Yokishima Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Nye børster, men får ikke full lading Batteriet er litt dårlig, men dette har vel ingenting med saken å gjøre når jeg måler fra + på dynamo til jord? Lader kun med 13.0V, på ladebroen står det 14,6 ? Med lys på , og viften på hakk 1, måler jeg 12V på batteriet. Siter Volvo 740GL -87 335.000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Nye børster, men får ikke full lading Batteriet er litt dårlig, men dette har vel ingenting med saken å gjøre når jeg måler fra + på dynamo til jord? Lader kun med 13.0V, på ladebroen står det 14,6 ? Med lys på , og viften på hakk 1, måler jeg 12V på batteriet. sleperingen kan være slitte også, det er som børsten går i mot.. så vist børsten ikke får sikkelig kontakt med disse lader ikke dynamoen sikkelig Så det kan hendet du terenger en ny dynamo. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
persjan Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Er regulatoren i samme del som børstene på denne, hvis ikke kan det være regulatoren som også må skiftes. Siter Mercedes 190E 1990 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 du har sikkert masse spenningsfall i både - kretsen og + kretsen. Når du belaster dynamoen og da med alt av el utstyr på, skal du ha rundt 2500 omdr. på motoren. Da får du også frem skikkelig hva den gir. Og mål skrittvis spenningsfall med belastning og med turtall. Så finner du fort ut hvor det stanger imot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Nye børster, men får ikke full lading Batteriet er litt dårlig, men dette har vel ingenting med saken å gjøre når jeg måler fra + på dynamo til jord? Lader kun med 13.0V, på ladebroen står det 14,6 ? Med lys på , og viften på hakk 1, måler jeg 12V på batteriet. Kan være en diode også som kan være gåen i dynamoen, men prøv med ett annet bateri først, vis en celler er veldig dårlig vil du få lav laddespening. Så mål mellom + på bateriet og + på dynamoen da vil du få speningsfalet på + siden. så mellom gods på dynamoen og -polen for å sjekke speningsfall der.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avest Skrevet Juli 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 bytt batteri du, så skal du se at det blir bedre. hvis det ikke virker bytter du regulatoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yokishima Skrevet Juli 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 tusen takk for alle tips! Supert forum! Siter Volvo 740GL -87 335.000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg