Volvo_original Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Lurer på hvordan man hel konkret justerer ladetrykk på en B230FT (lavtrykksturbomotoren som sitter i 940, eller tar jeg feil?). Er det mulig å gjøre dette uten chipping? På forhånd takk. Lars Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Lurer på hvordan man hel konkret justerer ladetrykk på en B230FT (lavtrykksturbomotoren som sitter i 940, eller tar jeg feil?). Er det mulig å gjøre dette uten chipping? På forhånd takk. Lars lavtrykksturbo motor heter FK;) Justerer jo trykket på wastegate'n.....shimse den opp kanskje? bytte den mot en wastegate fra en FT (høytrykksturbo) er vel den som skiller mellom FK å FT? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Juni 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Det er en FK det er snakk om altså. Noen som har gjort detta? Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Jeg la to-tre 8mm skiver imellom aktuatoren og kompressorhuset på konebilen (945 med fk-motor) og det endte med skjenende ladetrykk og tenningsbank. Byttet turbo til 16t med garrett aktuator og da ble ting bedre...+at jeg monterte a-kam og progressiv bensintrykkregulator som ganger trykket med 0,4 bar. Frua merket ikkeno,men det har vel noe med at hun aldri gir bånn gass... Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 fattern shimsa sin.. er vel en eller 2 skiver på ca 1-2mm tjukkelse. funker greit det Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J-A-E Skrevet Juni 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Er det lavtrykks turbo`n som har en sånn Vacuum/trykk klokke på trykk siden av turbo`n? mener da ikke WG`n. Det er en sånn dings på turbo`n til en kompis, som vi lure på hva er til. jeg har ikke sett det på andere turboer før. Siter Volvo 945 LT Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen" Volvo V70 TDI - www.garaget.org Volvo 242 B20 - Til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 vi hadde en 95mod 940 md FK motor. husker faderen var innom på volvo å fikk en liten slange. en "T-slange", som han byta ut med den som var orginalt.(en vanlig tett/rett) er noen år siden nå, så husker ikke helt me mener faderen hadde fått besjed om at han nå fikk 165 gamp, men husker vi måtte fylle 98blyfri... slangen er ikke lenger enn ca 8-10cm..(har den enda) men er ikke noe prob å lage selv, om du bare finner ut hvor den er! for det vet ikke jeg..var før bildilla kom..så brydde meg alldrig med å finne ut hvor den sto..rakk vel egentlig ikke ned ti turbo'n engang da..men du kan jo se om du ser en slik slange..er rimelig tynn også.. men jeg anbefaler deg å gå å høre med din volvohandler..så finner sikkert de en til deg..det de gjor til faderen så.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.