteret støtter ca 500hk, hakket mindre fra k&n rundt 250hk.. så jeg valgte dette for å ha litt å gå på hvis det plutselig går en faen i meg og jeg anskaffer presse eller lignende.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hum.. bilen er milevis unna "drit pen" ennå, men det skal det gjøres noe med etterhvert.

 

filteret støtter ca 500hk, hakket mindre fra k&n rundt 250hk.. så jeg valgte dette for å ha litt å gå på hvis det plutselig går en faen i meg og jeg anskaffer presse eller lignende.

 

Ja litt skjønnhets feil må man jo regne med, men E39 er jo dritt fine biler, og med en 3,5 motor blir den jo bare enda finere=)

Ja greit å ha litt å gå på, hehe..

Planer framover?

 

Stå på..

 

Ps: likte felgene

2001 BMW 316I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår