Gå til innhold

Infomøte ang. kjøretreningtrening på Lånke!

Ranger emnet


Heimegut

Anbefalte innlegg

NAF Motorsport Trøndelag inviterer til infomøte:

Mandag 1. august kl.18.00 i kafeterian på Lånkesenteret.

 

For de som er interessert i å drive ferdighetstrening/ autoslalåm på noenlunde fast basis oppfordres det til å stille opp denne dagen.

Det er meningen å komme i gang med faste treningstider i høst, noe jeg håper folk vil finne interessant og stille opp på!

 

Autoslalåm er faktisk veldig morsomt (fikk jeg erfare selv på Oppdal i helga)

og ikke minst vil dette bli en glimrende mulighet til å forbedre kjøreferdigheter og lære seg bilen å kjenne (justering av oppsett på dempere etc. er faktisk veldig relevant).

Både fwd,rwd og 4wd'er er velkomne, eneste krav er hvite skilter.

 

 

 

Dessverre er det vanskelig å få til rene driftingtreninger, da senterledelsen er redde for slitasje på asfalten..

Men et sted må man begynne!

 

Angående kostnader, tider etc. vil dette bli opplyst om på møtet.

Antakelig er det snakk om noen skarve hundrelapper og dugnadsinnsats.

 

For de som er skeptiske til asfalten på Lånke håper jeg at folk har forståelse for at det er manglende inntekter som ligger til grunn. Så om klubber som arrangerer treff med dundrende overskudd kan ha det i bakhodet og la inntekter gå til utbedring av banen istedet for andre eksterne ting er det ikke meg i mot...

 

Håper at alle med interesse for banekjøring stiller opp med et felles mål om et

bra lokalt baneanlegg i fremtiden og en sosial og positiv utvikling av bilsporten i Trøndelag!

 

Mere info kan dukke opp på http://www.wheelie.no/produktavd.asp?avdID=8 hvis jeg får tid.

 

 

Mvh

Sølve Bønå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Et lite utklipp fra reglene

Dobbelposting av tråder:

Som eks når man prøver å selge noe, så skal dette bli gjort i kjøp/salg. Mange har en tendens til å legge inn i både kjøp/salg og merkeforumene.

 

Innlegget på forumet blir slettet uten varsel.

 

Denne tråden hører vel i bunn og grunn inn under opplysningen. Jeg har rapportert tråden og vi får håpe moderatorene er snille nok til å flytte en av trådene dit i stedet for å slette begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite utklipp fra reglene

 

 

Denne tråden hører vel i bunn og grunn inn under opplysningen. Jeg har rapportert tråden og vi får håpe moderatorene er snille nok til å flytte en av trådene dit i stedet for å slette begge.

 

Okey,men man kan vel egentlig lure på hvilket formål du har med det...

Trodde folk var gira på ting som banekjøring, treff etc her inne på forumet og da må de jo opplyses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAF Motorsport Trøndelag inviterer til infomøte:

Mandag 1. august kl.18.00 i kafeterian på Lånkesenteret.

 

For de som er interessert i å drive ferdighetstrening/ autoslalåm på noenlunde fast basis oppfordres det til å stille opp denne dagen.

Det er meningen å komme i gang med faste treningstider i høst, noe jeg håper folk vil finne interessant og stille opp på!

 

Autoslalåm er faktisk veldig morsomt (fikk jeg erfare selv på Oppdal i helga)

og ikke minst vil dette bli en glimrende mulighet til å forbedre kjøreferdigheter og lære seg bilen å kjenne (justering av oppsett på dempere etc. er faktisk veldig relevant).

Både fwd,rwd og 4wd'er er velkomne, eneste krav er hvite skilter.

 

 

 

Dessverre er det vanskelig å få til rene driftingtreninger, da senterledelsen er redde for slitasje på asfalten..

Men et sted må man begynne!

 

Angående kostnader, tider etc. vil dette bli opplyst om på møtet.

Antakelig er det snakk om noen skarve hundrelapper og dugnadsinnsats.

 

For de som er skeptiske til asfalten på Lånke håper jeg at folk har forståelse for at det er manglende inntekter som ligger til grunn. Så om klubber som arrangerer treff med dundrende overskudd kan ha det i bakhodet og la inntekter gå til utbedring av banen istedet for andre eksterne ting er det ikke meg i mot...

 

Håper at alle med interesse for banekjøring stiller opp med et felles mål om et

bra lokalt baneanlegg i fremtiden og en sosial og positiv utvikling av bilsporten i Trøndelag!

 

Mere info kan dukke opp på http://www.wheelie.no/produktavd.asp?avdID=8 hvis jeg får tid.

 

 

Mvh

Sølve Bønå

 

Jeg kommer vetø :D

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey,men man kan vel egentlig lure på hvilket formål du har med det...

Trodde folk var gira på ting som banekjøring, treff etc her inne på forumet og da må de jo opplyses.

 

Bare fordi du promoterer banekjøring betyr ikke at reglene på forumet ikke gjelder for deg. Opplysningsdelen av forumet er der for akkurat slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det krav om førerkort på dette?

Har det problemet at jeg elsker alt som har med bil og kjøring og gjøre, men har mista lappen for 3mnd siden.

 

Vil tro dette da veitrafikkloven som regel gjelder ved vanlig banekjøring, derimot tror jeg ikke det står noen å sjekke at folk ha lappen når de kommer. Du kan vel også snike deg unna ved å kalle det øvelseskjøring hvis personen i passasjersetet er over 25år og har hatt lappen sammenhengende i minst 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det krav om førerkort på dette?

Har det problemet at jeg elsker alt som har med bil og kjøring og gjøre, men har mista lappen for 3mnd siden.

 

Hvis du slutter å promoterer hvor fort du har kjørt så går det greit...

 

Dette er et infomøte, det blir ikke noe kjøring denne dagen.

Du får vel igjen lappen en dag og da kan du kjøre.

 

Dette opplegget er noe langsiktig tenkt og målet er å få flest mulig til å vise interesse for fast banetrening (noe det ser ut til at det kan bli).

 

Velbekomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Er det krav om førerkort på dette?

Har det problemet at jeg elsker alt som har med bil og kjøring og gjøre, men har mista lappen for 3mnd siden.

 

Selfølgelig må du ha lappen! Det er vel ikke bare inndragning, men også sperrefrist du har fått for og blitt tatt i denne hastigheten. Under sperrefrist kan man ikke øvelseskjøre....

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet denne til Opplysningen hvor den hører hjemme.

 

No offence, men nå synes jeg kanskje du kan jekke deg ned et par hakk. De siste dagene har du hatt som kjepphest å rydde opp i driftingforumet, kanskje det minste underforumet på hele bilforumet. Resultatet er at vi som er interessert i drifting og som samles på dette forumet ikke finner det vi er interessert i. Skal driftingforumet kun omhandle diskusjoner om hvordan man drifter eller tilsvarende tåpelige tråder som hvilke biler som er best egnet, så kan dere like gjerne legge ned hele skiten.

 

Hele poenget med å ha et driftingforum er å utveksle informasjon oss driftere i mellom. Selvsagt kan info om et driftingmøte legges under opplysninger, men enhver oppegående ape skjønner at det er mer relevant å legge det under driftingforumet ettersom det er der de driftinginteresserte samles. Driftingforumet har ingen funksjon dersom det ikke kan brukes til å samle informasjon som omhandler drifting. Enten det er snakk om arrangementer, teknisk info om spesifikke bilmerker, eller kjøp og salg av driftingrelaterte objekter.

 

Dersom du fortsetter ditt lille korstog, så ender vi snart opp med et helt tomt driftingforum, og en haug med tråder spredd over alle vinder slik at ingen finner den informasjonen de søker. Dersom du ikke skjønner at det faller på sin egen urimelighet, så kan jeg hjelpe deg litt på vei i overmodereringen din:

 

- Toyota AE86 Infotråd kan legges under "Toyota > Corolla" der ingen noen gang vil se den

- Her er det norske reglementet for drifting! kan legges under "Opplysninger" slik at det blir borte blant alle kunngjøringen om nye moderatorer og andre ting som ingen gidder å lese

- Driftingkonkurransen på B4U-treffet 20. Juli 2005 kan slettes siden den allerede ligger i "Mediaforum"

- HVem dekk type/dimensjon/merke egner seg best for drifting? kan du sikkert med litt godvilje legge under "Teknikk"

- Drifterne på MSN er vel strengt tatt "Off topic" da det ikke omhandler bil

- drifting kan flyttes til "Nissan > 200sx"

- Driftebiler skaffes!! bør vel ligge under "Kjøp og salg" (blir suksess tenker jeg...)

- D1 @ Silverstone 2 oktober kan flyttes til "Happenings"

- GTBattle Rockingham Circuit kan flyttes til "Mediaforum"

- Gudene vet hvor 200sx fra england hører hjemme. "Nissan > 200sx" kanskje?

- Hvordan gjøre en bil god å sladde/drifte med? flyttes til "Teknikk"

 

Mer har jeg ikke tid til, men det har sikkert du...

 

Resultatet er at vi har fjernet stort sett alt av tråder i driftingforumet. Det eneste vi sitter igjen med er "kan jeg drifte med cosworthen min?", samt alle innleggende fra de to 15-åringene "turbopuff" og "drift_crew" som alle bare er svadaprat om biler de kanskje skal kjøpe for lommepengene sine om tre år...

 

Lykke til :fuckme2:

 

Mvh

Fredrik Sørlie

Formann

Drift Club Norway

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No offence, men nå synes jeg kanskje du kan jekke deg ned et par hakk. De siste dagene har du hatt som kjepphest å rydde opp i driftingforumet, kanskje det minste underforumet på hele bilforumet. Resultatet er at vi som er interessert i drifting og som samles på dette forumet ikke finner det vi er interessert i. Skal driftingforumet kun omhandle diskusjoner om hvordan man drifter eller tilsvarende tåpelige tråder som hvilke biler som er best egnet, så kan dere like gjerne legge ned hele skiten.

 

Hele poenget med å ha et driftingforum er å utveksle informasjon oss driftere i mellom. Selvsagt kan info om et driftingmøte legges under opplysninger, men enhver oppegående ape skjønner at det er mer relevant å legge det under driftingforumet ettersom det er der de driftinginteresserte samles. Driftingforumet har ingen funksjon dersom det ikke kan brukes til å samle informasjon som omhandler drifting. Enten det er snakk om arrangementer, teknisk info om spesifikke bilmerker, eller kjøp og salg av driftingrelaterte objekter.

 

Dersom du fortsetter ditt lille korstog, så ender vi snart opp med et helt tomt driftingforum, og en haug med tråder spredd over alle vinder slik at ingen finner den informasjonen de søker. Dersom du ikke skjønner at det faller på sin egen urimelighet, så kan jeg hjelpe deg litt på vei i overmodereringen din:

 

- Toyota AE86 Infotråd kan legges under "Toyota > Corolla" der ingen noen gang vil se den

- Her er det norske reglementet for drifting! kan legges under "Opplysninger" slik at det blir borte blant alle kunngjøringen om nye moderatorer og andre ting som ingen gidder å lese

Det norske regelverket for drifting er jo 100% drifting-stoff. Dette er jo et kroneksempel på hva som hører hjemme her.

- Driftingkonkurransen på B4U-treffet 20. Juli 2005 kan slettes siden den allerede ligger i "Mediaforum"

- HVem dekk type/dimensjon/merke egner seg best for drifting? kan du sikkert med litt godvilje legge under "Teknikk"

- Drifterne på MSN er vel strengt tatt "Off topic" da det ikke omhandler bil

Dette er også ting som er 100% drifting-stoff. Trådstarter ønsker msn-adressen til andre driftere. Å plassere denne noe annet sted er jo høl i hue.
- drifting kan flyttes til "Nissan > 200sx"

Så du mener det er kun 200sx som brukes til drifting? :p

- Driftebiler skaffes!! bør vel ligge under "Kjøp og salg" (blir suksess tenker jeg...)

- D1 @ Silverstone 2 oktober kan flyttes til "Happenings"

100% drifting-stoff

- GTBattle Rockingham Circuit kan flyttes til "Mediaforum"

100% drifting-stoff

- Gudene vet hvor 200sx fra england hører hjemme. "Nissan > 200sx" kanskje?

Dette er vel/skal bli en driftebil, hvorfor skal du flytte den til Nissan-delen da?

- Hvordan gjøre en bil god å sladde/drifte med? flyttes til "Teknikk"

Den er jo litt grenseland. Passer igrunn godt i begge to.

 

Mer har jeg ikke tid til, men det har sikkert du...

 

Resultatet er at vi har fjernet stort sett alt av tråder i driftingforumet. Det eneste vi sitter igjen med er "kan jeg drifte med cosworthen min?", samt alle innleggende fra de to 15-åringene "turbopuff" og "drift_crew" som alle bare er svadaprat om biler de kanskje skal kjøpe for lommepengene sine om tre år...

 

Lykke til :fuckme2:

 

Mvh

Fredrik Sørlie

Formann

Drift Club Norway

 

 

Skulle tydeligvis ikke mye til for å komme dårlig ut med deg. En slettet salgstråd og en flyttet informasjonstråd. Har kommentert en del av de artige sakene dine, men det ble for mye å ta alt.

 

For de som er interessert i å drive ferdighetstrening/ autoslalåm på noenlunde fast basis oppfordres det til å stille opp denne dagen.

Det er meningen å komme i gang med faste treningstider i høst, noe jeg håper folk vil finne interessant og stille opp på!

......

Dessverre er det vanskelig å få til rene driftingtreninger, da senterledelsen er redde for slitasje på asfalten..

Men et sted må man begynne!

 

Autoslalom og kjøretrening er vel ting som er interesant for flere enn bare drifterne? Skulle det da ligget en tråd på driftingdelen, en på golf2-delen, en på volvo 200-delen osv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår