Gå til innhold

Hva kan forårsake den lyden?

Ranger emnet


CrZyWiz

Anbefalte innlegg

Tidligere var jeg å bomgirte, å vi trodde det var løfterne som var slitne, noe det også kunne høres ut som. Derfor tok man kompresjonstest(Helt super) og deretter bytta løfterne...Men lyden er der enda. på tomgang er det en enkel tikkelyd, som går ganske sakte på tomgang. Med nærmere åsyn under grav så kommer lyden fra UNDER bilen. (Svinghjul,Clutch,Girkasse området) og denne lyden gjenspeiler turtall. Det er ingen forskjell om jeg trykekr inn clutch eller ikke. Noen som har noen teorier hva det kan være? Lyden høres ut som en ventil som tikker. Men motor virker frisk som en fisk, og lyden høres ikke når man står med hodet over motor med panser åpent.

 

Bilen er en 92mod BMW 325i Coupe.

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. :) sorry, leste litt vel fort over det. Sånt skjer en sen kveld rett før man skal hoppe i loppekassa. Siden det ikke skjer noen endring når du trykker inn clutchen så tenker jeg på om det lille lageret (nålelager?) i sentrum av svinghjulet har fått seg en knekk kanskje?

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke skjer noen endring når du trykker inn clutchen så tenker jeg på om det lille lageret (nålelager?) i sentrum av svinghjulet har fått seg en knekk kanskje?

 

det tror jeg neppe det er siden det lageret kun roterer når du kobler motor fra girkasse (clutchpedalen inne). da hadde det ikke laget lyd når bilen står i fri eller i gir, men ville laget lyd med clutchpedalen inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår