Gå til innhold

b&g = lesjøfors?? samme tüv?

Ranger emnet


kzn

Anbefalte innlegg

fikk tüv papirer fra eiker motorshop i dag...

 

"bestilte" papirer til B&G senkefjærer til vectraen, men på papirene står det lesjøfors...

 

bruker de samme tüv? ser på nettsiden deres at b&g 40mm settet leveres med tüv papir nr 1369 og det har jeg fått, men det står lesjøfors...

 

er det riktig eller har de sendt feil? hva står det på deres papirer? (vet det er flere med b&g her inne)

- 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX

x 1992 Opel Vectra A 1.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra ut..

 

har kjørt med dem en stund så må nok godkjenne dem nå... har fått en mangellapp på det...

 

hørte innom på et bilverksted og de sa at jeg kanskje ikke trengte forstillingskontroll...

 

de sa at jeg bare kunne dra til biltilsynet (godt stykke unna her), og hvis de sa jeg måtte ha forstillingskontroll så kunne verkstedet "slette" mangellappen etterpå...

 

noen kommentarer om det? bør jeg ta forstillingskontrollen med en gang?

- 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX

x 1992 Opel Vectra A 1.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slike fjører på golfen min og det står 40mm i papirene, men den senker 60mm.

Men jeg har papir på at det har blitt sjekket rundt om.

Jeg vil anbefale deg om å ta en slik kontroll, for du sliter fort dekka dine feil om det er noe som ikke er riktig der.

02 Caravelle tdi

84 Golf GTI (i deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Tar Eiker betalt for å sende TÜV papirer???

 

Jeg bare ringte Lesjöfors så sendte de det meg som pdf-fil på mail mens jeg snakket med de i telefonen. Gratis selvsagt.

 

Eiker tar 200 :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt både B+G og Lesjøfors senkefjærer til min Volvo 740, disse var ikke like. Hverken antall vindinger, godkjenningsnummer eller TUV-papirer var likt. Kan være samme produsent for alt jeg vet, men det virker merkelig ut fra min erfaring...

 

Btw B+G fjærene gir jevn senking i motsetning til Lesjøfors som må kappes for ikke å bli høyere foran enn bak. Dette gjelder da Volvo 700.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår