MichaelB Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Hei! Har kjøpt meg en Opel Ascona 1.8i GL 1986 modell. Clutchen er steinhard! Er det noe jeg kan gjøre med det? Smøre? Evt. hvor?!?!?! (Har ikke greie på bil) ps. Det knirker litt i clutchpedalen når jeg trør den inn..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Hadde samme problem. Jeg løsna vaieren fra pedalen inne så jeg hadde ene enden løs i motorrommet. Det er en vaier med en strømpe rundt. Dra vaieren så langt ut av strømpa du kan å klin på noe Grease e.l. og dra / stapp / dra / stapp så du får smørt den opp. Det hjalp mye. Hjelper ikke det må vaieren skiftes, Koster vel rundt 150 spenn å er ganske enkel å bytte. (Det ente med at jeg bare gjorde det) Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelB Skrevet Juli 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 Hei! Takk for svar! Er det den clutch-dingsen under panseret jeg skal dra ut? Og hvis jeg drar den ut og skal stappe den inn igjen, kommer den da direkte inn til clutchpedalen? Eller har jeg sjegget i postkassa da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 Er det ikke noe du kan skru på for å løsne og stramme vaieren nede ved girkassa, der den er festa? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelB Skrevet Juli 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 Er det ikke noe du kan skru på for å løsne og stramme vaieren nede ved girkassa, der den er festa? Joda. Tror da det. Er en kobling som beveger seg når jeg trør inn clutchen, men vet ikke om det går å justere den. Skulle lagt ved et bilde av koblingen, men jeg får ikke til å sette inn bilder :( Skjønner ikke en dr*tt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Juli 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 eller så må du smøre/skifte utløserlageret i girkassa. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Juli 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 Hvis kabelen ligger i klem noe sted kan det gjøre at du får tung clutch. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Juli 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 er ofte veldig enkelt å dra til en teknisk innstilt kompis med sånne ting :) bare ett råd egentlig, er jo stas å fikse selv da man er mann :D Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelB Skrevet Juli 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2005 er ofte veldig enkelt å dra til en teknisk innstilt kompis med sånne ting :) bare ett råd egentlig, er jo stas å fikse selv da man er mann :D Nå ble jeg stolt da! Fixa det igår :P Problemet var at "armen" som går ned i girkassa var lite smurt. Plukket bare av mansjetten og smurte forsiktig. Deretter "clutchet" jeg masse og repeterte smøringen! Funka fett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg