Gå til innhold

Forslag: Donering

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Års diskusjon ja ;) hehe.

 

og hvorfor ikke et SAN? jeg hadde følt meg en hel del tryggere hvis det hadde blitt kjørt san. og en bitte liten tape stasjon så har man det man trenger.. konstant backup og backup taper så ofte det da måtte ønskes.

Man kan også få leie plass og drift av server, med vidlikehold osv på Active ISP. kan man også velge selv om man vil sette inn sin egen server eller om man vil leie den også.

Jeg har tildligere vært inne hos dem og plukket ut data fra en av jobb serverne som vi hadde "sjult" der inne.

 

Jeg husker ikke hvordan nett det er der inne. men det går for det meste i 1Gbit fibernett lokalt, og det er 100Mbit nett ut. etter hva jeg husker. men er ikke sikker.

 

Få fram hva penga skal gå til. Hva er det dere velger og gjøre?

Og sitte hjemme med servern mellom beina og redd for at den skal falle sammen er ihvertfall ikke så lurt.

 

Penger får dere av meg uansett men ;)

 

Ja, jeg ville gått for ett SAN. De har svært gode utbyggingsmuligheter og enorm lagringskapasitet. Du får også slavestasjoner som kobles til hovedenheten ved hjelp av fiber for maks ytelse.

Om du i tillegg kjører VMWare på ett SAN kan du dele den opp i mange "maskiner". Du kan altså kjøre databasen og webserveren på seperate filsystem. Nå skal det jo sies at VMWare lisenser er forholdsvis dyre men så er det ett helt fabelaktig verktøy også. Du kan f.eks kjøre databasen på Linux mens webserveren står i Windows. På en og samme server. :)

 

Ett SAN kan også ha opptil 6 CPU'er tror jeg og rundt 5-6 slave stasjoner med plass til 8-9 harddisker i hver stasjon. Så her snakker vi om rå kraft.

 

Backuptape er såklart en mulighet men dette krever vedlikehold og bytting av taper. Det er kanskje bedre å ta backup til en annen disk?

 

ActiveISP er ett veldig seriøst firma som hoster både sine egne og "private" for dem som ønsker det. Jeg har også hørt at dem har 100Mbit ut mot den store weben.

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fått inn hele 47USD til nå :D:D Vil takke de to som ga værtfall :)

 

Ehh.. Hakke visa.. hvordan kan jeg få gitt penger til dere da? Står klar med noenogtredve USD jeg ;)

 

Paypal funker vel bare med kredittkort, gjør det ikke?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått inn hele 47USD til nå :D:D Vil takke de to som ga værtfall :)

 

Vil vel hjelpe litt om man fant den fordømte knappen igjen :D

I tillegg går det jo an å følge en del av "rådene" som brukere i denne tråden har gitt, blant annet angående det å få på plass en knapp direkte i forumet (dere har jo ett ferdig design i tråden), det å forenkle hele prosessen slik at eneste som trengs tastes inn er beløpet. I tillegg ville det jo være kjekt med ett vanlig kontonummer for dem som ikke har VISA :)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår