Otto von Bismarck Skrevet Juli 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 Hei, hei! Otto har nylig kjøpt en Pioneer DVD + en DEQ-P6600 DSP, som er like mystisk som den er magisk, med mulighet for Dolby Digital Surround. I den anledning ønsker Otto å gjøre nytte av senterkanalen, og til det trenger han en senterhøytaler. Otto's første idé var å ta senterhøytaleren til PC'en som er bidt i minken rent designmessig, men han er redd lydkvaliteten ikke kommer til å stå særlig godt til de to sett Focal som omgir hans legeme. Senterhøytaler til hjemmekino blir en anelse vulgær til å ha på dashbordet, føler Otto, men han synes at det er god nok plass. Han er ikke særlig begeistret for å snekre selv ettersom han nylig er operert både nedentil og oventil, så kjøpeferdig er helt topp, mener han. Hvis noen har gode råd som ikke er alt for dyre, så setter han pris på det. Vennlig hilsen hans sekretær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet Juli 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 Min sekretær har sovnet etter å ha forsynt seg i medisinskapet mitt i hele natt, nå det er min tur til å våke over henne, hun er så søt når hun sover ut tablettrusen. Men det er ikke gitt at hun er like søt om det ikke kommer inn mange gode forslag i løpet av dagen. Kjenner jeg henne rett vil hun dele ut verbal pryl over en lav hæl når hun står opp, og bare for å gjøre tingene verre gjørs jeg på å ikke kjøpe flere av pillene som er røde og grønne på hver side. Om dere skjønner hva som er best for dere, så skynd dere og hjelp meg! Det haster! Jeg vil se Star Trek med surroundlyd i bilen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Juli 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 Alpine har en senterhøyttaler i DIN størelse, vet ikke om den er kommet enda. Ser hvertfall slik ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juli 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 hvilken bil er det snakk om? bilder? monterings muligheter? Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Juli 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 Hmmmm... Kvinnelig vrede er ikke det beste så hva med dette: En skikkelig god koaxhøyttaler av samme merke som komponentsettene. F. eks denne. Selve snekringa kan du helt sikkert få hjelp til hos kvalifisert personell, Autod f.eks. Støping el.l må nok til her uansett da jeg tviler sterkt på at det finnes ferdige høyttalere fra Focal for montering midt i dashen. Bruk f. eks en kjernebor til å lage et passende hull i dashbordet. Masker så området med ducttape før ringer for montering lages i MDF. Disse festes behørig med etpar avstivere i MDF før du strekker ett av de gamle stretchlaknene som sekretøsen din sover på over hele stasen og påfører resin med nensom hånd. Deretter er det bare å legge på etpar lag med glassfiber, pusse og tilpasse. evt, kan du lage flere ringer av MDF med avtagende diameter, lime disse sammen og stappe inn i hullet. Mulig dette ikke var svaret du ønsket, men det er ikke alltid en får det her i verden. Et svar er det uansett... Beam me up Scotty! :D Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet Juli 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 Alpine har en senterhøyttaler i DIN størelse, vet ikke om den er kommet enda. Ser hvertfall slik ut. Ser riktig smakfull ut. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet Juli 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 hvilken bil er det snakk om? bilder? monterings muligheter? Audi 100, 92-modell. Har lyst til å feste den så tett inntil frontruta som mulig. Det beste bildet jeg fant i farten (avbildet bil er ikke min) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet Juli 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 Hmmmm... Kvinnelig vrede er ikke det beste så hva med dette:En skikkelig god koaxhøyttaler av samme merke som komponentsettene. F. eks denne. Selve snekringa kan du helt sikkert få hjelp til hos kvalifisert personell, Autod f.eks. Støping el.l må nok til her uansett da jeg tviler sterkt på at det finnes ferdige høyttalere fra Focal for montering midt i dashen. Bruk f. eks en kjernebor til å lage et passende hull i dashbordet. Masker så området med ducttape før ringer for montering lages i MDF. Disse festes behørig med etpar avstivere i MDF før du strekker ett av de gamle stretchlaknene som sekretøsen din sover på over hele stasen og påfører resin med nensom hånd. Deretter er det bare å legge på etpar lag med glassfiber, pusse og tilpasse. evt, kan du lage flere ringer av MDF med avtagende diameter, lime disse sammen og stappe inn i hullet. Mulig dette ikke var svaret du ønsket, men det er ikke alltid en får det her i verden. Et svar er det uansett... Beam me up Scotty! :D Jeg syns at du er ordentlig flink. :pray Forslagene er farlig inspirerende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Juli 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 Jeg skal lage meg en slik nå. Mener at det skal gå an å serieprodusere disse uten at passformen på undersiden trengs å modifiseres så veldig mye i forhold til bilmodellene. Har en liten plan ang dette... Er du intressert så kan vi "se" på saken sammen. Selv skal jeg bruke Integra Ovation 4 eller Integra Ovation 5 til dette formålet. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Juli 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 Jeg syns at du er ordentlig flink. :pray Forslagene er farlig inspirerende. Takker og bukker. Heng deg på Morel. Der tror jeg det ligger mye snadder i lufta. (Og siden jeg sjøl fiser rundt i Ingolstadttralle så kan det jo hende du finner ei løsning som vil passe meg om tid og stunder også) :D Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet Juli 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 Jeg skal lage meg en slik nå. Mener at det skal gå an å serieprodusere disse uten at passformen på undersiden trengs å modifiseres så veldig mye i forhold til bilmodellene.Har en liten plan ang dette... Er du intressert så kan vi "se" på saken sammen. Selv skal jeg bruke Integra Ovation 4 eller Integra Ovation 5 til dette formålet. Mvh Pål Med glede. Jeg forstår at du holder til i Lommedalen, Bærum, det er ikke lange turen da jeg bor i Asker. Gjelder vanlige åpningstider, eller bør jeg ringe først? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet Juli 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 Takker og bukker.Heng deg på Morel. Der tror jeg det ligger mye snadder i lufta. (Og siden jeg sjøl fiser rundt i Ingolstadttralle så kan det jo hende du finner ei løsning som vil passe meg om tid og stunder også) :D Du må få deg surround du også. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 Vi skal alle ha surrundt i bilen etter hvert! Ring meg du, Otto von Bismarck! Nummeret finner du sikkert på en web-side som likner litt på mitt nick... Åpningstider? Ja det har vi... happyhappy Kan ikke poste den her pga reklamereglementet. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 Nummeret finner du sikkert på en web-side som likner litt på mitt nick... Tror det kan være snakk om noe så avansert som morel.no :D Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg