Gå til innhold

Prøveskilter...

Ranger emnet


wicky124

Anbefalte innlegg

Er det noen form for begrensning på antall prøveskilter man kan få på biltilsynet?har tatt prøveskilter på golfen rundt 5ganger og sist gang sa gamla bak skranken at jeg ikke kan få flere for jeg blir automatisk sperret...hmm..rart...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fant dette på din side.

følge forskrift om bruk av kjøretøy, §2-6 pkt.5, kan vegkontoret bestemme at inndragingen skal gjelde for et bestemt tidsrom eller for alltid. Vegkontoret kan også nekte å utstede prøveskilter dersom det, til samme kjøretøy har blitt søkt om prøveskilter til det samme formålet så mange ganger at det kan anses som misbruk.

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=13000

 

Ivar Fjeldberg ved Oslo Vegvesen, sier følgende:

- Alle trafikkstasjonene har et system der alle opplysninger om utleie av prøveskilter blir registrert. Ved misbruk vil man legge inn en sperre som gjør at den aktuelle personen ikke får leid skilter i en bestemt periode, oftest tre måneder frem i tid. Det er dermed ingen mulighet til å bruke prøveskilter hver gang man skal ut å kjøre, for på den måten å unngå å betale omregistrering og årsavgift.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det ikke mer enn 10 dager med prøveskilt før de har fått inn samme beløp som årsavgiften, ja prøveskilter koster faktisk 275,-, har kanskje gått opp enda mer..

 

Jo, men prøveskilt inkluderer hvertfall delkasko hvis ikke mer. Prøveskilter krever heller ingen godkjenning av bilen for å kunne brukes, så du kan jo kjøre rundt med et vrak uten like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men prøveskilt inkluderer hvertfall delkasko hvis ikke mer. Prøveskilter krever heller ingen godkjenning av bilen for å kunne brukes, så du kan jo kjøre rundt med et vrak uten like.

Prøveskilter inkluderer ansvarsforsikring. Ingenting mer.

Det står også i papirene (stod ihvertfall før) at bilen måtte ha en viss stand, at alt skulle virke eller noe slikt.

Det er jo heller ikke tillatt med passasjerer når man kjører med prøveskilter.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det seriøst ikke lov med passasjerer med prøveskilt???

 

 

Er vel det hvis du skal teste bilen etter mekking eller noe sånt mener jeg!

For eksempel fjæring eller noe :)

 

Vi hadde prøveskilter på russebilen den første tiden husker jeg..ble stoppa på hamar med full fest i bilen og prøveskilter! grinchy

 

Men han politimannen var visst onkelen til sjåføren vår så det gikk bra! Hu politidama vi prøve å kysse var mindre blid da...

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest //TCCW
Nå skal det ikke mer enn 10 dager med prøveskilt før de har fått inn samme beløp som årsavgiften, ja prøveskilter koster faktisk 275,-, har kanskje gått opp enda mer..

 

Sist jeg brukte prøveskilt måtte jeg ut med 400 spenn. "Ja det var jo billig" - "Ja, vi har satt opp prisene nå skjønner du." De er så søte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg brukte prøveskilt måtte jeg ut med 400 spenn. "Ja det var jo billig" - "Ja, vi har satt opp prisene nå skjønner du." De er så søte..

Ey! Jeg selger mange prøveskilter daglig.. :D

Koster forøvrig 275,- per dag.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår