Gå til innhold

Slutt for Celica og MR2

Ranger emnet


Ruben

Anbefalte innlegg

Er ikke stort nok marked i følge Toyota, skjønner ikke hvor de har talla sine fra men. Ser haugevis av Celicaer og MR2er på veiene rundt omkring i Europa.

 

Men hvis jeg ikke husker helt feil så kommer Toyota med en "erstattning", de vil ikke kalle den for det selv, etter Celica og MR2 blir tatt ut av produksjon. Rett meg hvis jeg tar feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke stort nok marked i følge Toyota, skjønner ikke hvor de har talla sine fra men. Ser haugevis av Celicaer og MR2er på veiene rundt omkring i Europa.

QUOTE]

 

Enig, skulle nå tro at toyota var markedsledende i MR2 klassen, og Celica er nå like vanlig som Avensis her jeg bor... Nesten iallefall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Både Celica og MR2 er biler som skal ligne sportsbiler, men mangler sportsmotor. Før var det kansje en ok måte for å skaffe seg en bil som så sporty ut, og som kostet mindre enn biler med sporty motor. Men i disse dager finnes det styling til nesten alle biler og da kan alle se sporty ut. Dermed har ikke Celica og MR2 sine fordeler lengre. En annen greie er jo kansje at de ikke er så billige lengre. Den nye Celicaen koster jo over 300k! Med sin lille motor kan absolutt ikke den prisen forsvares!

 

Nei, godt toyota skjønte tegninga, dette var på tide! :pray

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Celica og MR2 er biler som skal ligne sportsbiler, men mangler sportsmotor. Før var det kansje en ok måte for å skaffe seg en bil som så sporty ut, og som kostet mindre enn biler med sporty motor. Men i disse dager finnes det styling til nesten alle biler og da kan alle se sporty ut. Dermed har ikke Celica og MR2 sine fordeler lengre. En annen greie er jo kansje at de ikke er så billige lengre. Den nye Celicaen koster jo over 300k! Med sin lille motor kan absolutt ikke den prisen forsvares!

 

Nei, godt toyota skjønte tegninga, dette var på tide! :pray

 

sportsbiler er jo litt mer enn utseende da!

 

Celica er det bare og begrave, en sportsbil har ikke fwd.

 

MR2 derimot er jo helt ultimat!

 

Midtmotor og bakhjulstrekk!

 

Vet ikke hva største motor i mr2 er jeg men?

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sportsbiler er jo litt mer enn utseende da!

 

Celica er det bare og begrave, en sportsbil har ikke fwd.

 

De som har en anelse peiling på Celica vet at både forrige genereasjon og generasjonen før det igjen har blitt produsert med 4wd og masse turbo power!

Forrige generasjon Celica GT4 hadde 4WD og 242hk, og gjorde 0-100 på 6,1s.

 

Og at en sportsbil ikke kan ha FWD blir vel mer en smakssak. Tommy Rustad har f.eks. kjørt sin bestetid for Autofil på ACR med dagens Celica T-Sport FWD 192hk!

1min 47sek - nøyaktig samme tid som han klarte med den nye Misubishi EVO VIII 4WD 265hk! Og Celicaen kjørte han på 16" "ballongdekk"... Mazda RX8 med RWD og ca 230hk kjørte han inn på 1min 49 sek...

 

Selvom RWD i mange tilfeller kan være morsommere enn FWD, så kan FWD i mange tilfeller gjøre jobben selv på "sportsbiler":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde det var to generasjoner siden celica kunne bli levert med 4wd jeg,

men er ikke så inn i celica, så du har sikkert rett!

 

Ang Rundetider, så spiller intresserer det meg ikke så veldig.

Men la oss ikke ta det her og nå.

 

Dere må jo uansett være enig i at det er mer synd mr2 går dukken en dagens Celica?

 

fwd med "sportslig preg" finnes det jo dusinvis av.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår