OleVik Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 yo Lars, kan du pm meg nr ditt eller, så kommer jeg opp en tur :) ? Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 Vi har allerede sparklet den, og det ble så og si perfekt... ble bygd ut noe fra vinduskarmen og "søkket" under plata, men dette er ikke merkbart. Over, og på sidene var det god nok plass... Så det ble greit det. Gjennombrenningen ble også grei den, kanskje ikke like bra på alle punktene, men grei nok. :) Så vi får se... vi ble iallfall fornøyde. :pimp Ta det fra en som vet, sparklingsarbeid kan se upåklagelig bra ut rett etter jobben er gjort, men etter en stund begynner ting å skje. PS: sparklingsarbeid der hvor moderat til mye sparkel er brukt skal det helst stå i en måned før det pusses ned og formes. Selv om sparkelen er hard er det fortsatt en treg herdingsprosess på gang! Og du bør i såfall ikkje lakkere før måneden er gått! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 Tanklokket er sveisa igjen, og skal flyttes til et nytt og heftig sted. Hvor skal tanklokket?? Har selv hatt planer om å ha det bak baklykta, men har foreløbig lagt den planen på hylla ettersom dette medfører MYE arbeid, prøving og feiling. Men det blir kansje med det også en gang:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Juli 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2005 Får litt vondt når jeg ser den toppen ligge neddi grusen..... Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2005 Hvor skal tanklokket??Har selv hatt planer om å ha det bak baklykta, men har foreløbig lagt den planen på hylla ettersom dette medfører MYE arbeid, prøving og feiling. Men det blir kansje med det også en gang:) Mye jobb ja, tviler ikke. Hvor tanklokket havner må du vente å se, hehe. ;) Kommer om ikke så altfor lenge. Men nå har vi èn ukes ferie. :) Takk for tips ang. sparkel. Det ble ikke så tykt lag med sparkel faktisk, så... men det kommer jo uansett til å stå en stund før det lakkes. Lakkering skjer vel uti August hvis alt går etter planen. :) Får litt vondt når jeg ser den toppen ligge neddi grusen..... Den hadde det ikke stort bedre når den stod på den NOE slitne motoren, hehe. Men alt... absolutt alt, skal vaskes, renses og overhales nøye. Så det blir så bra så :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosmo Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Når det gjelder den sveisingen der, er ikke det den beste sveisingen jeg har sett.. Normalt sett når man sveiser sammen to plater, skal sveisen gjenomsmeltes i begge platene. Halve "larven" over platen, og den andre halvdelen under. Ihvertfall når platene ikke er tykkere en +/-1mm. Hadde blitt bedre om du hadde skåret ut en firkant som den platen du har sveist på har passet i, slik at du får en fuge mellom platene. For så å punkte tett i tett i tett..... hele veien rundt. Men da må du igjen passe på så platene ikke slår seg. Det med sparkel, du må huske på at sparkelet vill synke med tiden når du sparkler opp så mye! Trenger ikke nødvendigvis ta bare noen måneder.. Min mening er, bruk minst mulig sparkel!!! Er du helt nødt til å sparkle større avvik, så er tinnsparkling tingen! Men, kjempe bra prosjekt!! Siter 03' Audi A4 1.8TQ S-Line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 De sier vel at man skal holde seg under 2mm med sparkel pga. fleksibilitet osv. Denne platen er jo 0.7mm, så det blir ikke dypt med sparkel. Får håpe det går greit ;) Sveisen er kanskje ikke den beste nei, men... vi får se hvordan det blir :) Nye oppdateringer kommer til uka, da ferien er over! Imens er LaStrada på hoggern og henter dører, skjermer og bakplate. Rust er fæle greier. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remster Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 De sier vel at man skal holde seg under 2mm med sparkel pga. fleksibilitet osv.Denne platen er jo 0.7mm, så det blir ikke dypt med sparkel. Får håpe det går greit ;) Sveisen er kanskje ikke den beste nei, men... vi får se hvordan det blir :) Nye oppdateringer kommer til uka, da ferien er over! Imens er LaStrada på hoggern og henter dører, skjermer og bakplate. Rust er fæle greier. Hele bakplata får du ny hos vreng for en tusenlapp. vil heller anbefalle deg å kjøpe den helt ny. får du også tatt kryprusta som mest sannsynlig er i bagasjen. Men, oppdater med bilder så blir det her bra. spent på tanklokk løsningen. Siter Prosjekt Rolfsburg -87 Golf Gti 16v *85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt. *84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fritz Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 ekke stor golf fan, men som venn a Brille2K må jeg no finne meg i det :P må bare si at det dere gjør virker tidkrevende, morro og sikkert en prøvelse tiltider håper dere får doningen på veien tilslutt, lykke til videre med prosjektet Siter [-] (SOLGT) Ford Sierra 2.0i CL 91 model Ellers ville, våte drømmer om Nissan Skyline GT-R33/34 eller en Toyota Trueno AE86 [Corolla GTS] (Ja, er hekta på "Initial D" anime serien) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dinge Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 stille! kommer det no mer bilder og info om hva som er blitt gjort! hvis dere har gjort neo da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Har gjort noe, men ikke noe som er verdt å legge ut ;) Blir hardjobbing neste uke, da kommer LaStrada hjem fra Bergen igjen... Da blir det planlegging av tanklokk-mod. Blir litt mer hjernebry enn tenkt, men jeg tror jeg har funnet en løsning. Iallfall på tank-problemet. Golf 2 har jo støpt inn påfyllingsrør i tanken, dette kan ikke brukes så vi trenger da en annen tank, evt. modifisere den originale om mulig. Ellers blir det sveising av bakplate, cleaning av motorrom, oppbygging av motor igjen (Endelig fått av girkassa, klar for motorstativ og sandblåsing). Vi bestemte oss for å vente med lakkering til neste sommer, så vi får tid til å klekke ut nye mods og planlegge de nåværende i ro og mak, uten stress og hastverk :) Fargen er valgt, men det er hemmelig :D Har også begynt å kjøpe litt nødvendige deler, bl.a. karroserideler. Trenger et sett med 88-dører om noen har. Skulle ha pre-88 i begynnelsen, men etter nye tanker og ideèr må det bli 88-dører. :) Remster: Blir nok å kjøpe den ny ja... virker som bakplatene er et ømt punkt på Golf 2 ;) Mye rust! Tanklokk-mod kommer snart, begynnelsen iallfall. Fritz: Takk for det! Har bare vært morro hittill, ingen store prøvelser. hehe ;) Planen er å få den på veien sommeren 2007. Blir nok ferdig seint i 2006, men den skal ikke på veien om vinteren så :) Der hvor LaStrada bor er det litt harde vintre :D Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dinge Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 ja vel,høres flott ut :afro har flere par med dører jeg men det er jo et stykke unna! uansett er det ikkeno problem å få tak i dører! kryr jo av golf 2.:) stå på.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Kryr av Golf 2 ja, men det kryr ikke av 88-dører ;) EDIT: Har du 88-dører? Så og si rustfrie og bulkfrie? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remster Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 ja vel,høres flott ut :afro har flere par med dører jeg men det er jo et stykke unna! uansett er det ikkeno problem å få tak i dører! kryr jo av golf 2.:) stå på.... Gjøvik vs asker ekke så langt da. 10-15 mil ca. er verd å kjøre såpass hvis man har brukbare dører. Siter Prosjekt Rolfsburg -87 Golf Gti 16v *85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt. *84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dinge Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Kryr av Golf 2 ja, men det kryr ikke av 88-dører ;) er det de dørene med trekant vindu fremme du mener!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.