Gå til innhold

Dedikert senterhøytaler

Ranger emnet

Otto von Bismarck

Anbefalte innlegg

Hei, hei!

Otto har nylig kjøpt en Pioneer DVD + en DEQ-P6600 DSP, som er like mystisk som den er magisk, med mulighet for Dolby Digital Surround.

I den anledning ønsker Otto å gjøre nytte av senterkanalen, og til det trenger han en senterhøytaler.

Otto's første idé var å ta senterhøytaleren til PC'en som er bidt i minken rent designmessig, men han er redd lydkvaliteten ikke kommer til å stå særlig godt til de to sett Focal som omgir hans legeme.

Senterhøytaler til hjemmekino blir en anelse vulgær til å ha på dashbordet, føler Otto, men han synes at det er god nok plass. Han er ikke særlig begeistret for å snekre selv ettersom han nylig er operert både nedentil og oventil, så kjøpeferdig er helt topp, mener han.

Hvis noen har gode råd som ikke er alt for dyre, så setter han pris på det.

Vennlig hilsen hans sekretær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sekretær har sovnet etter å ha forsynt seg i medisinskapet mitt i hele natt, nå det er min tur til å våke over henne, hun er så søt når hun sover ut tablettrusen. Men det er ikke gitt at hun er like søt om det ikke kommer inn mange gode forslag i løpet av dagen. Kjenner jeg henne rett vil hun dele ut verbal pryl over en lav hæl når hun står opp, og bare for å gjøre tingene verre gjørs jeg på å ikke kjøpe flere av pillene som er røde og grønne på hver side.

Om dere skjønner hva som er best for dere, så skynd dere og hjelp meg! Det haster! Jeg vil se Star Trek med surroundlyd i bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... Kvinnelig vrede er ikke det beste så hva med dette:

En skikkelig god koaxhøyttaler av samme merke som komponentsettene.

F. eks denne.

Selve snekringa kan du helt sikkert få hjelp til hos kvalifisert personell, Autod f.eks.

Støping el.l må nok til her uansett da jeg tviler sterkt på at det finnes ferdige høyttalere fra Focal for montering midt i dashen.

Bruk f. eks en kjernebor til å lage et passende hull i dashbordet.

Masker så området med ducttape før ringer for montering lages i MDF.

Disse festes behørig med etpar avstivere i MDF før du strekker ett av de gamle stretchlaknene som sekretøsen din sover på over hele stasen og påfører resin med nensom hånd.

Deretter er det bare å legge på etpar lag med glassfiber, pusse og tilpasse.

evt, kan du lage flere ringer av MDF med avtagende diameter, lime disse sammen og stappe inn i hullet.

Mulig dette ikke var svaret du ønsket, men det er ikke alltid en får det her i verden. Et svar er det uansett...

Beam me up Scotty! :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... Kvinnelig vrede er ikke det beste så hva med dette:

En skikkelig god koaxhøyttaler av samme merke som komponentsettene.

F. eks denne.

Selve snekringa kan du helt sikkert få hjelp til hos kvalifisert personell, Autod f.eks.

Støping el.l må nok til her uansett da jeg tviler sterkt på at det finnes ferdige høyttalere fra Focal for montering midt i dashen.

Bruk f. eks en kjernebor til å lage et passende hull i dashbordet.

Masker så området med ducttape før ringer for montering lages i MDF.

Disse festes behørig med etpar avstivere i MDF før du strekker ett av de gamle stretchlaknene som sekretøsen din sover på over hele stasen og påfører resin med nensom hånd.

Deretter er det bare å legge på etpar lag med glassfiber, pusse og tilpasse.

evt, kan du lage flere ringer av MDF med avtagende diameter, lime disse sammen og stappe inn i hullet.

Mulig dette ikke var svaret du ønsket, men det er ikke alltid en får det her i verden. Et svar er det uansett...

Beam me up Scotty! :D

Jeg syns at du er ordentlig flink. :pray

Forslagene er farlig inspirerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage meg en slik nå. Mener at det skal gå an å serieprodusere disse uten at passformen på undersiden trengs å modifiseres så veldig mye i forhold til bilmodellene.

Har en liten plan ang dette...

Er du intressert så kan vi "se" på saken sammen.

Selv skal jeg bruke Integra Ovation 4 eller Integra Ovation 5 til dette formålet.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at du er ordentlig flink. :pray

Forslagene er farlig inspirerende.

Takker og bukker.

Heng deg på Morel. Der tror jeg det ligger mye snadder i lufta.

(Og siden jeg sjøl fiser rundt i Ingolstadttralle så kan det jo hende du finner ei løsning som vil passe meg om tid og stunder også) :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage meg en slik nå. Mener at det skal gå an å serieprodusere disse uten at passformen på undersiden trengs å modifiseres så veldig mye i forhold til bilmodellene.

Har en liten plan ang dette...

Er du intressert så kan vi "se" på saken sammen.

Selv skal jeg bruke Integra Ovation 4 eller Integra Ovation 5 til dette formålet.

Mvh

Pål

Med glede.

Jeg forstår at du holder til i Lommedalen, Bærum, det er ikke lange turen da jeg bor i Asker.

Gjelder vanlige åpningstider, eller bør jeg ringe først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider