Gå til innhold

Audi`n starter ikke.....

Ranger emnet


alcapaal

Anbefalte innlegg

Kjørte innom Statoil for å kjøpe mat tidligere ikveld. Når jeg kom ut i bilen så startet jeg den å lot den gå på tomgang. Etter ca 15 sekunder så stoppet den bare. Har strøm, bensin, olje og alt det der. Hva kan være galt.

Hørtes ikke ut som om motoren tente i hele tatt.

Vært flott med raaske svar. Trenger bilen til mandagen iallefall....

Mvh Paal

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, takker for svar. Men den ble skiftet på 130. Nå har den gått 170. Skal jo vare lengere en det. Hva skal jeg se etter når jeg åpner dekelet? At den går rundt?

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. drar ut å sjekker nå. Takk fort svar.

Snakka med en annen på forumet som sa det kunne være coilen også.

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være hallgiveren i fordeleren også..

hva er det. En eller annen del under fordelerlokket forstår jeg. Hvordan ser du om den er kake da?

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en "føler" som sitter inne i fordeleren,sitter ett stikk på siden med 3 ledninger på,her kan du måle deg frem. finn frem ett multimeter,sett tenning på,mål mellom en av ledningene på siden og til jord(husker ikke hvilken av de på sidene),da skal du ha ca12v,da får hallgiveren spenning inn.hvis ikke den gjør det kan det være bensinpumperelet som gjør det.hvis du har spenning frem dit og den fremdeles ikke vill starte gjør du følgende rask test,mål med multimeteret mellom den midterste kontakten og jord,få en til å kinne bilen for deg,du skal da få sånn ca 2,5v.får du ikke no utslag så er det hallgiveren som er deffekt.må mest sansynelig bytte hele fordeleren da,til noen typer får en tak i løs hallgiver som en kan bytte..

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte innom Statoil for å kjøpe mat tidligere ikveld. Når jeg kom ut i bilen så startet jeg den å lot den gå på tomgang. Etter ca 15 sekunder så stoppet den bare. Har strøm, bensin, olje og alt det der. Hva kan være galt.

Hørtes ikke ut som om motoren tente i hele tatt.

Vært flott med raaske svar. Trenger bilen til mandagen iallefall....

Mvh Paal

 

uffda, får håpe d årner seg paal ;)

Dizz

 

89 Honda Civic

 

Earth, Wind and Fire... and Honda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Det er som om motoren går trangt,den ble sånn helt uten videre å har ikke vært seg selv etter det,går å lugger, hører at bensin pumpa starter med engang,har tatt ut å inn sikringen til motor men det skjer ikke mye forskjell,med sikring i kommern ikke over 3000omdreininger,uten sikring kan du øke, men den går ikke som den skal går å hakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er tenningstrøbbel ser du dette ved å få med deg en kompis og skrur ut pluggene, legger de på det jordingspunkt og får kompisen din gni på starter'n. Gnistrer det er det ikke der problemet er. Er det i orden skru av bensinslangen inn til fuelrailen eller forgasseren og sett på tenninga. kommer det bensin er det ok. Kan også være hjernen som er føkka da får du ikke strøm til dysene.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår