Gå til innhold

Gummien på bakstillinga

Ranger emnet

gti_16v

Anbefalte innlegg

Ja, det er fult mulig. Kalles storforing, og fås på bl.a. Meca.

Den er bare presset inni, ta en drill, bor ut gummien og tre ei baufil gjennom. Sag over og slå den ut med meisel.

Inn igjen presser du den nye med ei presse, eller litt McGyvertenking og en hydraulisk søylejekk. Det lønner seg å løsne bremserør, brekk og dempere. så får du tatt ned hele bakstillingen.

Er du dreven er dette gjort unna på 3-4 timer. Alt etter hvor ihjelrusta de er. :)

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for nok ett raskt og bra svar :)

Er det en av disse jeg skal ha? Regner med at eneste forskjellen på de to er fargen men det er rett type?

PB068 Polybush, VW Golf 2, bakaksel, 2 x gul

PB068R Polybush, VW Golf 2, bakaksel, 2 x rød

Det er denne du skal ha!

PB068 Polybush, VW Golf 2, bakaksel, 2 x gul

Forskjellen er stivhet i foringene. De røde er beregnet på rally (ikkje golf rallye, men sporten rally, hehe)

Du kan vær ekstrem å ta de røde, men da kan du oppleve at bilen hopper sidelengs fordi den er for stiv = ikkje bra!;)

PS: du trenger de orginale metallhylsene for å sette på disse foringene, så da er det ingen lur idet å sage de i stykker som Speedwel sier. Du må da selvsagt presse dem ut også. Demonterer du selv bakstillinga presser et verksted ut foringene på 5 minutter!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trenger man de gamle metallhylsene til?

Du trenger jo ikke de mer, enten man bytter til poly eller til org.

foring.jpg

Gule Poly fra Kollevold

Hmmmmm :hvaskjera

Fikk beskjed om at jeg måtte ha de. Men kan hende jeg jinxa på dette da jeg kjøpte foringer og ikkje mindre enn TO forskjellige firmaer sendte feil foringer til meg!

Begge påsto at, jada golf 2 passer til golf 3! men som vi alle vet har golf 3 GTI og golf 3/corrado VR6 Større foringer bak en de forøvrige modeller! Det første jeg tenkte var at hylsa skulle være med, men fortsatt var foringen for liten, så jeg ringte og spurte. Fikk da beskjed om at hylsa skulle brukes, men at jeg også trengte en større foring.

Velvel, nok om det... well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pål (Polizei) fikk noen poly "innsatser" som skal settes inn i orginal foring, for å stive den opp. Det virket veldig jalla, så jeg vil anbefale alle om å styre unna disse "complete polyurethan kit" greiene de selger til litt over hundre dollar.

Bestiller dere fra Kollevold, så får dere bra saker.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pål (Polizei) fikk noen poly "innsatser" som skal settes inn i orginal foring, for å stive den opp. Det virket veldig jalla, så jeg vil anbefale alle om å styre unna disse "complete polyurethan kit" greiene de selger til litt over hundre dollar.

Bestiller dere fra Kollevold, så får dere bra saker.

Hehe, det VAR Kollevold jeg kjøpte og fikk informasjon hos, mulig de hadde sommerhjelp eller noe;) Inkl et annet firma, AST Performance i bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider