Gå til innhold

LaStrada's Retro prosjekt - Del II

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

• Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke no' stress i joggedress... :)

...menneh... det må da finnes noen 88 dører på Lier Bil som vi kunne henta???

tenker du på norsk bildelsenter? hvis du vil betale dobbelte av hva det er verd så er det jo bare å kontakte de :P

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tenker nok på hoggern... er ingen 88-dører der nå. Har nesten aldri sett det på hoggern.

NBS har heller ikke nå. :)

Blir nok en tur til Gjøvik, til dinge, om han får skaffa seg skyss... :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tenker nok på hoggern...

Stemmer...

Blir nok en tur til Gjøvik, til dinge, om han får skaffa seg skyss... :)

I will drive, if the price is right! :P

Vi kan jo ta det som en tur, og se på all den fine naturen.. assman , så får jo bilen min en liten tur HJEM, til Gjøvik!

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd litt siden sist nå, men ikke så mye som er vits å ta bilde av da...

Har fått sveisa litt rust i motorrommet, ikke helt ferdig, men det nærmer seg. Så nå jeg har pådratt meg sveiseblink, så jeg ser ut som en tomat rundt øya, hoven, og det føles ut som jeg har 10kg grus på øya.

Men det går over, klar for mer modding på mandag... håper jeg! :pimp

Ellers er det cleaning av motorrom som står på planen. Har allerede begynt, fjerna ulumskheter og 3 tonn karroserikit.

Det blir cleaning med plater i hele motorrommet forran ved veggene etc.

Har troen på dette, tror det blir gromt, hvis alt går etter planen :D

Ellers er litt småtter gjort, sånne ting som ikke er morsomt. Karroserikit og sånn.

Spennende oppdateringer kommer til uka, så stay tuned!!!

P8053675.jpg

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, skal sjekke det ut :)

I går skulle vi fortsette å sveise i motorrommet, men oppdaget enda mer rust på undersiden. Derfor kappet vi ut alt igjen, pluss litt til og skal sveise inn nytt. :) Litt vrient akkurat her pga. dempertårn osv. men går sikkert. Dette blir ikke synlig uansett, da det skal legges plater over igjen for kliiining. cheers

P8093728.jpg

Ellers gikk dagen med til sparkling av tanklokk. Ble ikke 100% fornøyd her tidligere, så det ble litt mer sparkling. Nå er det perfekt :) OBS: Ikke pussa enda.

P8093729.jpg

Også ble det emblemfri bakplate. Sveisa igjen hullene og sparklet over, for å være sikker. Dumt om sparkelen synker etter en stund. Sparkla også igjen "skjøten" på hver side av bakplata, den er jo ikke pen :)

P8093718.jpg

Og med litt pussing ble det strøkent

P8093733.jpg

Karroseriarbeidet begynner å nærme seg slutten egentlig. Bare sveising av bakplate og motorrom igjen. Så begynner det morsomme :) Som cleaningen av motorrom, lakkering osv. Hjulbuene må kanskje breddes også, ikke i plæstikk, men i stål selvsagt, hvis LaStrada velger felgene som gjør han til medlem i "The ten inch club" ;)

P8093726.jpg

...også børna vi med snøfreser.

snofreser.jpg

Jepp, men mer bilder kommer etterhvert. Blir mye jobbing under bilen og med understellet for å få den klar før vinteren. Da må den nemlig flyttes inn i garasjen, siden teltet sansynligvis ikke klarer all snøen :)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider