Gå til innhold

Prosjekt Civic "Hi-Fidelity On Wheels"

Ranger emnet


RiZLa

Anbefalte innlegg

  • Svar 209
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt nydelig arbeid dette her! Jeg blir helt forbauset over hvor pent det blir! :)

Jeg bare lurer på et par ting:

- De deklsene du lager for å gjøre trekkingen enklere og bryte opp litt, limer du dem bare fast?

- I dørene ved håndtaket til døråpneren ser det ut som om at det er en stor "løs" del. Skal du trekke den også med vinyl, eller hva er tanken?

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt nydelig arbeid dette her! Jeg blir helt forbauset over hvor pent det blir! :)

Jeg bare lurer på et par ting:

- De deklsene du lager for å gjøre trekkingen enklere og bryte opp litt, limer du dem bare fast?

- I dørene ved håndtaket til døråpneren ser det ut som om at det er en stor "løs" del. Skal du trekke den også med vinyl, eller hva er tanken?

 

De fester jeg med en kraftig dobbelsidig teip som er 1mm tykk, har også vurdert borrelås.. :)

 

Det er et deksel der ja, det skal trekkes i sort vinyl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fester jeg med en kraftig dobbelsidig teip som er 1mm tykk, har også vurdert borrelås.. :)

 

Det er et deksel der ja, det skal trekkes i sort vinyl...

 

Ok, det hadde jeg ikke tenkt på. Jeg har vel mer eller mindre kikka gjennom tråden tre ganger nå, og blir mer og mer imponert. Jeg stussa litt når jeg så profilen din da! Er du 20 år og lærling? Det virker som om du jobber ræva av deg med dette prosjektet! Ting tar jo egentlig lang tid merker jeg...

 

De dekslene du lager ser så geniale ut at jeg har lyst til å prøve det samme! Jeg vet ikke helt hvor, men det er som du sier at det bryter opp litt. Hvordan gjør du det egentlig når du støyper de deklsene? Du dekker til delen du skal lage deksel til med plast eller no, også legger du et par lag med glassfiber over som du til slutt kutter og tilpasser?

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære og respekt til deg, gale mannen, som har dette proskjektet :D Fem stjerner av meg grunnet flott arbeid og mange fine bilder.

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det hadde jeg ikke tenkt på. Jeg har vel mer eller mindre kikka gjennom tråden tre ganger nå, og blir mer og mer imponert. Jeg stussa litt når jeg så profilen din da! Er du 20 år og lærling? Det virker som om du jobber ræva av deg med dette prosjektet! Ting tar jo egentlig lang tid merker jeg...

 

De dekslene du lager ser så geniale ut at jeg har lyst til å prøve det samme! Jeg vet ikke helt hvor, men det er som du sier at det bryter opp litt. Hvordan gjør du det egentlig når du støyper de deklsene? Du dekker til delen du skal lage deksel til med plast eller no, også legger du et par lag med glassfiber over som du til slutt kutter og tilpasser?

 

Dekslene er egentlig ganske enkelt å lage...

 

Først teiper du hele overflaten der du skal lage deksel med pakketeip, så støper du på et lag med polyester og glassfibermatte.. Så sliper du ned en tanke, så tegner du slik du vil ha den og skjærer ut og finpusser til du er fornøyd.. Så teiper du rundt kantene og i tilegg bruk 1mm tykk teip (profiltapen du får kjøpt hos installbay.no passer perfekt) om du har tenkt å trekke med vinyl/alcantara. Om du har tenkt å lakkere trenger du ikke bruke 1mm tykk tape... holder med vanlig pakketeip eller maskeringstape da...

Så legger du på plass dekselet og sparkler opptil dekselet slik at det blir jevnt og fint.. Når det er herdet fjerner du dekselet og sliper fint overflaten på det du har sparklet..

 

Enkelt :)

 

Har til tider jobba rævva av meg, og til tider ikke.. Har gjort arbeid på bilen når jeg har hatt tid rett og slett.. Er ikke lærling nå lenger, men er fortsatt 20 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dæman, fint arbeid...

skills der asså..

men du..

Ka produkter bruker du til

glassfiber leggingå di?

 

Dei glassfiberdukene så du bruke e jo

greit nok, men glassfiber "resin" så de

kalle det på usa'sk..

Kor kjøpe du det? e det dyrt?

finnes det på biltema? :P hehe

å har du et fint navn på norsk?

hmm, ok installbay da. ;)

Men du har vel tilfeldigvis ikkje sett

Pimp My Ride S04E02 Josh's 2003 Toyota Corolla...?

Der bruker han fyren med dei rare piercingane trerammer

baki ett bagasjerom som han siden trekker over med fleece-pledd (?) :P

som gir formen til kassen som blir til baki.

deretter male han på nåke glassfiber-resin som ser ut som noe

tyktflytende greier.. det er vel ikke polyester som du snakker om?

Ikke vet jeg :(

 

Etter tørking har det stivnet har han fått te ein hel basskasse som dekker hele

bagasjerommet (trerammene brukte han til å gi form til 12 tommerene e.l.

og få plass til en rute der han hadde en skjerm inni.. fete greier..)

 

Gel coat hørres på en måte rett ut? men er det det som kan være

det fyren bruker? heheh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, ok installbay da. ;)

Men du har vel tilfeldigvis ikkje sett

Pimp My Ride S04E02 Josh's 2003 Toyota Corolla...?

Der bruker han fyren med dei rare piercingane trerammer

baki ett bagasjerom som han siden trekker over med fleece-pledd (?) :P

som gir formen til kassen som blir til baki.

deretter male han på nåke glassfiber-resin som ser ut som noe

tyktflytende greier.. det er vel ikke polyester som du snakker om?

Ikke vet jeg :(

 

Etter tørking har det stivnet har han fått te ein hel basskasse som dekker hele

bagasjerommet (trerammene brukte han til å gi form til 12 tommerene e.l.

og få plass til en rute der han hadde en skjerm inni.. fete greier..)

 

Gel coat hørres på en måte rett ut? men er det det som kan være

det fyren bruker? heheh.

 

 

Vil tro det er polyester han bruker.. er vel det de fleste bruker når de gjør sånt noe, det jeg brukte hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår