x8|volvo Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 Stabstag til 244! Jeg tenktepådet! er det"vitts" å anksfaffe seg slikt? vil ha bilen stiv jeg ;) hehe.... men har enda slitene orginaldempere på framme og 40 mm senkefjører! vil det gjøre stor forskjell? :scared Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 stab stag er nok orginalt på bilen.... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 Tipper han mener tårnstag. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Juni 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 seffer'n :p jeg er helt bak mål av og til :scared Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 Tipper han mener tårnstag. det er jo ikke helt det samma da ;) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Juni 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 slik som går over motoren...mellom begge tårnene doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 fjerbeinstag for å være korrekt:) Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 fjerbeinstag for å være korrekt:) Egentlig ikke helt riktig det heller, for fjærbeinet sitter jo under dempertårnet og er den delen som demperen sitter oppi... ;) De som selger disse kaller dem stab.stag, fjærtårnstag, fjærbeinstag og sikkert noe annet også. Men nå er det vel nok off-topic... Staget skal jo forhindre krengning, bevegelse, i tårnene så det vil jo stive opp bilen ved hard kurvekjøring. Ellers har det vel ikke veldig stor virkning? Men det SER jo uansett veldig kult ut! :D Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 Det er nok mer mote enn virkelig effekt. Kan forstå det om det er 4-500 gamp under huven, for da vil det vri seg (og til rally bruk). Du kan enkelt lage deg noe brukbart selv, om det er over dempertårna du er ute etter. Har forresten 22mm stag (tror jeg) foran, og 25mm bak, R-Sport dempere, Varevogn fjører (kappet helt likt R-Sport settet), R-Sport foringer i stagene på bakenden, og det er ikke akkurat aktuelt som noe bruksbil lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Juni 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 oeb...jeg skulle ønske jeg hadde det:( ...trenger r-sport dempere :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorty85 Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Det er nok mer mote enn virkelig effekt.Kan forstå det om det er 4-500 gamp under huven, for da vil det vri seg (og til rally bruk). Du kan enkelt lage deg noe brukbart selv, om det er over dempertårna du er ute etter. Har forresten 22mm stag (tror jeg) foran, og 25mm bak, R-Sport dempere, Varevogn fjører (kappet helt likt R-Sport settet), R-Sport foringer i stagene på bakenden, og det er ikke akkurat aktuelt som noe bruksbil lenger. Sikker på at det ikke er motsatt, pga hvis du har større stag bak enn foran vil du få en jævlig understyrt bil dvs at den går rett fram istedenfor og sladde Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 jo tror nok du har blandet med stagene dine nå.. men hva mener du med at den ikke er aktuel som bruksbil lenger? for stiv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Nei, jeg har ikke blandet. Staget bak er mye tjukkere enn det fram, det fram kommer fra en varevogn 245. Den er altfor stiv ja, sitter å humper og rister og rykker :p Krengningstag BAK Foringer Foringene bak er forresten fra skråstaget, kjøpte hylser fra SAM for lenge siden, slipper at dem går til helvette nå. Bilen er ikke understyrt heller, er litt "rally" stuk med de fjørene, den er lavere bak enn foran. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg