Gå til innhold

Jun Auto Skyline 1000 ps grafer/tabeller

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Her er noen grafer jeg fant på harddisken min, ser ut som om det er fra den gangen JUN Auto brøt 1000 hp grensa på sine biler 1997. Sikkert kjedelig for noen, men jeg kan ikke huske å ha sett slike grafer fra Dahlback.

 

 

pdata.gif

 

pgraph.gif

 

Ps husk at dette er lenge siden og sikkert "vanlig" med slike tall i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg forstår ikkje, mister den 300 hester fra 4000 til 4001 rpm, og så øker det igjen? eller har de sluppet gassen underveis? :confused:

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de målt hestene med G-måler da? Man girer da ikke på rulle, vel? Dessuten: Når du girer vil turtallet gå ned, ikke bare hestene...

 

Det er ikke en sånn type Twin turbo som noen Supraer er levert med... Der den ene turboen tar over når den andre tar slutt? så har de bommet litt med forholdet mellom de... (Det heter vel Bi-turbo, men det hørtes så europeisk ut... puke )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg reagerte litt på den tabellen der selv ja.. Fordi gir skifte hørtes litt merkelig ut på rulle ja.

 

Så skikkelig udigg å kjøre med hvis det er sånn hvertfall ;)

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meininga å gi noe korrekt svar men, det går sikkert ann å gjøre det på flere måter. Se denne videoen her.

 

http://www.eiptuning.com/eip/video/R32/EIP_R32_600_HP_0001.wmv

 

Første omgang sakte gearing opp til riktig gear så blås på, neste omgang maks gass i noen av gear'a. Som dere ser så gir det ganske stor forskjell i hovrdan grafen tegnes(kurven detter ned etter gear shit på siste grafen).

 

Men e kan jo ta fullstendig feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meininga å gi noe korrekt svar men, det går sikkert ann å gjøre det på flere måter. Se denne videoen her.

 

http://www.eiptuning.com/eip/video/R32/EIP_R32_600_HP_0001.wmv

 

Første omgang sakte gearing opp til riktig gear så blås på, neste omgang maks gass i noen av gear'a. Som dere ser så gir det ganske stor forskjell i hovrdan grafen tegnes(kurven detter ned etter gear shit på siste grafen).

 

Men e kan jo ta fullstendig feil...

Har ikke peiling egentlig, men effektkurven blir jo seendes merkelig ut da ;)

Er nok kanskje sånn som du sier..

 

 

Hvis jeg husker riktig nå (ikke skyt meg hvis det er feil) så er ikke PS og HK heelt det samme.. er forskjellige måter det regnes ut på (?)

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er litt gammelt, så på gamle dynamometer er det enkelte ganger "lette ruller" og andre ganger "tunge ruller".

 

Jeg vil tippe dynamometeret her var av hydrauliske typen (lette ruller) og da er det ikke unormalt å starte i 2de gir og deretter når motstanden legges på gire opp til giret hvor målingen skal foretas.

 

Mer om dynamometer og forskjellene finner du her.

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling egentlig, men effektkurven blir jo seendes merkelig ut da ;)

Er nok kanskje sånn som du sier..

 

 

Hvis jeg husker riktig nå (ikke skyt meg hvis det er feil) så er ikke PS og HK heelt det samme.. er forskjellige måter det regnes ut på (?)

HK= hestekreft

PS= pferdstyrken

 

Det betyr akkurat det samme i norge og tyskland ihvertfall.. Men om hva det betyr i Japan vet jeg ikke..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HK= hestekreft

PS= pferdstyrken

 

Det betyr akkurat det samme i norge og tyskland ihvertfall.. Men om hva det betyr i Japan vet jeg ikke..

Ah, stemmer det.. tenkte på noe annet jeg ;) Kommer ikke på det i farta riktignok doh

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hver gang jeg har vært på rulla har det som regel blitt gjort slik at maskinen har begynt å måle hk når jeg har lagt inn 4giret.... og måler da helt til jeg drar maks på 4 giret.

Rulla heter Mustang dynometer.

 

altså jeg fyrer bilen og girer opp til 4 gir .. så trykker operatøren på START og jeg gir bånn gass fra ca 2000rpm tror jeg... og holder den all the way til 8000rpm.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår