Gå til innhold

Diskusjon \ anbefalinger av div merker ?

Ranger emnet


Gravstein

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tok meg en titt på transmedia sin hjemmeside, og der kom det jaggu enda et nytt merke jeg aldri har hørt om: swiss audio. Noen som har hørt dette? Hvilket merke ville dere sammenlignet dette med?

 

Hva er "best" av RF, Macrom, MAaudio, MTX, infinity osv i budsjett-klassen?

Eller er det såogsi det samme i den klassen?

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg nå først er her, kan jeg ihvertfall si litt om Swiss Audio. Hjemmesiden deres er forøvrig http://www.swissaudioinc.com. Merket er vel 3 år gammelt. Swiss Audio har nære forbindelser med Audiobahn og blir ranket som high-end i forhold til Audiobahn. Europeisk design og amerikansk (lyd)kvalitet er en gjennomgangstone i markedsføringen, og designen med innfellbare forsterkere er ihvertfall temmelig unik. Denne går de nå dessverre bort ifra, men vi holder nå fast på de gamle så lenge vi har de på lager, de nye modellene er like i innhold og specs, kun utseende er nytt.

 

Mvh Stian JK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke en "godkjent forhandler" som de kaller det innpå her, har sendt direkte mail til bilforumet.net idag og sagt Hei m.m. slik alle firmaer skal, men vi kommer nok ikke til å kjøpe oss "godkjent forhandler" ... derfor uttaler jeg meg her kun om fakta rundt merket. Lydkvaliteten får folk finne ut av selv... ;) Begynner å bli litt tester rundtomkring som lovpriser Swiss Audio, men da må man helst lese i Car Audio & Electronics fra USA. Europeisk distribusjon av Swiss Audio er litt for smal ennå til å bli testet så mye her, men tyske bilblader har stadig noe.

 

Ellers enn det, så får man jo stort sett det man betaler for, vil man ha sånn passe lyd, så betaler man sånn passe.

Definitivt sant, men vi ser dessverre mange bilstereosjapper som setter kunstig høye priser på produktene sine ,( ofte for å gi eksklusivitet og en høy-kvalitet-hype rundt merket) for deretter å dumpe prisene på salg, knalltilbud etc. Prisen man ta tilslutt betaler på "tilbudet", er prisen produktet skulle hatt fra begynnelsen av, med normal fortjeneste til forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne som har prøvd Swiss Audio komponenter, og vil ytre sin mening? Kanskje du kan grave opp noen du har solgt til, Transmedia, og få dem til å poste sine meninger her?

 

Dempningsfaktor og sikringsstr. på forsterkene?

F.eks Swiss Audio SMR 3004 (http://www.webhotell-spesialisten.no/transmediano/sqlbutikk/index.cgi?cart_id=3849566.21530&pid=163)

Ta gjerne alle, om du orker :p

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dempningsfaktor og sikringsstr. på forsterkene?

Ahh... de to klassiske "test en bilstereo-selger"-spørsmålene... :) Lenge siden sist nå. Har ikke brydd meg om å hente ut info om dempningsfaktoren, de færreste vet hva de skal bruke det tallet til dessverre, og forsterkerne selger på utseende, rykte og ikke minst lyden uansett. "Specs-dropping" for å prøve og imponere kunder uten interesse for teknikaliter har jeg liten sans for. Men jeg har sendt en mail til Swiss Audio for deg, og du skal få svar.

 

Sikringsstørrelse? Tja, sitter i bilen nå, så SMA-4002 har ihvertfall 2 x 20 Ah sikringer. Når du nå skal kontrollerere utgangseffekten, håper jeg du går utfra oppgitt RMS-effekt da, og ikke max-effekten... den har vi kun tatt med for å kunne konkurrere med mange andre forhandlere som bruker max.effekt i markedsføringen, og det er dessverre en del. Mange tror jo f.eks at jo mere watt jo bedre lyd... og PMPO er det fortsatt noen som bruker... ufattelig. Men selv om vi har endel prinsipper, er watt-oppgivelse foreløpig ett av få unntak.

Noen her inne som har prøvd Swiss Audio komponenter, og vil ytre sin mening? Kanskje du kan grave opp noen du har solgt til, Transmedia, og få dem til å poste sine meninger her?

Det er nok ikke på den måten vi driver markedsføring. Føler intet behov for å be våre kunder logge inn på et eller annet forum og fortelle hva de synes om noe de har kjøpt fra oss. Det greier de fint på egen hånd om de føler for det. Vi åpner en butikk iløpet av sommeren, så du kan jo komme og høre selv, istedenfor å prøve å lese basskontroll utfra spesifikasjoner eller høre på hva ukjente mennesker mener om ting og tang. Du vet jo ikke hvilke referanser de dømmer et produkt utfra. Man må sammenligne med hva man har hørt før selv, og hva man selv liker... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jo prøve å finne ut mest mulig før jeg kjøper et produkt, jeg kjøper iallefall ikke bare pga utseende.

 

At man liker lyden er selfølgelig det viktigste, men jeg regner med at butikken ikke akkuratt ligger rett rundt hjørnet, da jeg ikke bor så sentralt. Derfor prøver jeg å finne ut div. spesifikasjoner på et produkt før jeg evt. kjøper.

 

Tilbakemeldinger fra andre som har kjøpt produktet er interessant, uansett referanser, synes jeg.

 

Syns 2x20A sikringer virka litt lite på en så stor forsterker.

 

Transmedia, du må da ikke bli sur og irritert bare for jeg spør litt om produktene du selger. Nytter ikke alltid og bare si "denne er 2x200W", så har man et salg.

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transmedia, du må da ikke bli sur og irritert bare for jeg spør litt om produktene du selger.

Neida, ble jo slett ikke det. Synes bare det var litt artig med akkurat de to spørsmålene der. :) Jeg tar imot alle spørsmål jeg, ingen unntak.

Syns 2x20A sikringer virka litt lite på en så stor forsterker.

Kan sette inn 2 x 40A isteden jeg, om det blir bedre da... :roll: :roll:

At man liker lyden er selfølgelig det viktigste, men jeg regner med at butikken ikke akkuratt ligger rett rundt hjørnet, da jeg ikke bor så sentralt
Nei, vi kommer nok til å holde oss i Østfold, men kanskje vi kan få noen flere forhandlere rundtomkring etterhvert...
Tilbakemeldinger fra andre som har kjøpt produktet er interessant, uansett referanser, synes jeg.

Hmm... da må jeg bare spørre; Om to komplett ukjente personer legger ut hver sin post på et forum, den ene sier f.eks;

"Boss er bare noe dritt av tilfeldig innkjøpte billige kinesiske produkter påskrudd et Boss-skilt..."

Den andre sier;

"Boss har veldig bra lyd og gir god valuta for pengene..."

 

Hvem av dem skal man høre på? Man vet ikke hva disse personene sammenligner med, hva dem liker av musikk og hva resten av anlegget deres består av, for å nevne bare tre av mange ukjente parametre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår