DaButcher Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 Hei, Jeg tenker at jeg skal hive batteriet til bagasjerommet og trenger derfor en slags festeannordning for batteri i bagasjerom. Jeg trenger vel også gelèbatteri. Må vel regne med ca. 1500kr for batteriet? Strømkabelen som jeg kjørte til forsterker før (35mm^2), holder vel plenty frem til motor. Hvilken løsning ville folk valgt for festing av batteri? kanskje slik boks som man har i båter? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 På min har jeg kun to fester på hver sin side av batteriet og en slik stramme reim som går gjennom begge og under og over batteriet! Så strammer jeg dette på toppen! Ble godkjent av verksted men vet ikke hva BT sier! Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 På min har jeg kun to fester på hver sin side av batteriet og en slik stramme reim som går gjennom begge og under og over batteriet! Så strammer jeg dette på toppen! Ble godkjent av verksted men vet ikke hva BT sier! som du ser her: må jeg ha batteriet et annet sted! luftfilterboksen må erstatte batteriet. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 Dra på mekonomen f.eks og kjøp ei ny batterikasse, så sveiser du den fast på langs i den høyre hjulbrønnen, det er en kant nede i brønnen dukan feste den i, med en avstiver ned i brønnen. __ | | her på den nederste knekken -- ____ /Batterikasse1 | | < / brønn->| | / |____|__/ Du må huske på sikring på den kabelen å da! 100a? Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet Juli 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2005 tegninga mi vart bare rot.. Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 tegninga mi vart bare rot.. hehe, jeg tror jeg skjønte "tegningen". dvs. ikke tegningen, men hva det gikk i. jeg lurer også litt på om jeg skal ha den hs.f? montere batterifeste der spylertanken er, for å montere spylertank fra volvo 140? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Du må huske på sikring på den kabelen å da! 100a? nå trekker startern langt mer enn 100a da... kjenner mange som har gjort dette her uten og ha sikring jeg da i hvertfall... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 hmm... tviler på man trenger sikring? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 hmm...tviler på man trenger sikring? Hei, jeg har også slengt batteri i bagasjen ! Men jeg har et ekstra batteri da vel og merke, men jeg bare tok patentband over batteriet og borra et hull t en skru :D Jeg har ikke sikring frem til det andre, det burde ikke være nødvendig tror jeg, er jo ikke en sikring på ledningen som går ned på start motoren akkorat.. Men nå er ikke jeg elektriker så jeg skal ikke si hva som bør være der ;) Sikringen jeg har er til anlegg. Var bare sann full fart løsning da, men det sitter jo fast :) Bilder: Her har dere en løsning som funker :) Batteriet flytter vertfall ikke på seg, så da er jeg fornøyd :) Enkel å billig løsning ;) Mvh. Fredrik Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Hei, jeg har også slengt batteri i bagasjen ! Men jeg har et ekstra batteri da vel og merke, men jeg bare tok patentband over batteriet og borra et hull t en skru :D Jeg har ikke sikring frem til det andre, det burde ikke være nødvendig tror jeg, er jo ikke en sikring på ledningen som går ned på start motoren akkorat.. Men nå er ikke jeg elektriker så jeg skal ikke si hva som bør være der ;) Sikringen jeg har er til anlegg. Var bare sann full fart løsning da, men det sitter jo fast :) Bilder: Her har dere en løsning som funker :) Batteriet flytter vertfall ikke på seg, så da er jeg fornøyd :) Enkel å billig løsning ;) Mvh. Fredrik takker for bilder :) men jeg tror biltilsynet klikker vinkel om de ser den løsningen der!! må nok ha en batteriplate som er skrudd eller sveist fast og så er batteriet skrudd fast i den. ikke så veldig vanskelig tror jeg.. lurer på om jeg skal kjøpe noe "båtboks" til batteri, feks på biltema, borre hull i det og skru det fast i volvo'en.. tror jeg bare kjører direkte strømkabel. men jeg har tenkt å kjøre gelebatteri tror jeg.. http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=362&iItemId=87917'>http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=362&iItemId=87917 priser på biltema varierer fra 80kr til 180kr. forskjellige fysiske mål. http://www.biltema.no -> båt -> 12v følger med beslag og reim. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ric Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 tror jeg bare kjører direkte strømkabel. Litt lurt med sikring vel. Spørs om bt godkjenner uten. Må jo tenke på sannsynlighet for kortslutning. Er jo flere plasser som det kan blir kortslutning på, enn om du har batteriet under panseret. Der går jo kabelen rett fra batteriet og ned til starteren. Er jo mindre farlig om det begynner å brenne under panseret enn inni bilen sant. Om jeg ikke tar helt feil så må du ha lufting ut fra batterikassen også. Er usikker på om det gjelder gele batteri, men vanlige batteri utvikler jo knallgass under lading. Siter '73 142 -- solgt '87 245 -- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 altså, det jeg ville gjort, er å ta den metallplata som sitter orginalt på 240'en å sveisa fast oppå bak setet. satt batteriet oppå, å festa på vanlig måte ;) burde funker 100%. godkjent blir det også. 100%. og nei du trenger nok ikke sikkring. ps starteren trekker ca 160A Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 takker for bilder :)men jeg tror biltilsynet klikker vinkel om de ser den løsningen der!! må nok ha en batteriplate som er skrudd eller sveist fast og så er batteriet skrudd fast i den. ikke så veldig vanskelig tror jeg.. lurer på om jeg skal kjøpe noe "båtboks" til batteri, feks på biltema, borre hull i det og skru det fast i volvo'en.. tror jeg bare kjører direkte strømkabel. men jeg har tenkt å kjøre gelebatteri tror jeg.. http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=362&iItemId=87917'>http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=362&iItemId=87917 priser på biltema varierer fra 80kr til 180kr. forskjellige fysiske mål. http://www.biltema.no -> båt -> 12v følger med beslag og reim. Dette var bare en midlertidig løsning, men har virdert å sveise noe kasse styr nedi der jeg også.. Men har bare ikke kommet så langt.. hehe.. Ingen som ser det når den plata ligger oppå, bare å sjule kablene så ser ingen det ;) hehe.. Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 altså, det jeg ville gjort, er å ta den metallplata som sitter orginalt på 240'en å sveisa fast oppå bak setet. satt batteriet oppå, å festa på vanlig måte ;) burde funker 100%. godkjent blir det også. 100%.og nei du trenger nok ikke sikkring. ps starteren trekker ca 160A ja, det beste for vektfordelingens skyld, er å flytte til bagasjerommet. alternativet er å ha spylertank fra 140/160, som monteres på torpedoveggen. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 angående sikring, så har eg tatt kabelen til anlegget mitt rett i jord flere ganger så gnistene står, uten at sikringen har røket.. så hvis du skal ha en sikring på over 160a på den kabelen, vil eg tro at det e mest for syns skyld.. eller vil sikringen smelte etter en stund kanskje? sikringen min e en sånn som fulgte med kabelsettet, max 60a.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.