Ruben Skrevet Juli 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2005 http://www.dinside.no/php/art.php?id=219121 http://www.bilinfo.no/vis_artikkel.php3?aid=26655&tid= Hva er det egentlig Toyota driver med? Først ble det slutt på Supra, og nå Celica og MR2?!?! Håper virkelig det kommer noen erstattere, noen som vet noe mer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Juli 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2005 Er ikke stort nok marked i følge Toyota, skjønner ikke hvor de har talla sine fra men. Ser haugevis av Celicaer og MR2er på veiene rundt omkring i Europa. Men hvis jeg ikke husker helt feil så kommer Toyota med en "erstattning", de vil ikke kalle den for det selv, etter Celica og MR2 blir tatt ut av produksjon. Rett meg hvis jeg tar feil... Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
24v_cossie Skrevet Juli 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2005 uttal mr2 på fransk..... så ser du hva det er.... :P :pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Juli 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2005 Er ikke stort nok marked i følge Toyota, skjønner ikke hvor de har talla sine fra men. Ser haugevis av Celicaer og MR2er på veiene rundt omkring i Europa.QUOTE] Enig, skulle nå tro at toyota var markedsledende i MR2 klassen, og Celica er nå like vanlig som Avensis her jeg bor... Nesten iallefall;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Juli 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2005 uttal mr2 på fransk..... så ser du hva det er.... :P :pray "Mrdeux", som høres ut som "Mrdød" :P Men så lenge Celica'n får leve er jeg fornøyd. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Juli 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2005 "Mrdeux", som høres ut som "Mrdød" :PMen så lenge Celica'n får leve er jeg fornøyd. merde... lydskrift vettu :) Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Juli 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2005 merde... lydskrift vettu :) Sånn sett ja. Bare uttalte det jeg ;) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Skrevet Juli 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 "Mrdeux", som høres ut som "Mrdød" :PMen så lenge Celica'n får leve er jeg fornøyd. Men den gjør jo ikke det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Men den gjør jo ikke det... Fullt klar over det... Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Både Celica og MR2 er biler som skal ligne sportsbiler, men mangler sportsmotor. Før var det kansje en ok måte for å skaffe seg en bil som så sporty ut, og som kostet mindre enn biler med sporty motor. Men i disse dager finnes det styling til nesten alle biler og da kan alle se sporty ut. Dermed har ikke Celica og MR2 sine fordeler lengre. En annen greie er jo kansje at de ikke er så billige lengre. Den nye Celicaen koster jo over 300k! Med sin lille motor kan absolutt ikke den prisen forsvares! Nei, godt toyota skjønte tegninga, dette var på tide! :pray Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Både Celica og MR2 er biler som skal ligne sportsbiler, men mangler sportsmotor. Før var det kansje en ok måte for å skaffe seg en bil som så sporty ut, og som kostet mindre enn biler med sporty motor. Men i disse dager finnes det styling til nesten alle biler og da kan alle se sporty ut. Dermed har ikke Celica og MR2 sine fordeler lengre. En annen greie er jo kansje at de ikke er så billige lengre. Den nye Celicaen koster jo over 300k! Med sin lille motor kan absolutt ikke den prisen forsvares! Nei, godt toyota skjønte tegninga, dette var på tide! :pray sportsbiler er jo litt mer enn utseende da! Celica er det bare og begrave, en sportsbil har ikke fwd. MR2 derimot er jo helt ultimat! Midtmotor og bakhjulstrekk! Vet ikke hva største motor i mr2 er jeg men? Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Skrevet August 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 sportsbiler er jo litt mer enn utseende da! Celica er det bare og begrave, en sportsbil har ikke fwd. De som har en anelse peiling på Celica vet at både forrige genereasjon og generasjonen før det igjen har blitt produsert med 4wd og masse turbo power! Forrige generasjon Celica GT4 hadde 4WD og 242hk, og gjorde 0-100 på 6,1s. Og at en sportsbil ikke kan ha FWD blir vel mer en smakssak. Tommy Rustad har f.eks. kjørt sin bestetid for Autofil på ACR med dagens Celica T-Sport FWD 192hk! 1min 47sek - nøyaktig samme tid som han klarte med den nye Misubishi EVO VIII 4WD 265hk! Og Celicaen kjørte han på 16" "ballongdekk"... Mazda RX8 med RWD og ca 230hk kjørte han inn på 1min 49 sek... Selvom RWD i mange tilfeller kan være morsommere enn FWD, så kan FWD i mange tilfeller gjøre jobben selv på "sportsbiler":) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 Selvom RWD i mange tilfeller kan være morsommere enn FWD, så kan FWD i mange tilfeller gjøre jobben selv på "sportsbiler":) Klokt sagt :) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 trodde det var to generasjoner siden celica kunne bli levert med 4wd jeg, men er ikke så inn i celica, så du har sikkert rett! Ang Rundetider, så spiller intresserer det meg ikke så veldig. Men la oss ikke ta det her og nå. Dere må jo uansett være enig i at det er mer synd mr2 går dukken en dagens Celica? fwd med "sportslig preg" finnes det jo dusinvis av. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 Synes det er synd begge bilene blir borte jeg... Liker egentlig Celicaen bedre enn MR2'n men men, det er jo en smaksak. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg