nrd Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Trenger nye bremseskiver til golfen, fremme. Noen som har sånn ca pris? Og er det mye stress å skifte frontruten selv? Er ikkje limt. Siter - BMW 520i x VW Golf II - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddArild Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 nei det er ikke mye stress å bytte frontrute, tar ca 5min..:) Men pass på at du får ut pakningen hel når du tar ut den gammle, viss du ikke har ny pakning..bremseskiver kommer ann på hvor du skal kjøpe dem, kvalitet osv..http://www.biltema.no er jo billigst da? :) Siter * Golf 2 1986 (Vraket) * Golf 2 1992 (Vraket) * Golf 2 1985 (Solgt) * Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket) * Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nrd Skrevet Juni 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Skal heller bruke litt penger på bremser, er glad i livet ;) Bare lurte på om noen hadde ca pris sånn at eg vet om eg har nok no eller må vente til neste lønning sombrero Slenger inn et til spm eg... Holdt på med bilen i går (prosjekt eu-godkjenne) og begge fjørbeinene fremme er løse, kan løfte de kanskje 1 cm opp. Prøvde å stramme til i fjørtårnet men det gikk dårlig. Går dette gjennom en eu-kontroll? Kordan fikse det? Fjørtårnet? Eg som er for svak kanskje :wonder Siter - BMW 520i x VW Golf II - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddArild Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 hmm, jeg er ikke sikker på hvor mye du må rekne med da, ca 1000kr ? :) Angående det andre spm, mener du at du kan løfte fjøra 1 cm opp fra bunnen? Siter * Golf 2 1986 (Vraket) * Golf 2 1992 (Vraket) * Golf 2 1985 (Solgt) * Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket) * Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nrd Skrevet Juni 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 hmm, jeg er ikke sikker på hvor mye du må rekne med da, ca 1000kr ? :) Angående det andre spm, mener du at du kan løfte fjøra 1 cm opp fra bunnen? Løfter hele fjørbeinet opp ca 1 cm mot tårnet. Begge to er sånn faktisk. :watchout Kan fikset et bilde så blir det kanskje letter å forstå. Siter - BMW 520i x VW Golf II - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddArild Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 jeg er ikke helt sikker på det problemet der ass.. Siter * Golf 2 1986 (Vraket) * Golf 2 1992 (Vraket) * Golf 2 1985 (Solgt) * Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket) * Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Løfter hele fjørbeinet opp ca 1 cm mot tårnet. Begge to er sånn faktisk. :watchout Kan fikset et bilde så blir det kanskje letter å forstå. Skal vera sånn :) Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Okki Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 En kompis av meg fikk ikke gjennom senkesettet når det var slark i det framme. Han hadde TÜV og. Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nrd Skrevet Juni 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Det er jo godt og høre, siden eg og har senkefjører... Men det skal være sånn altså? doh Siter - BMW 520i x VW Golf II - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Jepp, etter det eg har lert der eg jobber så skal det vera sånn. Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Jepp, etter det eg har lert der eg jobber så skal det vera sånn. Da lurer jeg litt på hvor du jobber? Mener du virkelig at det ikke skal gå ann å stramme topplageret mot skåla i motorrommet så mye at fjørbeinet sitter _fast_ i karosseriet? Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Vanlig på Golf dette med standard dempere og kortere fjærer. Da slenger fjæra løst når bilen jekkes opp. Kortere dempere løser problemet. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nrd Skrevet Juni 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Vanlig på Golf dette med standard dempere og kortere fjærer. Da slenger fjæra løst når bilen jekkes opp. Kortere dempere løser problemet. Men er jo ikkje bare fjæra som er løs, hele fjørbeinet. Da lurer jeg litt på hvor du jobber? Mener du virkelig at det ikke skal gå ann å stramme topplageret mot skåla i motorrommet så mye at fjørbeinet sitter _fast_ i karosseriet? Prøvde på det, men for meg/mine muskler virker som topplageret er strammet maks. Siter - BMW 520i x VW Golf II - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Hørtes ikke sunt ut at alt er løst, misforsto visst jeg ja...bør nok få fiksa det der ASAP! Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nrd Skrevet Juni 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 (Trenger eg egentlig nye skiver??? doh ) Tar tak der pilene er så kan eg løfte hele driten 1 cm opp som sagt. For meg virker ikkje dette bra. Kordan fikse det? Noen lager et eller annet sted som er slitte? :confused: Siter - BMW 520i x VW Golf II - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg