Volvo_Lars!! Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Hei! Noen som har peiling på hva og hvor mye man må forsterke ved å putte en V8 inn i en 240? :afro Bremser stabbstag og div.? Hvor strengt er det å få godskjent dette? Må jeg søke eller noe? :usa: Siter Volvo 940 Turbo Volvo 244 Volvo 245 Volvo 245 BMW 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 . "søk" . fikk 3 sider med tråder når jeg søkte "v8 i 240" Du burde ha kontakt med biltilsynet under hele byggeprosjektet! du må ha : Diesel fremfjører, 2x8" bremse kraftforsterker, stag fra støtdemper torn til torpedovegg(gtstag?) samt v8 må ha under 200/220hk(220 ved ventilerte skiver) viktig : man må ikke overstige max tillat vekt på frem akslingen volvo har godkjent denne ombygginga, men vet ikke hvordan dette fungerer med alle di nye reglene ? lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Lars!! Skrevet Juni 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 . "søk" . fikk 3 sider med tråder når jeg søkte "v8 i 240" Du burde ha kontakt med biltilsynet under hele byggeprosjektet! du må ha : Diesel fremfjører, 2x8" bremse kraftforsterker, stag fra støtdemper torn til torpedovegg(gtstag?) samt v8 må ha under 200/220hk(220 ved ventilerte skiver) viktig : man må ikke overstige max tillat vekt på frem akslingen volvo har godkjent denne ombygginga, men vet ikke hvordan dette fungerer med alle di nye reglene ? lykke til. Takk!! trodde man kunne ha mere hk... vet om flere som har 300-350 hk men men 200-220 duger det også. Siter Volvo 940 Turbo Volvo 244 Volvo 245 Volvo 245 BMW 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 du kan jo bare bremse motoren med 220 hk og trimme den mer etterpå,tror ikke de bryr seg så mye tror det er noen som har gjort dette når de skal bygge om til 240 turbo.bygger motor som er god for 400 hk,bremser den til 220 og "skrur opp trykket på bane" Devil Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Takk!! trodde man kunne ha mere hk... vet om flere som har 300-350 hk men men 200-220 duger det også. Du godkjenner jo den seff med motor fra en eller annen personbil som har 180 hk eller noe slikt. De deiselstaga er ikke nødvendige. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Men med bremser fra tarox eller lignende, som er godkjent for 300 hk+ burde det vel være greit med mer hk i v8'n og? Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 De deiselstaga er ikke nødvendige. Jo, Volvo selv krever GT-stag for å godkjenne V8. Alt står på Volvo Norges egne hjemmesider... Det kan være en fordel med stab.stag fra diesel eller V6, da dette gir bedre klaring til reimskiver/svingningsdemper (har et lavere parti mellom rammevangene) Volvo Personbil Norge - Godkjente ombygginger Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 jaja...min broders bil er godkjent uten de staga. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Lars!! Skrevet Juni 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 :afro Har hørt at noen bruker forsterket ambulanse drivverk til V8ere... Noen som vet om det duger bra nok? Eller lønner det seg å bruke drivverk fra en bil med V8.. Hva slags "kasse" bør jeg ha? Har hørt at 350 kassa er litt "svak". Stemmer dette? alacocaina Siter Volvo 940 Turbo Volvo 244 Volvo 245 Volvo 245 BMW 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 350 kassa er sterk nok vil jeg tro... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 jepp, regner med at TH350 duger. Men er litt vanskelig å si når du bare skriver V8. Om det er 3.5 liters Rover V8 eller 502 Cid fra bergheim du har tenkt å sette i. Om du har råd vil jeg annbefale 700 kasse. Med de vanlige utveksingene som er på volvo bakakslingene vil det bli mye suppesluking og høyt turtall i 80 km/h. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Lars!! Skrevet Juli 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 jepp, regner med at TH350 duger.Men er litt vanskelig å si når du bare skriver V8. Om det er 3.5 liters Rover V8 eller 502 Cid fra bergheim du har tenkt å sette i. Om du har råd vil jeg annbefale 700 kasse. Med de vanlige utveksingene som er på volvo bakakslingene vil det bli mye suppesluking og høyt turtall i 80 km/h. Det er snakk om 305 eller 350 checy motor. Ambulanse driverket er jo beregnet for over 200 hk da( rekke sekser med orginalt 204hk). burde vel duge det da? Siter Volvo 940 Turbo Volvo 244 Volvo 245 Volvo 245 BMW 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Lars!! Skrevet Juli 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 hva er sterkest og best av en Chevy Th350 (Automat) kasse og en gammel 4 trinns manuel Camaro kasse? Siter Volvo 940 Turbo Volvo 244 Volvo 245 Volvo 245 BMW 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lynco Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Tror nok manuellkassa er sterkest.... Men så enkelt med automat da! Fikk godkjent ombygging på 1969 Opel Commodore Coupe med 350 chevy, korta dodge bakaksel og div modifiseringer. Når du snakker om hk i 8ere, så krevde biltilsynet papirer fra Amcar som bekreftet hvor mye hester motoren hadde fra fabrikk. Min hadde stått i en Chevy Pickup og hadde originalt ca 180 hk. Dette godtok biltilsyngubben, og kontrollerte opp i mot bremsepapirene fra Opel. (kopi fra bilens bremsespesifikasjoner med stempel fra Opel). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Det er snakk om 305 eller 350 checy motor.Ambulanse driverket er jo beregnet for over 200 hk da( rekke sekser med orginalt 204hk). burde vel duge det da? Eneste drivverk som blir igjen med deg er bakakslingen. Og orginalen holder. Men visst du tilfeldigvis har en ambulanse til 1500 for hånd... Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.