KBF Skrevet Juli 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Da er det på tide med en liten oppdatering. Har nå fått ferdig alt under bilen. Det som gjenstår er å lakkerer karroseriet og lage klart interiøret. Men der støtte jeg på et lite problem. Det er støpt i sort og jeg skal ha rød! Da bør jeg ha grunning for å få best resultat. Noe som jeg da IKKE har. Men nok om det. Litt bilder må man ha: Gull kaliper er fint: Fjøringssystemet bak: Den stort detaljerte motoren framme: Og til slutt et bilde av hele undersida av bilen: Oppdatering kommer i morgen vis jeg får tak i grunning. Mulig jeg gjør meg ferdig med karroseriet også. Who knows! Siter 97 - BMW 520i 86 - VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Må si du er flink med bygge ditt. Får du slike bygge sett av Honda Civic 93 vti HB? Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KBF Skrevet Juli 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 Må si du er flink med bygge ditt. Får du slike bygge sett av Honda Civic 93 vti HB? Er sikkert ikke umilig å skaffe seg. Kan se om jeg finner noe i morgen. Skal sove nå.. Siter 97 - BMW 520i 86 - VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KBF Skrevet Juli 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 Ingen oppdateringer i dag. Ble litt mye arbeid i kveld. Men skal se hva jeg får tid til i morgen. Siter 97 - BMW 520i 86 - VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet Juli 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 Hvor mye koster det med alt sammen. Maling, bygge settet, lim etc. Hva kommer bilen på ? Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 Rundt 550,- skrev han tidligere. Et lite tips er å bestille fra Japan. Settet jeg betalte 350,- for her hjemme koster rundt 120,- der. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KBF Skrevet Juli 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 Rundt 550,- skrev han tidligere.Et lite tips er å bestille fra Japan. Settet jeg betalte 350,- for her hjemme koster rundt 120,- der. Jeg vet det. Skal bestille en del fra Japan i sommer og høsten. Skal på ferie i helga så det blir lite med oppdateringer framover. Skal lakke karroseriet i kveld. Legger ut bilder da. Men når jeg kommer hjem så er det minst to biler som venter på å bli bygd. En Nissan Primera JTCC Edition(Tror jeg) og en Skyline. http://www.hlj.com er en super side for å finne billige sett og utstyr! Skal handle der fra. Siter 97 - BMW 520i 86 - VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KBF Skrevet Juli 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 Oppdatering: Nå er bilen ferdig lakkert, men den skal ha et lag til med lakk. Dette fordi at jeg måtte pusse karroseriet ned igjen pga et lite uhell... :wonder Men her er to bilder. Er dessverre tatt i et mørkt rom. Jeg syns denne lakken ble ganske fin. Kommer nok ikke flere oppdateringer før om to uker. På grunn av en tur til Italia i to forhåpentligvis varme uker. :win Siter 97 - BMW 520i 86 - VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 Fin farge :) Ikke dumt å lage "stativ" av Lego... har sliti litt med å finne noe å ha karroseriet på når jeg lakker. Skal muligens kjøpe Tamiya sin paint stand, den er genial. Skal du ha klarlakk over igjen? Hadde gjort seg med karbonpanser og evt. karbon bakluke :D Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KBF Skrevet Juli 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2005 hehe, det dere lego stativet mitt er også genialt! Kan snurre plata. Funker utmerket til mitt bruk. Siden jeg sluttet med lego karrieren for en god del år siden så kan de brukes til noe praktisk som i dette tilfellet lakke stativ. Det du sier om karbon panser osv hadde muligens blitt bra. Men det får vente til en annen model. Kanskje RX7en eller Supraen. Ønsker alle en god ferie og dette blir det siste innlegget på to uker.Når jeg kommer hjem skal jeg lage ferdig interiøret og bestille en GOD del andre biler. Siter 97 - BMW 520i 86 - VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KBF Skrevet Juli 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 Da er jeg hjemme igjen. Oppdatering kommer i dag. Et problem er at jeg mangler litt lakk til bilen, men det blir bestilt i skrivende stund. Siter 97 - BMW 520i 86 - VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KBF Skrevet Juli 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 Ok, har da i kveld malt litt på bilen min. Er kommet til interiøret. Som nevnt tildligere skal det vere rødt. Men etter ferien i Italia så fikk jeg se en Honda S2000 med interiøret slik som jeg skal male det. Blir rødt og svart. Dørpanelene i dørene får røde detaljer og de samme for setene, se bildet nedenfor. Et problem er at malingen er så sinnsykt tynn at det krever flere lag for å få den rette fargen. Dette er med et lag med maling. Siter 97 - BMW 520i 86 - VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet Juli 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 Er det pensel eller spary lakk du bruker. Har bygd en bil for mange år siden og da brukte jeg pensel. Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KBF Skrevet Juli 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 Pensel. Har en maling sprøyte også. Siter 97 - BMW 520i 86 - VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Pensel. Har en maling sprøyte også. Ok. Men det blir vel bedre vis du lakker med sprøyte. eller? Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg