bonnleif Skrevet Juli 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 hei har fått problemer med motorn min får feilkode 2-3-2 og 1-1-3 og den bruker mye bensin og røyker mye når den er kald. hva kan være problemet? har ny lamdasonde og plugger. Siter 1979 Volvo 242 DL 1999 BMW 320 D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 turboen? maby Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Juli 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 1-1-3: insprutarkabel trasig eller blockerad insprutare. 2-3-2: adaptiv lambdakontrol, mager eller fet blanding tomgång. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonnleif Skrevet Juli 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 hmm okey. men hvordan skal jeg fikse det? siden jeg har ny lamdasonde så trur jeg ikke det kan være den. Siter 1979 Volvo 242 DL 1999 BMW 320 D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 ville tro at "insprutarkabel trasig eller blockerad insprutare." fører til mager blanding?? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juli 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 ville tro at "insprutarkabel trasig eller blockerad insprutare." fører til mager blanding?? mager blanding på en sylingder fører jo til at den må pøse på mer bensin på de andre for å få rette blandingen.. Edit: kjør IKKE hardt med en bil som har turbo og som ikke får bensin på en cyl. ihvertfall! helst burde du ikke kjøre i det hele tatt. fare for å brenne stemplene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonnleif Skrevet Juli 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 hmm, leste i haynes boka at på lh2.4 betyr 1-1-3 bransletilforsel for svak kraftig, og på bendix regina så betyr det "fel på branselinsprutare". lurer på om det kan være bensintrykksregulatoren som det er feil med, hva tror dere? Har prøvd og ta av kontakten på lmm og da blei motoren bare enda mere rar og det dukket opp enda en feilkode 1-2-1 signal från luftflødessensor frånvarande eller felaktig så jeg tror ikke det kan være den. Har også prøvd og bytte til bake til den gammle lamdasonden men det blir bare det samme med den, grunnen til at jeg byttet den var at jeg fikk feilkode 2-1-2 så jeg trodde den var gåen den forsvant iværtfall når jeg bytet lamdasonden. Siter 1979 Volvo 242 DL 1999 BMW 320 D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 sliter også med at jeg får feilkode 1-1-3... noen som vet hva som kan være feil? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg